Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:59:33 GMT

برگزاری جشنواره غذایی با طعم بلدرچین در میبد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۳۵۱۵

برگزاری جشنواره غذایی با طعم بلدرچین در میبد

ایسنا/یزد برای اولین بار در کشور ۴۵ سرآشپز بانو با طبخ انواع غذا با بلدرچین‌های پرورش یافته در شهرستان میبد به رقابت آشپزی پرداختند.

«شهناز کریمی» مسئول برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که این جشنواره با ایجاد شور و نشاط در بانوان می‌تواند موجب شادی و ذوق هنری در آشپزی شود، گفت: در این جشنواره ۴۵ نفر از بانوان میبد و اردکان انواع غذاها با بلدرچین را طبخ و در معرض نمایش و داوری قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این جشنواره که برای اولین بار درکشور بصورت تخصصی برگزار  شد، بانوان شرکت کننده بیش از ۹۰ نوع پخت و ۳۰مدل تنوع غذایی با بلدرچین نظیر شنسل بلدرچین، جوجه کباب، فسنجان، آبگوشت، بلدرچین شکم پر، کیک بلدرچین، سالاد اولیه بلدرچین، بلدرچین پرتقالی، جوانه گندم با بلدرچین، بلدرچین پلو، ناگت بلدرچین، انواع فست فودها با بلدرچین و سوپ شیر با بلدرچین  را تهیه کردند.

وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره را آشنایی بانوان با آشپزی گوشت و فراوردهای بلدرچین و خواص درمانی آن عنوان کرد و گفت: از آنجا که در دوران کرونا یکی از اصلی ترین تجویز پزشکان برای بیماران در طول درمان مصرف گوشت بلدرچین بود و  شهرستان میبد بعنوان قطب پرورش بلدرچین کشور است بر خود لازم دانستیم  که با برگزاری این‌جشنواره  خانواده‌ها را  با طبخ آن آشنا کنیم تا ین غذای سالم و مقوی بعنوان وعده اصلی غذای سفره‌های مردم بصورت هفتگی قرار گیرد.

کریمی بیان کرد: در پایان این جشنواره  هفت نفر از بانوانی که در تنوع پخت،خوشمزگی غذا و استفاده از مواد مرغوب تلاش داشتند به عنوان آشپز برتر تقدیر بعمل آمد.

وی یادآور شد: قبل از برگزاری این جشنواره همزمان با مبعث پیامبر  به مدت یک‌ هفته ۴۲ غرفه دار در نمایشگاه توانمندی های بانوان میبد صنایع دستی خود نظیر عروسک بافتنی، رزین، روغن های گیاهی، ادویه های خانگی، کاربافی، سبدبافی، صنایع تبدیلی، گلسر و اکسسوری، شمع و استند و پوشاک ایرانی را به نمایش گذاشتند.

«سیدجمال سجادی پور» فرماندار میبد نیز در جریان برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند در روحیه مردم و بانوان تاثیرات مثبت و بسزایی داشته باشد.

وی افزود: آشنایی خانواده ها با طبخ مختلف بلدرچین بعنوان یک وعده غذایی پرانرژی، موجب تنوع بخشی در پخت غذاهای سالم می شود که می تواند ذائقه خانواده ها را تغییر مثبت دهد.

فرماندار ادامه داد: افزایش سرانه مصرف بلدرچین که یک غذای مقوی ودرمانی به حساب می‌آید با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها می‌تواند به عنوان غذای اصلی دیده شود.

سجادی پور تصریح کرد: مصرف بلدرچین در دوران کرونا بخاطر خواص درمانی آن  جایگاه خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشت و امیدواریم این جشنواره‌ اتفاق خوبی برای رونق هر چه بیشتر پرورش بلدرچین در شهرستان میبد و همچنین بومگردی‌های آن رقم بزند.

گفتنی است؛ این جشنواره به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه میبد، حوزه بسیج حضرت خدیجه الکبری(س) و یک واحد تولیدی بلدرچین در میبد در محل هتل سنتی این شهر با حضور ۴۵ شرکت‌کننده برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جشنواره غذا بلدرچين میبد برگزاری این جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی