Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: روایت صحیح دستاورد‌های دفاع مقدس توسط جانبازان جنگ تحمیلی مصداق بارز جهاد تبیین است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مالک رحمتی در مراسم تکریم از جانبازان شاغل در آستان قدس رضوی عزت، عظمت، اقتدار، هویت و اُبهت فعلی کشور را مرهون اندیشه و مکتب اسلام دانست و اظهارداشت: امام خمینی(ره) انقلاب را بر پایه دو عنصر اسلام ناب محمدی و استکبار ستیزی بنا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تحقق اسلام ناب محمدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ هویت، استقلال، عزت و آبرو به کشور بخشید و تداوم استکبار ستیزی همچون تسخیر لانه جاسوسی موجب استمرار حیات انقلاب اسلامی شد. 

رحمتی تبلور فرهنگ «ایثار و شهادت» در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را  موجب تقویت و دوام روحیه  استکبار ستیزی عنوان کرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما با بهره‌گیری از این فرهنگ در مقابل دشمنان بعثی تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند و با نصرت الهی پیروزی نصیب‌ انقلاب اسلامی ایران شد.

حضور تولیت آستان قدس رضوی در منزل جانبازان دوران دفاع مقدس و مدافع حرمآستان قدس رضوی از مجاوران امام رئوف گره‌گشایی کرد/ از توزیع یک میلیون پرس غذای گرم تا تسویه 4 میلیارد ریال بدهی نیازمندانقائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه استکبار جهانی تقویت شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره اینکه فرهنگ ایثار و شهادت سال‌هاست در جامعه تبیین و نهادینه شده و به برکت این فرهنگ ناب، فتنه‌های متعددی خنثی‌ شده است، گفت: طی چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هر زمان که فرهنگ ایثار و شهادت بر کشور حاکم شد؛ شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشم‌گیری در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... بودیم. 

«فرهنگ ایثار و مقاومت»؛ یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) برای ملت ایران

رحمتی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) «فرهنگ ایثار و مقاومت» را به عنوان یک سرمایه ارزشمند و یادگاری گران‌بهاء برای ملت ایران به جا گذاشتند که با بهره‌گیری از این فرهنگ چه در زندگی شخصی و چه در اداره کشور می‌توان به نتایج روشن و پیشرفت‌های چشم‌گیر و دستاوردهای ارزشمند رسید.

وی با تاکید بر اینکه شما یادگاران هشت سال دفاع مقدس به عنوان جانبازان مکتب امام حسین(ع)، سربازان امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب، در عصر کنونی وظیفه خطیر غبارروبی از فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارید، گفت: این فرهنگ نباید به فراموشی سپرده شود و غبار بگیرد بلکه باید روز به روز بالنده‌تر، پویاتر و شاداب‌تر شود. 

جهاد تبیین ابزار‌ی برای مقابله با شبهه پراکنی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یکی دیگر از وظایف جانبازان در عصر کنونی را پیشران بودن در حوزه جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی منزل به منزل، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان آغاز شد و در جبهه‌ها از سنگر به سنگر ادامه یافت؛ بدین ترتیب جانبازان عزیز می‌توانند جهاد تبیین را بدون نیاز به تریبون از منزل خود آغاز کنند و در جامعه تسری دهند.

بنا به گزارش آستان نیوز؛ رحمتی با اشاره به اینکه حیات نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به دو عنصر اسلام ناب محمدی و استکبارستیزی است، گفت: در خصوص جهاد تبیین، ابتدا باید به تببین  نقش مهم این دو عنصر و تشریح واقعیات و دستاوردهای جنگ تحمیلی پرداخت تا با شبهه پراکنی دشمنان مقابله شود و قطعا در این مسیر شما جانبازان نقش مهم و بسزایی دارید چراکه شما بزرگواران در وسط میدان حوادث بوده‌اید و با تمام وجود اتفاقات را از نزدیک مشاهده کرده‌اید.

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقام تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی امام خمینی ره فرهنگ ایثار ایثار و شهادت جهاد تبیین دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

هادی محمودنژاد گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

محمودنژاد با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)