Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید خمجانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تیم ملی ایران در پنجره دوم جام جهانی بسکتبال ۲ دیدار برابر قزاقستان و سوریه برگزار کرد که در هر ۲ مسابقه میزبان بودیم که حاصل آن یک شکست و یک پیروزی بود.

وی با اشاره به دیدار ایران و قزاقستان در پنجره دوم انتخابی جام جهانی و شکست تیم ملی، خاطر نشان کرد: نباید آن بازی را واگذار می‌کردیم، با این که در پایان کوارتر سوم همچنان برنده بودیم اما در نهایت در خانه شکست خوردیم، البته در این بازی همه ملی‌پوشان را در اختیار نداشتیم و اگر از تمام داشته‌های خود بهره می‌بردیم بدون شک نتیجه چیزی دیگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بسکتبال کشورمان یادآور شد: در دیدار دوم برابر سوریه شرایط فرق کرد، ملی‌پوشان با تمرکز بهتری به زمین رفتند و موفق شدند این بازی را با پیروزی سپری کنند. البته تاکید می‌کنم که در این ۲ بازی همه مهره‌های خود را در اختیار نداشتیم و اگر بازیکنانی از جمله حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و بهنام یخچالی بودند بدون شک نتیجه‌ای دیگری رقم می‌خورد.

خمجانی در مورد تیم ملی بسکتبال سوریه نیز اظهار داشت: این تیم نشان داد از شرایط خوبی برخوردار است و دیدیم که در تهران هم پا به پای تیم ملی ایران جنگید. با نتایجی که به دست آمد امیدوارم در پنجره‌های بعدی موفق باشیم و بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

وی در خصوص مسیر تیم ملی بسکتبال ایران برای صعود به جام جهانی، گفت: بدون شک میسر آسانی نداریم اما ملی‌پوشان نشان دادند، می‌توانند به این رقابت‌ها صعود کنند. در دیدارهای بعدی نفرات اصلی باید به تیم اضافه شوند و از تمام داشته‌های خود به خوبی بهره ببریم. 

کارشناس بسکتبال ایران در مورد انتخابات فدراسیون یادآور شد: شاید تا حدودی همین مساله بر روند و تمرکز تیم اثر گذاشته باشد اما خوشبختانه تکلیف فدراسیون مشخص شد و حالا باید تدارکات لازم برای تیم ملی در نظر گرفته شود.

پنجره سوم جام جهانی بسکتبال از دهم تیرماه سال آینده آغاز می‌شود، جایی که تیم ملی ایران باید در دیداری خارج از خانه به مصاف قزاقستان برود و ۱۳ این ماه نیز در بازی برگشت و به عنوان تیم میهمان رو در روی سوریه صف‌آرایی کند.

در پایان مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ که شامل پنجره اول، دوم و سوم می‌شود، سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد. براین اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

تیم بسکتبال کشورمان در گروه D با تیم‌های قزاقستان، سوریه و بحرین هم گروه است.

ملی‌پوشان بسکتبال ایران در پنجره دوم یک برد و یک باخت را تجربه کرد. شاگردان مصطفی هاشمی ابتدا در دیداری خانگی به مصاف قزاقستان رفتند و در شرایطی که تا کوارتر چهارم تیم برتر میدان بودند اما در پایان با نتیجه ۷۳ بر ۶۹ این بازی را واگذار کردند. در دیگر بازی این مرحله ملی‌پوشان کشورمان پذیرای سوریه بودند،‌ آنها در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران در یک بازی نزدیک با نتیجه ۸۰ بر  ۶۸ به برتری دست یافتند.

سایر گروه‌ها نیز به این شرح است:

گروه A: نیوزلند، کره‌جنوبی، فیلیپین و هند
گروه B: استرالیا، چین، ژاپن و چین‌تایپه
گروه C: اردن، لبنان، اندونزی و عربستان سعودی

برچسب‌ها لیگ برتر بسکتبال بسکتبال جام جهانی بسکتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال بسکتبال جام جهانی بسکتبال لیگ برتر بسکتبال بسکتبال جام جهانی بسکتبال جام جهانی ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با صعود تیمش به مرحله بعدی و ثبت نتیجه 2 بر یک رقم خورد، گفت: بازی‌های حذفی هیچوقت ساده نیست، به بازیکنان تبریک می‌گویم که تلاش زیادی کردند، به استقلال ملاثانی که تیم بانظمی بودند و سازماندهی خوبی داشتند نیز تبریک می‌گویم؛ آنها باعث افتخار جام حذفی بودند.

سرمربی پرتغالی سپاهان درباره کیفیت تیم استقلال ملاثانی هم صحبت کرد و افزود:  سه بازی از این تیم کامل دیده‌ام، تیم با سازماندهی هستند و کیفیت و بازیکنان خوبی در خط هافبک دارند، در بخش تهاجمی بازیکنان سرعتی دارند که گل هم زدند، ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه دارند و کاپیتان این تیم باتجربه است؛ به بازیکنان و کادر گفتم که بازی ساده‌ای نیست و باید برای این بازی آماده شویم.

او سپس در واکنش به سوالی درباره زندگی شخصی‌اش هم اینطور صحبت کرد: مربی حرفه‌ای هستم، هرکدام از شما در کنار کارتان خانواده‌تان را نیز دارید؛ اتفاقاً وقتی یک نفر خانواده تشکیل می‌دهد و حرفه‌ای است، مسؤولیت بیشتری پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا