Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@09:57:48 GMT

ورود ملخ های مهاجم از اواسط فروردین به کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۳۶۴۰

ورود ملخ های مهاجم از اواسط فروردین به کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید معین گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی جهانی، بارش‌های اسفند و فروردین نرمال و در برخی مناطق بیش از نرمال پیش بینی شده که با این وجود زمینه برای حمله ملخ در جنوب کشور فراهم است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که اواسط فروردین حمله احتمالی ملخ از سمت شرق عربستان به ایران صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معین گفت: مهم ترین اصل در ملخ صحرایی عدم قطعیت است، چرا که با تشکیل چند سیکلون بر روی اقیانوس هند طی هفته‌های آتی، مناطق وسیع تری مورد حمله قرار می‌گیرد.

بهمن سال ۹۷ نخستین بار حمله ملخ بعد از گذشت ۵۰ سال به کشور انجام شد که به رغم پیش بینی‌های خسارت جدی به محصولات کشاورزی، اما با سم پاشی مشکلی در این خصوص نداشتیم.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با حمله ملخ صحرایی از اواسط فروردین پیش بینی می شود که سطح مبارزه در استان‌های هرمزگان، بخش‌های جنوبی استان بوشهر، مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان، فارس و جیرفت به ۸۰ هزار هکتار برسد.

بنابر پیش بینی مسئولان سازمان حفظ نباتات ملخ‌های صحرایی اواسط فروردین وارد استان‌های جنوبی می‌شوند که رئیس سازمان حفظ نباتات به دلیل احتمال یورش ملخ‌ها، خواستار تخصیص مابقی اعتبارات شد چرا که از مجموع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هیئت دولت تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان اخبار مرتبط ۱۲:۰۷:۱۵ کدام استان ها با ملخ‌ها درگیر هستند؟ ۲۲:۵۲:۵۶ اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای مبارزه با هجوم ملخ ها ۱۴:۰۰:۴۱ آغاز عملیات سمپاشی هوایی علیه گله‌های ملخ +فیلم ۰۶:۴۴:۳۱ هواپیماهای سمپاش در جنوب به جنگ ملخ‌ها می‌روند ۱۷:۲۴:۵۶ ملخ‌ها اواسط بهمن به ایران می‌آیند ۱۱:۰۷:۱۳ ملخ‌ها در راهند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بهار ملخ سازمان حفظ نباتات حمله ملخ ها ملخ مهاجم ملخ های صحرایی اواسط فروردین پیش بینی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است

اقدس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار بر منطقه، تا اواسط هفته در اغلب نقاط استان شاهد جوی آرام، پایدار و بدون بارش خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در طی این مدت از نظر دمایی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: از روز چهارشنبه به تدریج تا اوایل هفته آینده، با توجه به شرایط فصلی و گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در برخی نواحی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمالاً رگبارهای پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۰ درجه ثبت شد و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز این شهرستان به ۲۸ درجه برسد.

کد خبر 6089611

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • پیش بینی هواشناسی
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده