Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: عنایت به قشر محروم جامعه و عائله‌مندانی که در حال گذران زندگی به سختی هستند را باید مورد توجه قرار بدهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(17اسفند) در مراسم اجلاسیه نهم دوره پنجم مجلس خبرگان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: امیدوارم این اجلاسیه در پایان سال برکات و آثار خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  غیر از ما حرف باید دنبال نتیجه عملی باشیم؛ عنایت به قشر محروم جامعه و عائله‌مندانی که در حال گذران زندگی به سختی هستند را باید مورد توجه قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه توان مجلس خبرگان محدود است اما غیرمستقیم باید تلاش کنیم افرادی پیدا نشوند که یک غذای مناسب نداشته باشند، اظهار داشت: حکومت علوی یک آثاری باید داشته باشد. حضرت علی (ع) نمی توانست کسی را با شکم گرسنه ببیند. امیرالمومنین درباره وضع کوفه می‌فرماید نه یک شکم گرسنه در این شهر است و نه کسی هست آب و خانه نداشته باشد و باصطلاح کسی بی آب و نان نیست. حکومت علوی چنین حکومتی است و ما باید راه امیرالمومنین را برویم.

رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: آرزوی ما این است که در حدی که می‌توانیم به قشر محروم برسیم. الحمدلله رییس جمهور هم مقیدند و بدون اینکه ما بگوییم عمل می کنند و ان شاالله سایر کارگزاران دولت هم مثل ایشان عمل کنند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه از وظایف ما این است که به  وضعیت گرسنگان رسیدگی کنیم و این حداقل امکانات است، گفت: تامین دارو و بهداشت و مسکن هم جزو وظایف  ماست و در این ایام عید باید تدبیری اندیشید که شکم گرسنه نداشته باشیم یا به حداقل برسانیم. امیدواریم در پایان سال کمکی به قشر محروم کنیم. اولویت در انفاق باید ایتام، سادات فقیر، خانواده‌های عائله مند باشند و ان شاالله به وضع محرومان رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قشر محروم مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی