Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@13:07:39 GMT

رهاسازی پلنگ گرفتار در تله سیمی در شهرستان نور+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۰۸۱

رهاسازی پلنگ گرفتار در تله سیمی در شهرستان نور+فیلم

یک قلاده پلنگ که در تله سیمی گرفتار شده بود بعد ازتیمار در طبیعت رهاسازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، یک قلاده پلنگ ماده بالغ که پس از گرفتار شدن در تله سیمی در روستای پیمط شهرستان نور، توسط تیم امدادی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، زنده گیری شده بود، در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی، رها سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلنگ پیمط،  ۴۸ ساعت پس از  زنده گیری و پس از اطمینان از سلامتی کامل، دوباره در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی در حوزه شهرستان نور  رها سازی شد.

گفتنی است پلنگ پیمط اولین مورد از رها سازی پلنگ در سال ۱۴۰۰ در مازندران بوده است که سحرگاه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ در تله سیمی که بصورت غیرمجاز برای دفع گراز در حاشیه مزارع و باغات نصب می شود، گرفتار شده بود که با اقدام به موقع تیم امدادی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران زنده گیری، بررسی و تیمار لازم انجام و در زیستگاه طبیعی خود رها سازی شد.

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. رهاسازی پلنگ گرفتار در تله سیمی در نور دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: تله سیمی رها سازی سازی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران