Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسترن محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحولات شاخص‌های بازار کار در این استان در دوران کرونا  اظهار داشت: بازار کار در این دوران به‌ویژه در سال ۱۳۹۹ متأثر از شیوع ویروس کرونا بود بطوریکه بر روی شاخص هایی مانند نیروی فعال اقتصادی و اشتغال در بخش های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی تاثیر بسزایی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بررسی و تحلیل متغیرها و شاخص‌های مهم بازار کار استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ گویای این است که از کل خالص اشتغال ایجاد شده در این سال در بخش خدمات حدود ۷۵ هزار نفر (۵۸ درصد)، در بخش صنعت نزدیک به ۴۳ هزار نفر (۳۳ درصد) و در بخش کشاورزی حدود ۱۱ هزار نفر (۹ درصد) اشتغال خود را از دست دادند.

این کارشناس با بیان اینکه بخش خدمات بیشترین اشتغال از دست رفته در استان در دوران کرونا را دارد، خاطرنشان کرد: در کشور نیز در سال ۱۳۹۹ بخش خدمات با کاهش اشتغالی حدود ۷۵ درصد مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال از دست رفته در کشور در سال ۱۳۹۹ در بخش‌ کشاورزی و صنعت به ترتیب حدود ۲۵ و ۲ درصد بود، تصریح کرد: بررسی این آمار نشان می دهد که در استان اصفهان بخش صنعت در مقایسه با کشور تاثیر بیشتری از دوران کرونا در زمینه اشتغال از دست رفته، داشته است.

کارشناس برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه دوران کرونا بر شاخص های اقتصادی مانند جمعیت فعال و نرخ بیکاری نیز تاثیر گذاشت، گفت: در سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط ویژه همه گیری بیماری کووید-۱۹ بخشی از جمعیت فعال که عرضه کننده نیروی کار است به جمعیت غیر فعال منتقل شد.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت فعال کاسته و به جمعیت غیرفعال منتقل شدند و با افت شدید ورود به بازار کار یا تمایل کمتر جمعیت در سن کار برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی مواجه شدیم.

محمدی با بیان اینکه جمعیت شاغل استان اصفهان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود  ۱۱ هزار نفر افزایش یافت، ادامه داد: اما در سال ۱۳۹۹ با شیوع ویروس کرونا و شرایط ناشی از آن ۱۲۸ هزار و ۷۷۰ نفر از تعداد شاغلان استان اصفهان کاسته و به افزایش بیکاری منجر شد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: مقایسه آمار بازار کار نیز نشان می دهد که نرخ بیکاری اصفهان در سال ۱۳۹۹ نسبت به میانگین کشوری حدود ۱.۳ درصد بیشتر و معادل ۱۰.۹ درصد بود.

به گفته وی، این آمار نشان می دهد که بخشی از اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته از پایداری کافی برخوردار نبود و در اثر یک شوک بیرونی مانند شیوع ویروس کرونا، تعدادی از شاغلان بیکار شدند.

محمدی با بیان اینکه بیشترین کاهش فصلی جمعیت شاغل در استان مربوط به فصل بهار سال ۱۳۹۹ با ۱۸۸ هزار نفر کاهش بود، افزود: بررسی شاخص های اقتصادی نشان می دهد که زنان در زمان بروز بحران‌هایی مانند دوران کرونا، بیش از مردان از بازار کار خارج می شوند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ معادل چهار میلیون و ۱۱۰ هزار نفر بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه اصفهان نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه اصفهان ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه اصفهان نرخ بیکاری نشان می دهد دوران کرونا ویروس کرونا نرخ بیکاری بخش خدمات بازار کار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟