Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:21:54 GMT

ابراز امیدواری نسبت به بودجه پژوهشی دانشگاهها در ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۳۲۷۱

ابراز امیدواری نسبت به بودجه پژوهشی دانشگاهها در ۱۴۰۱

پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وضع بودجه پژوهشی دانشگاه ها اصلا خوب نیست، گفت: ما باید بدانیم که اصل بودجه های پژوهشی در کشور، سرجمع بودجه پژوهشی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها است.

وی درباره میزان بودجه پژوهش در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: یک بحث این است که وقتی بودجه به پژوهشگاه ها و مخصوصا دانشگاه ها ابلاغ می شود؛ مشخص است که چه درصد و چه میزانی باید برود و در بخش پژوهش و فناوری صرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس به محض اینکه بودجه دانشگاه ها برای سال ۱۴۰۱ ابلاغ بشود، می توان درصد بودجه تخصیصی به حوزه پژوهش را احصا کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: باید توجه داشت که ابلاغ یک بحث است و اجرا یک بحث دیگر. همان اتفاقی که امسال افتاد.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱، ۳۰ درصد افزایش بودجه دانشگاه ها را داریم، این افزایش بودجه اگر به همین صورت پیش برود، ممکن است به علت بالا رفتن حقوق ها، مجددا صرف پژوهش نشود و برای جبران افزایش حقوق ها و پرداخت دیون مورد استفاده قرار بگیرد.

صالحی افزود: دانشگاه ها علاوه بر این که باید حقوق پرداخت کنند، دیون زیادی هم از سالهای قبل بر عهده دارند؛ دیونی مثل پرداخت حق التدریس، حق پایان نامه، حق التالیف و مواردی از این دست.

وی گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بندهایی در راستای برنامه های جدید حوزه پژوهشی؛ از جمله برنامه مرجعیت علمی و برنامه دیپلماسی علمی و فناوری اضافه شده که این برنامه ها باید از طریق دانشگاه ها و پژوهشگاه ها اجرا شود.

کد خبر 5441584 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: پیمان صالحی وزارت علوم دانشگاه ها لایحه بودجه 1401 دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی وام دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنجش آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه فنی و حرفه ای عتبات عالیات لایحه ساماندهی سهمیه های آموزش عالی وزارت علوم آموزش حضوری بودجه پژوهش دانشگاه ها سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری این کنفرانس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد،‌ به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست،‌ دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند،‌ همزمان با نهادهای تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی(فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی