Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از کاهش حدود ۵۰ درصدی بیماران سرپایی در استان خبرداد.

دکتر جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیماران سرپایی در استان نصف شده است، افزود: آمار بیماران بستری نیز بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش حدود ۴ درصدی بیماران بستری در ICU و کاهش ۳۳ درصدی بیماران فوتی با PCR مثبت خبرداد و گفت: بیماران فوتی با PCRمنفی ثابت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه نسبت تست مثبت در افرادی که PCR داده اند ۵۰ درصد است یعنی اینکه امیکرون همچنان که تاحدودی واکسن گریز و PCR گریز نیز است، گفت: بررسی ها نشان می دهد پیک ( قله) امیکرون را پشت سر گذاشته ایم و در شیب نزولی موج ششم کرونا هستیم.

وی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان خاطر نشان کرد: ۹ شهرستان قرمز ، ۴ شهرستان نارنجی  و ۴ شهرستان در وضعیت زرد است.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه شهرستان های پیرانشهر ، چالدران ،سردشت ، چایپاره ، خوی و ماکو همچنان در واکسیناسیون عقب هستند و نیازمند همت مضاعف مسئولین است، تاکید کرد: هم میهنان از فرصت استفاده کرده  نسبت به واکسیناسیون و تکمیل ان به ویژه بچه های ۵ سال به بالا و واکسیناسیون نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال اقدام کنند.

وی توصیه کرد: سالمندان ،افراد پرخطر و دارای بیماری های زمینه ای در اولویت دریافت و تکمیل واکسیناسیون هستند.

موسوی با ابراز تاسف از اینکه رعایت شیوه ها نامه های بهداشتی در استان پایین بوده و رضایت بخش نیست، تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بهبود شرایط و ادامه ان نقش حیاتی دارد و واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها لازم و ملزوم و مکمل هم هستند.

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: تغذیه مناسب ، پرهیز از استرس و اضطراب ، خواب و استراحت کافی ،پرهیز از کارهای سنگین در اب و هوا نامتعادل و ... در حفظ سلامتی مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران واکسن کرونا کرونای ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی گفت: آزمون  سراسری در روزهای  ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان  ، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

چهرگانی  افزود: در روز نخست ۲۵ هزارو ۷۰۰ داوطلب در  رشته علوم تجربی به رقابت خواهند پرداخت .

 کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز با حضور ۲ هزارو ۵۰۰  داوطلب برگزار می‌شود.

 

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار