Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وقار گفت: پاسداران در خط مقدم جهاد فی سبیل‌الله و یاری رساندن به افراد محروم هستند و در سازمان بسیج سازندگی با همکاری و همت بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی هرمزگان در عرصه های فرهنگی، بهداشتی، فنی و محرومیت‌زدایی و پروژه‌های عمرانی و اشتغال زایی در نقاط مختلف استان کمک به افراد مستمند و نیازمند دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر یاسین باوقار، مسئول بسیج سازندگی هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اظهار کرد: پاسداران همواره در صحنه های مختلف مرد میدان هستند و خودشان را در جرگه سربازان امام زمان(عج) می دانند و لباس سبز پاسداری را با تمسک از شهدا بر تن کرده اند.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان عنوان کرد: پاسداران در خط مقدم جهاد فی سبیل الله و یاری رساندن به افراد محروم هستند و در سازمان بسیج سازندگی با همکاری و همت بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی هرمزگان در عرصه های فرهنگی، بهداشتی، فنی و محرومیت زدایی و پروژه های عمرانی و اشتغال زایی در نقاط مختلف استان کمک به افراد مستمند و نیازمند دنبال می شود.

باوقار مطرح کرد: در ماه های اخیر هرمزگان دچار دو بحران سیل و زلزله شد و مردمان این خطه از جنوب به خصوص نواحی شرقی استان آسیب های فراوانی را متحمل شدند؛ گروه های جهادی از همان روزهای اول بحران وارد میدان شدند و اسکان موقت مردم را راه اندازی کردند.

گروه های جهادی از لحظه اولیه بحران تا رفع کامل آن در کنار مردم خواهند ماند

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران و گروه های جهادی از لحظه اولیه بحران تا رفع کامل آن در کنار مردم خواهند ماند، گفت: در حال حاضر که چندین ماه از وقوع سیل و زلزله در هرمزگان گذشته است؛ اما همچنان گروه های جهادی در کنار سایر ارگان ها مشغول به ساخت منازل آسیب دیده از سیل و زلزله هستند.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰ پروژه آبرسانی در سال جاری توسط بسیج سازندگی صورت گرفته است، مطرح کرد: علاوه بر آبرسانی در

ساخت منزل نیازمندان، اشتغال زایی، کشاورزی و… سپاه پاسداران با همراهی گروه های جهادی در کنار مردم هستند.

باوقار با اشاره به وارد شدن خسارت به بخش های کشاورزی بر اثر سیل در هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال آینده در کنار کشاورزان برای جبران خسارت ها خواهیم بود و آموزش های لازم در این مورد نیز داده می شود.

گروه های جهادی با تاسی از شهدا جانشان را در طبق اخلاص گذاشته اند

وی افزود: گروه های جهادی با تاسی از شهدا جانشان را در طبق اخلاص گذاشته اند و بیشتر زمان خود را در یاری رساندن به مردم در نقاط مختلف استان می گذرانند.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان عنوان کرد: بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی در سال جاری جهت اسکان نیازمندان ساخته شد و برنامه داریم که این رقم را در سال آینده به ۱۵۰۰ واحد برسانیم که فاز استارت ۱۵۰ واحد زده شده و درکنار مردم خواهیم بود.

باوقار با اشاره به طرح کرامت گفت: در محلات آسیب پذیر نیز در بحث تفریحات سالم جوانان ساخت استادیوم ها و فضای سبز و ورزشی در برنامه بسیج سازندگی هرمزگان است و ساخت مدارس در نقاطی که نیازمند آن بوده سالیان سال در برنامه این نهاد قرار دارد.

توزیع بیش از ۵ میلیون ماسک رایگان

وی خاطر نشان کرد: تا هنگامی که گرد محرومیت از چهره مناطق مختلف هرمزگان برچیده نشود در کنار مردم خواهیم بود.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به بحران کرونا عنوان کرد: سپاه پاسداران با همراهی گروه های جهادی از روزهای اولیه شیوع کرونا با گندزایی معابر کار خود را آغاز و بیش از ۸۵ کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد.

باوقار افزود: توزیع بیش از ۵ میلیون ماسک رایگان و گان نیز بین کادر درمان صورت گرفت و غذای گرم در بین محلات و مناطق محروم استان توزیع شد.

وی ارسال داروی رایگان کرونا در میان نیازمندان، کمک در جهت تدفین خانواده های نیازمند و توزیع بسته های معیشتی ازدیگر برنامه های بسیج سازندکی در دوران کرونا عنوان کرد.

تاکنون ۶۰۷ هزار بسته معیشتی توزیع شده است

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان اظهار کرد: تولید و توزیع ۱۰ هزار البسه دانش آموزی و ۱۰ هزار لوازم التحریر با آغاز سال تحصیلی انجام شد.

باوقار با اشاره به برگزاری ۲۱ همایش مواسات و همدلی در هرمزگان مطرح کرد: تاکنون ۶۰۷ هزار بسته معیشتی توزیع شده است و برنامه داریم تا پایان سال بیش از ۷۰۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شود.

وی با اشاره به تاکید ترویج ازدواج آسان در جامعه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار توزیع جهیزیه صورت گرفته و این برنامه تا سر و سامان گرفتن تمام جوانان جامعه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول بسیج سازندگی هرمزگان گروه های جهادی هزار بسته معیشتی سپاه پاسداران کنار مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایراندوست در نشست خبری امروز ۱۱ اردیبهشت که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات شاخص جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن(ع) اجرا شده و بسیج سازندگی قم معین اجرایی آن در قم بود در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میزهای خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادی در غرب قم یعنی منطقه پردیسان قرارگاه حضرت معصومه(س) و قرارگاه شهدای جهادگر در شرق استان شامل؛ سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه که به صورت کاملا مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کارهای ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که در طول هفته روزانه هزار نهال غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روزهای جمعه هر هفته مردم نیز پای کار آمدند که این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده خود مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت فراگیر انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و نوسازی مدارس است و اقدامات اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی صورت پذیرفته و نظارت و معرفی مدارس به اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه‌ با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند