Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:12:44 GMT

سرمایه بانک مسکن ۲.۵ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۳۷۴۷

سرمایه بانک مسکن ۲.۵ برابر شد

گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مسکن، نشست بررسی عملکرد بانک مسکن با حضور محمود شایان مدیر عامل بانک و سیدعباس حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی و جمعی از مدیران و رؤسای بانک مسکن و وزارت اقتصاد برگزار شد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در نشست گزارش عملکرد بانک که در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، ضمن تبریک روز جانباز و میلاد امام حسین (ع)، توضیح داد: خوشبختانه به عنوان یک بانک تخصصی در بخش مسکن همه تکالیف ابلاغ شده در بودجه ۱۴۰۰ را اجرایی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سال ۱۴۰۱ حدوداً ۲۰ درصد به سهم بخش مسکن افزوده شد که رقم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بود. این رقم بین ۲۷ بانک و مؤسسه از سوی بانک مرکزی تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: دولت به مردم متعهد شده است که سالانه یک میلیون واحد در بخش مسکن تولید کند و از این میان ۲۱۰ هزار واحد به بانک مسکن ابلاغ شده است و در این ایام بیش از ۳۳۰ هزار نفر طی طرح نهضت ملی نزد بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند و مبلغ قابل توجهی یعنی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به حساب بانک مسکن واریز کردند که از این مبلغ بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌ها تزریق شده است. همچنین ۲,۲۰۰ میلیارد ریال نیز از منابع داخلی بانک به پروژه‌ها تزریق شده است. در جایی که سهم الشرکه مشتری پرداخت شده، نزدیک ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان توسط بانک پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه کارکنان این بانک تلاش زیادی کردند تا تسهیلات زیادی طی نهضت ملی مسکن بتواند پرداخت شود، گفت: خوشبختانه مقام عالی وزارت در خصوص افزایش سرمایه به ما کمک کردند و این مساله توان ما برای پرداخت تسهیلات را افزایش خواهد داد. از این رو در سال جاری با افزایش ۲۰۴ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

شایان خاطرنشان کرد: در سطح شعب کارکنان متخصص و متعهدی داریم که تفاهم‌نامه‌های خوبی برای جذب منابع امضا کرده‌اند. ما اعتقاد داریم هر رئیس شعبه یک مدیرعامل است. خوشبختانه سطح رضایتمندی از شعب ما بالا است و عملکرد بانک نشان می‌دهد در این امور موفق بوده‌ایم. از آنجا که مقام معظم رهبری نیز بارها بر لزوم تخصیص تسهیلات بدون ضامن به مردم و توجه به بخش مسکن تاکید داشتند، همه تلاش خود را خواهیم کرد.

کد خبر 5441711 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بانک مسکن محمود شایان افزایش سرمایه بانکها اوکراین خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس درج قیمت تولیدکننده روی کالا جنگ اوکراین وزارت جهاد کشاورزی فرابورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جواد اوجی نهضت ملی مسکن حمله روسیه به اوکراین روسیه بورس هزار میلیارد تومان بانک مسکن بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن