Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، احمد نقیب‌زاده، فعال تندروی اصلاح‌طلبان تلویحاً نسبت به خروج امریکا از منطقه ابراز نگرانی کرد و وقوع چنین اتفاقی را دارای «پیامد‌های ناگوار برای منطقه» دانست. او طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «امریکا امسال با یک حرکت ناجوانمردانه و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، افغانستان را ر‌ها کرد و از این کشور خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این بحث، زمزمه‌هایی نیز شنیده می‌شود که امریکا در حال تخلیه کامل خاورمیانه است، حرکتی که بدون تردید، پیامد‌های ناگواری برای منطقه خواهد داشت، چرا که توازن را در خاورمیانه به هم زده و خلأ قدرت عظیمی ایجاد می‌کند.»

خروج امریکا از منطقه، توازن قوا را به سمت چه کسی بر هم می‌زند؟ کشور‌های دیگر میزان دخالت‌شان در منطقه همپای امریکا نیست و از سویی، خروج امریکا بهانه را از دیگر کشور‌ها برای مداخله در منطقه می‌گیرد.

غرب آسیا منطقه‌ای برای ملت‌ها و کشور‌ها و دولت‌های غرب آسیاست و اگر مداخله فرامنطقه‌ای در آن صورت نگیرد، امنیت آن تأمین خواهد شد. چرا یک ایرانی باید نگران نبودن امریکا در منطقه باشد؟

به مثال نقیب‌زاده توجه کنیم. او خروج امریکا از افغانستان را «ناجوانمردانه» توصیف کرده، اما توصیفی برای ۲۰ سال اشغال افغانستان به دست امریکایی‌ها ندارد. در واقع او از این موضوع می‌گذرد که چرا امریکایی‌ها باید در خاک افغانستان باشند تا حالا خروج آن‌ها موضوع و مسئله باشد. از سویی چنان اعتماد به نفس خود را از وابستگی به غرب می‌گیرند که نبود امریکا در منطقه باعث هراس‌شان می‌شود.

جالب آنکه او در پایان یادداشتش، خود اذعان می‌دارد که امریکایی‌ها ملت‌های دیگر را قربانی اهداف سیاسی خود می‌کنند، ولی روشن نیست چرا دوست دارد همین امریکا همچنان در خاورمیانه باقی بماند و نرود: «برای امریکا و غرب، مهم نیست که به سر مردم اوکراین چه می‌آید و چه مصائبی متوجه این مردم می‌شود؟ این سناریو بار‌ها تکرار شده است. تاریخ از یاد نبرده است که در کنفرانس مونیخ ۱۹۳۸ غرب چطور کشور چکسلواکی را به عنوان متحد غرب، تجزیه کرد تا به زعم خود هیتلر را راضی کند. نمایندگان انگلیس و فرانسه اعلام کردند که با تکه‌ای زمین، صلح را خریدند. تاکتیکی که تاریخ نشان داد، اثرگذار نشد و نهایتاً هیتلر به لهستان حمله کرد و جنگ جهانی دوم را آغاز کرد؛ بنابراین برای نخستین‌بار نیست که غرب، برخی کشور‌ها را به امری تشویق و بعد به بهانه همان عمل کشور مقابل را تحریم می‌کند. در ماجرای حمله عراق به کویت نیز، امریکا صدام را تشویق کرد تا به کویت حمله کند و بعد به همین بهانه، عراق را که در شمایل یک ماشین جنگی علیه رژیم صهیونیستی عمل می‌کرد، مهار کردند.»

رهبر معظم انقلاب - ۱۳ اردیبهشت ۹۵- فرمودند: «خلیج فارس، خانه و محل حضور ملت ایران، و ساحل خلیج فارس و سواحل زیادی از دریای عمان متعلق به این ملت قدرتمند است، بنابراین ما باید در این منطقه حضور، رزمایش و اظهار قدرت داشته باشیم، و این امریکایی‌ها هستند که باید بگویند چرا از آن سوی دنیا به اینجا آمده و رزمایش به‌راه می‌اندازند؟.»

ایشان در ادامه تأکید کردند: «وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط‌ها!... از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟! خلیج فارس خانه ما است. جای حضور ملت ایران است، این‌طور باید با قدرت‌های زیاده‌خواه مواجه شد.»

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاح طلبان خروج آمریکا غرب آسیا امریکایی ها خروج امریکا خلیج فارس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی شائینی پیش از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه شب گذشته در پی وقوع نزاع و درگیری و تهدید با سلاح سرد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند، ابراز داشت: عده‌ای با عربده کشی قصد برهم زدن نظم عمومی را داشتند که همه این افراد شناسایی شدند.

وی ضمن بیان اینکه سه نفر از اراذل و اوباش در محل حادثه دستگیر شدند، افزود: پرونده این افراد تشکیل و به مقامات قضائی ارجاع داده شد.

فرمانده انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، ابراز داشت: با هر فرد یا گروهی که امنیت را خدشه دار کند به طور جد برخورد خواهد شد.

شائینی در ادامه تصریح کرد: اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به مخل آرامش مردم داده نخواهد شد و دستگیری و زندان در انتظار آن‌ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا