Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:23:53 GMT

توسعه روابط ترکمنستان با سازمان شانگهای

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۳۱۲۱

توسعه روابط ترکمنستان با سازمان شانگهای

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «فرهاد دوردیف» سفیر ترکمنستان در چین با «ژانگ مینگ» دبیرکل جدید سازمان همکاری شانگهای که اخیراً به این سمت منصوب شده دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد راه‌های بیشتر توسعه روابط بین ترکمنستان و سازمان همکاری شانگهای گفت و گو کردند و از چشم انداز همکاری‌های موجود ابراز خرسندی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اشاره به تلاش‌های مقامات ترکمنستان برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، ابراز اطمینان کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در ماه مارس سال جاری با موفقیت برگزار خواهد شد.

 بر اساس اطلاعات سایت سازمان همکاری شانگهای، طرفین همچنین در مورد موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند.

خاطر نشان می‌شود «ژانگ مینگ» در اول ژانویه 2022 بر اساس تصمیم شورای کشورهای تعیین کننده به عنوان دبیرکل سازمان همکاری شانگهای منصوب شد.

وی یک دیپلمات است و در دفتر مرکزی وزارت خارجه چین و نمایندگی‌های دیپلماتیک در خارج از کشور، سمت‌های قابل توجهی داشته است. همچنین معاون وزیر امور خارجه چین نیز بوده است.

پیش از این، «قربانقلی بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان، به عنوان مهمان افتخاری در بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه شرکت کرد.

در این نشست رئیس دولت گفت که ترکمنستان آماده همکاری سازنده با سازمان همکاری شانگهای در چارچوب وضعیت بی طرف خود است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان توسعه روابط سازمان همکاری های شانگهای سازمان همکاری شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای

از روابط عمومی وزارت دفاع و تولیدات دفاعی پاکستان، خواجه محمد آصف در رأس هیاتی برای شرکت در نشست سالانه وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت قزاقستان به شهر آستانه پایتخت این کشور سفر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با برخی از همتایان خود از کشور‌های دوست و عضو سازمان همکاری شانگهای دیدار و در خصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها حوزه‌های مختلف مورد علاقه دوجانبه از جمله امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، وضعیت افغانستان و بررسی اولویت‌های امنیت ملی، تهدیدات افراطی، مدیریت مرز‌ها و امنیت دریایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت که این کشور به شدت نگران تشدید وخامت اوضاع در غزه است و افزود: ما همواره از راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای مساله فلسطین که در حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملت تثبیت شده، دفاع می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به سازمان همکاری شانگهای تاکید می‌کند و مصمم به تعمیق و گسترش هرچه بیشتر تعاملات با اعضای آن است.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد