Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:44:17 GMT

حواشی ادامه‌دار انتخابات شورای شهر بهارستان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۲۷۸۷

حواشی ادامه‌دار انتخابات شورای شهر بهارستان

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – مریم یاوری: ساختمان شورای شهر جدید بهارستان از توابع شهرستان اصفهان مدت‌هاست که عضوی ندارد و به گفته شهروندان تنها تبدیل به پارکینگ مسقف برای کارکنان شهرداری این شهر شده است.

حال این شهر خوب نیست و فضای شهری نیز هر روز خسته‌تر می‌شود، نبود نظارت بر فعالیت‌های شهرداری و عدم نیاز به پاسخگویی مدیران شهرداری به نهادی بالادستی هرج و مرج در این شهر را افزایش داده و شهروندان از این شرایط ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ مرداد انتخابات شورای شهر بهارستان ابطال شد

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر جدید بهارستان با حواشی زیادی همراه بود که در نهایت با پیگیری هیئت اجرایی و هیئت عالی نظارت بر انتخابات در روز ۱۰ مرداد امسال به دلیل تخلف و تقلب فراوان در انتخابات از سوی شورای مرکزی نظارت بر انتخابات در وزارت کشور باطل اعلام شد و رأی همه هفت نفر عضو منتخب این شورا باطل شد.

در این شرایط استاندار اصفهان بر اساس قانون موظف به انتخاب شهردار بوده و محمد شبانی به عنوان شهردار این شهر معرفی شده است.

شهرداری بهارستان حیات خلوت کارکنان شده است

اما در این بین باید توجه داشت که شهروندان این شهر نبود شورای شهر را در واقع ایجاد حیات خلوتی برای کارکنان شهرداری می‌دانند، حیدر فتاحی یکی از شهروندان بهارستان در این ارتباط گفت: بارها برای انجام امور به شهرداری بهارستان مراجعه کرده‌ام اما پاسخی درست دریافت نکرده‌ام، می‌توان گفت شهر بی صاحب است و کارکنان شهرداری نیز پاسخگو نیستند.

او اضافه کرد: ضروری است که وزارت کشور هر چه زودتر در خصوص برگزاری انتخابات شورای شهر برای شهرهایی مانند بهارستان که انتخابات آنها باطل شده است تصمیم گیری کند تا بیش از این شهر و شهروندان متضرر نشوند.

تائید انتخابات بهارستان کار درستی نیست

این شهروند با بیان اینکه در برخی از شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر تأیید انتخابات ابطال شده بهارستان منتشر شده است، ابراز داشت: چنانچه این امر صحیح باشد منجر به بی اعتمادی مردم به دستگاه‌های نظارتی خواهد شد چرا که حتی کودکان نیز تخلف در انتخابات بهارستان را به چشم دیدند.

او از ورود افراد غیربومی به شهر جدید بهارستان در ۲۸ خرداد روز انتخابات خبر داد و گفت: تصاویر ورود اتوبوسی افرادی که برای رأی دادن از دیگر شهرها به بهارستان آمدند و خرید و فروش آرایی که در این شهر انجام شد بر هیچکس پوشیده نماند.

تخلفات انتخابات شورای شهر بهارستان فاجعه بود

همچنین یکی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: در ۴۲ دوره انتخابات پس از انقلاب شرکت کرده‌ام اما تخلفاتی که در انتخابات ششمین دوره شورای شهر بهارستان شاهد بودیم در هیچ انتخاباتی دیده نشد و شبیه به فاجعه بود چرا که خرید و فروش رأی به وضوح دیده شد و رای‌های اتوبوسی نیز به شدت زیاد بود.

رأی بدوی دیوان عالی به نفع متخلفان صادر شده است

در این ارتباط محمد تقی نقدعلی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت انتخابات شورای اسلامی شهر جدید بهارستان که ۱۰ مرداد در وزارت کشور باطل اعلام شده بود به خبرنگار مهر گفت: در این زمینه شکایتی به دیوان عدالت اداری اعلام شده و رأی بدوی نیز مبنی بر پذیرش انتخابات صادر شده است.

او اضافه کرد: هیئت عالی نظارت مرکزی نسبت به این رأی اعتراض کرده و پرونده در مرحله تجدید نظر به سر می‌برد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در استان اصفهان با تاکید بر اینکه تخلفات در برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در بهارستان در ۲۸ خرداد مسلم و محرز است، تاکید کرد: برای هیئت‌های اجرایی شهرستان و استان، هیئت‌های نظارت شهرستان و استان و شورای عالی نظارت بر انتخابات کشور تمام تخلفات در برگزاری این انتخابات مؤثر بوده است.

مجلس مخالف ورود مراجع قضائی به نتایج انتخابات است

وی ادامه داد: روند رسیدگی به تخلفات در هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات و روند رسیدگی این تخلفات در مراجع قضائی متفاوت و مجلس در این زمینه معتقد است که شکل رسیدگی و تصمیم گیری مطابق با قانون انتخابات فصل الخطاب نظر هیئت‌های نظارت است و آنطور نیست که سنجه‌های خاص قضائی بخواهد به این مسائل رسیدگی کند.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه اخیراً مجلس قانونی را تصویب کرده است که از ورود مراجع قضائی مانند دیوان به انتخابات ممانعت کند، افزود: این قانون همچنان در کش و قوس شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است و در این موقعیت خلاء قانونی و تفاوت برداشت‌های قانونی آقایان چنین اعتراضی کرده‌اند.

شورای عالی نظارت بر انتخابات معترض است

وی ادامه داد: هیئت نظارت کشور در این زمینه ورود کرده، اعتراض خود را اعلام کرده و هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در استان اصفهان با بیان اینکه هیئت نظارت بر انتخابات با دید سیاسی و با ریزبینی‌های خاص در انتخابات ورود می‌کند، ابراز داشت: این در حالی است که دستگاه قضائی نگاه متفاوتی است و از این رو ممکن است نظرات در این زمینه متفاوت باشد.

در این زمینه باید یادآور شویم که انتخابات ششمین دوره شورای شهر در برخی از شهرهای کشور به دلیل تخلفات فراوان و مسلم ابطال شد و هر گونه بازگرداندن اعضای منتخب به کرسی‌های شورای شهر می‌تواند عاملی بر بلند شدن دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسئولان باشد و مسئولان باید با در نظر داشتن همه جوانب در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

کد خبر 5441621

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر و روستا ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بهارستان تخلفات انتخاباتی هیئت نظارت مرکزی تهران دیوان عدالت اداری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی درختکاری گرد و غبار عکس استانها ایلام شیوع کرونا جهاد تبیین مشهد انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر شورای شهر بهارستان انتخابات شورای شهر شهر جدید بهارستان استان اصفهان عالی نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها

خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه می‌توانید با شماره ۱۴۶ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ مسعود ده نمکی

این هفته مسعود ده نمکی مهمان برنامه «برمودا» شد و با کامران نجف زاده درباره مسایل مختلفی گفت و گو کرد که بخش هایی از آن در رسانه ها بازتاب پیدا کرد. برخی از صحبت های ده‌نمکی تبدیل به خوراک برای رسانه ها شد مثل این مورد که گفته بود در دوره احمدی نژاد پیشنهاد وزیری فرهنگ و ارشاد را نپذیرفته است. بخشی هم باعث کنش های انتقادی شد مثل جوابش به سوالی درباره نقدها به خود که با استفاده از احادیث درباره نقدها بیان کرد که مومن همیشه در معرض آزار قرار دارد. او همچنین در این برنامه به برخی تخریب کنندگان همیشگی اش اشاره کرد که به او حسادت دارند. این بخش از حرف های او هم در برخی رسانه ها بازتابی منفی پیدا کرد.

ده نمکی در ماه رمضان و نوروز امسال سریال «رستگاری» را روی آنتن داشت که در میان چهار سریال پخش شده رتبه آخر را به دست آورد. فصل سوم سریال «جومونگ» در میانگین بازدیدهای تلوبیون که توسط مدیر این سرویس طی نشستی اعلام شد با فاصله ای بالاتر از این سریال قرار گرفته بود. هرچند ده نمکی در سینما فیلم های پرفروش و رکورداری ساخته است با این حال این سال ها سریال های او نتوانسته اند رتبه بالای پربازدیدها را کسب کنند.

جنجال هفته؛ نماوا و مصاحبه حاشیه دار یک مدیر

مصاحبه جنجالی محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس گروه «شاتل» و نایب رییس هیات مدیره نماوا تقریباً در چند روز اخیر بحث روز شبکه های اجتماعی و حتی فضای رسمی اخبار فرهنگی و هنری بود. مصاحبه ای که در آن به ارزان ترین و گران ترین هزینه ساخت یک قسمت سریال در شبکه نمایش خانگی اشاره کرده بود. یا در بخشی از سخنانش با واژگانی چون «بی اخلاق» قشر هنرمند و تهیه کننده را یاد کرده بود. مصاحبه ای که خیلی بی‌محابا و در جایی هم عصبی نه فردی مشخص بلکه همه افراد یک قشر را خطاب قرار داده بود.

این مصاحبه نه تنها واکنش های فردی و اشخاص حقیقی که بیانیه ها و پاسخ های صنفی و حقوقی را هم به دنبال داشت. برخی از این انتقادات صرفاً واکنشی به بی احترامی ها بود و برخی به واکنش های عملی تهیه کننده و کارگردان مثل قطع همکاری هم کشیده شد.

درنهایت این واکنش ها پلتفرم نماوا را هم وادار کرد که عذرخواهی کند. ترکش های ماجرا البته همچنان باقی ماند و روز چهارشنبه پیمان جبلی رییس صداوسیما در پاسخ به خبرنگاران درباره فرایندهای اقتصادی تولید و دستمزد در شبکه خانگی بیان کرد که ساترا وظیفه پیگیری این فرایندهای اقتصادی را بر عهده دارد و در حال بررسی ماجراست.

آمار هفته؛ باز هم محفل در صدر نظرسنجی ها

۲ برنامه «زندگی پس از زندگی» و «محفل» از ابتدای ماه مبارک رمضان در صدر انتخاب های مردم و پربیننده ها بوده اند. این ۲ برنامه در چند مرحله نظرسنجی های سازمان حتی در ایام نوروز هم رتبه اول پربیننده ها را در اختیار داشته اند و با اختلافی میلیونی بالاتر از تاک شو و برنامه های چهره محور قرار داشتند. نکته ای که شاید در چند سال اخیر کمتر پیش آمده است که برنامه های معارفی بتوانند گوی سبقت را از برنامه های سرگرم کننده و تاک شو بربایند.

شاید چنین نظرسنجی هایی حتی از طرف مخاطب هم باورپذیر نباشد و استنباط کند که سفارشی است. با این حال در تلوبیون که سرویس کاربرمحور است هم «محفل» و «زندگی پس از زندگی» با فاصله ای یک درصدی و صدهزار تایی توانسته بودند در نظرسنجی های پایانی ماه رمضان در صدر قرار بگیرند.

اخیراً نظرسنجی دیگری هم منتشر شده است که براساس آمار ایسپا که یکی از نظرسنجی های معتبر است در این نظرسنجی بعد از «مردان آهنین» شبکه سه این دو برنامه یعنی «زندگی پس از زندگی» و محفل یک بار دیگر به عنوان پربیننده ترین برنامه ها معرفی شده و درخشیده اند.

درخشش این برنامه ها یک بار دیگر نشان از اهمیت برنامه سازی و طراحی و تحقیق و پژوهش می‌دهد که اگر محتوا با طراحی درست و جذابیت های بصری و تیم حرفه ای همراه شود می تواند مخاطب را جذب کند و در غیر این صورت بقیه موارد فرع ماجراست.

مناسبت هفته؛ روز رادیو

چهارم اردیبهشت روز رادیو بود و رادیو امسال ۸۴ ساله شد. رادیو تریبونی برای بسیاری از پیروزی ها و اتفاقات خوشایند و ناخوشایند بوده است. صدایی برای همبستگی ها و اطلاع رسانی ها در روزگاری که مردم کمتر وسیله ارتباطی از یکدیگر داشته اند.

با گسترش انواع ابزار و وسایل ارتباطی در دنیای امروز و پیشرفت تکنولوژی های گوناگون، رادیو هنوز نفس می کشد و هنوز بسیاری از پیشکسوت های رادیو به این رسانه گرم دلبستگی دارند.

چهره هایی که با این رسانه بزرگ شده اند و بزرگانی را تربیت کرده اند و باوجود گسترش شبکه های تلویزیونی، شبکه خانگی و دیگر مدیوم ها باز هم همه تعلق خاطرشان به میکروفن های دیده ناشده رادیو بوده است.

اما در کنار اینها لازم است یادآوری کنیم که بودجه رادیو و برنامه های رادیویی و مجریانش همچنان به شکل تبعیض آمیزی نمی تواند با تلویزیون برابری کند. پیمان جبلی رییس صداوسیما چند باری برای رفع این تبعیض ها وعده داد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. برخی از پیشکسوت های رادیو دیگر برنامه ندارند و تمهیدی برای حضور دوباره شان برای برندهای رادیویی در نظر گرفته نشده است همچون عذرا وکیلی که بیش از نیم قرن برنامه «سلام کوچولو» را در رادیو داشت. رادیو از طرف مدیرانش هنوز جدی گرفته نمی شود اما گویندگان و برنامه سازانش هنوز عاشقانه دوستش دارند.

کد خبر 6088592 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها