Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه آزاد به گلستان واگذار شده که آن را در استان تعریف و اماکنی که برای فعالیت‌های اقتصادی پتانسیل داشت با مشورت جمعی مشخص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: هم اکنون برای اینکه سند تحویل داده شود اصلاحات هندسی در حال انجام است تا در ادامه کسی برای مسائل تعارضی به ما مراجعه نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تمامی عرصه های مستثنیات را از این مناطق حذف و پروژه هایی همچون پتروشیمی، پسماند، شهرک اهزار هکتاری اترک و مرکز لجستیکی راه‌آهن را به عنوان مناطق اقتصادی واگذار کردیم.

لطفی اضافه کرد: هم اکنون مشکلی در خصوص واگذاری سند و ورود سرمایه‌گذاران به مرکز لجستیکی راه آهن اینچه‌برون وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: منطقه راه آهن جزو منطقه آزاد محسوب شده و احتمالاً به صورت قانون منطقه آزاد اداره خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل راه‌آهن با ما اختلاف داشت زیرا به دنبال گرفتن سند بود و دولت در قانون افزایش بهره‌وری، یک نکته اضافه کرده که تنها به قسمت‌های مسقف سند داده می‌شود و اگر خارج از حق بهره وری باشد باید از دولت اجازه گرفته شود که آیا براساس سیاست‌های دولت است یا خیر؟

لطفی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی به ازای فضای مسقف به منطقه لجستیک سند خواهد داد و هم اکنون این مشکل بین دو دستگاه حل شده است و کارها به نحو احسن انجام خواهد شد.

کد خبر 5441635

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان عبدالرحیم لطفی منابع طبیعی گلستان اداره کل راه آهن شمالشرق بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی درختکاری گرد و غبار عکس استانها شیوع کرونا ایلام جهاد تبیین مشهد راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از تصویب صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ در شهرستان اسفراین خبر داد.

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست در روز گذشته در تهران، اظهار کرد: در این شورا با صدور مجوز زیست‌محیطی در این معدن موافقت شد و باید در ادامه کار، ارزیابی‌های لازم در منطقه انجام شود. در ارزیابی‌ها نیز باید مواردی مانند پوشش گیاهی، جانوری، اقلیم و ... به‌صورت دقیق بررسی شود.

وی ادامه داد: البته ارزیابی‌ها توسط متخصصان محیط زیست انجام و آماده شده است و باید در استان و بعد از آن در سازمان تایید شود.

شکاریان بیان کرد: معدن سرب و روی آلبلاغ در منطقه حفاظت‌شده ساریگل اسفراین قرار دارد که این منطقه چسبیده به پارک ملی ساریگل و منطقه شکارممنوع «شاه جهان» است. این اداره کل درخواست داده بود که در صورت تصویب صدور مجوز برای معدن یادشده، منطقه شکار ممنون «شاه جهان» ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در این جلسه، موضوع ارتقای منطقه شمال غرب سالوک که شکار ممنوع است، به منطقه پناهگاه حیات وحش و حفاظت‌شده مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، معدن سرب و روی آلبلاغ در منطقه حفاظت‌شده ساریگل اسفراین قرار دارد که در چند سال گذشته به علت حضور غیرمجاز سودجویان در این منطقه، جان تعدادی از آنها به علت ریزش حفره‌های کنده‌شده توسط آنها گرفته شد. از سوی دیگر برداشت‌های غیرمجاز از این معدن موجب شد تا مسؤولان به دنبال گرفتن مجوزهای اکتشاف، بهره‌برداری و زیست‌محیطی باشند تا برداشت‌ها اصولی انجام شود و مزیت اقتصادی آن عاید مردم منطقه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم