Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اشرافیت بالای پلیس استان و شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان غیر بومی و کشف ۷ فقره سرقت خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از مناطق شهر بندرعباس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاه زبده پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، سارقان در غالب یک تیم ۳ نفره پس از اطمینان از خالی بودن منزل با شگرد خاص خود و استفاده از پوشش کلاه و ماسک وارد لابی ساختمان شده و با تخریب درب ضد سرقت، اقدام به سرقت یک عدد گاو صندوق حاوی طلا و جواهرات، سکه تمام بهار آزادی و ارزهای خارجی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کرده و با خودرو پژو ۲۰۷ مشکی رنگ از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان کرد: با توجه به به حرفه ای بودن و احتمال سریالی و باندی بودن سرقت ها، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت مطرح و با استفاده از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود و انجام یک سری اقدامات پیچیده اطلاعاتی، سرباند اصلی اهل و ساکن یکی از استان مرکزی کشور در این خصوص شناسایی شد.

سردار جعفریبیان کرد: متهم که از سارقان حرفه‌ای منزل و در حرکت است به همراه همدستان خود به صورت فرا استانی اقدام به سرقت می‌کرد که پس از اخذ چندین بار نیابت قضائی با توجه به جابجایی مداوم متهم، نهایتا با تعقیب و مراقبت شبانه روزی مخفیگاه نامبرده در شهرستان کرج شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس از شناسایی دقیق مخفیگاه متهم واخذ نیابت قضائی به محل مذکور اعزام و نامبرده را طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و خودرو پژو ۲۰۷ مشکی رنگ نیز توقیف و در بازرسی از داخل خودرو ابزار آلات ارتکاب سرقت کشف شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات فنی و در مواجهه با دلایل و مدارک ارائه شده تاکنون، به ۷ فقره سرقت منزل با همدستی دو نفر دیگر از اعضای باند معترف شد.

سردار جعفری با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد یکی دیگر از اعضای این باند سه نفره به دلیل ایست قلبی فوت کرده است، اظهار کرد: عضو دیگر این باند نیز با اشرافیت پلیس استان دستگیر و اقدامات مأموران جهت کشف اموال مسروقه و سایر سرقت های احتمالی توسط اعضای این باند ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه متهمان با صدور قرار وثیقه ۵۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می شود از نگه داشتن پول نقد و طلاجات در منزل خودداری کرده و آن ها را در صندوق امانات نگهداری کنند و ضمن استفاده از نگهبان در مجمتع های مسکونی، منزل خود را به تجهیزات بازدارنده از قبیل دوربین ضد سرقت، حفاظ مناسب و ... تجهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نظرآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فرج الله اسداللهی مطرح کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در نظرآباد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی نظرآباد افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، دو سارق را در این زمینه شناسایی و تعقیب و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: متهمان ابتدا منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما پس از مواجه شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشودند و به هشت فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی نظرآباد خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کد خبر 6095167

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نظرآباد
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند