Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:46:36 GMT

ارائه هرگونه دارو بدون استعلام و احراز اصالت ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۲۱۲

ارائه هرگونه دارو بدون استعلام و احراز اصالت ممنوع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، چند بند الحاقی به تبصره ۱۷ بودجه تصویب شد.

بر اساس بند الحاقی ۶ به تبصره ۱۷، ارائه هر گونه دارو و تجهیزات پزشکی مشمول فهرست ابلاغی سازمان غذا و دارو توسط داروخانه‌ها و مراکز درمانی بدون استعلام و احراز اصالت از طریق سامانه‌های دارای مجوز و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان‌های بیمه‌گر پایه مجاز به پذیرش اقلام فاقد اصالت نبوده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف به نظارت بر حسن اجرای این بند است، گزارش این بند باید هر سه ماه یک بار به سازمان برنامه و بودجه کشور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه شود.

بر اساس بند الحاقی ۷ در تبصره ۱۷، در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و به منظور فراهم نمودن بخشی از زیرساخت‌های لازم از قبیل پایش، کنترل اصالت امضای الکترونیک اعضای نظام پزشکی کشور و تهیه و تأمین نرم‌افزار کارت ریدر، توکن و اپلیکیشن و هزینه‌های نظارت فنی و اجرائی، سازمان‌های بیمه‌گر پایه از محل اعتبارات خود به شرح زیر هزینه نمایند:

۱ -مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد ریال سازمان تأمین اجتماعی

۲ -مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد ریال به سازمان بیمه سلامت ایران

۳ -مبلغ یکصد میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح

در این راستا معادل مبالغ مذکور توسط سازمان نظام پزشکی کشور برای تحقق اهداف مذکور تأمین می‌گردد.

‎مطابق با بند الحاقی ۸ این تبصره، صندوق بیماران صعب العلاج با استفاده نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاه‌های مربوطه و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد می‌شود. اساسنامه و ساختار صندوق به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. مبلغ پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل جدول تبصره ۱۴ این قانون به صورت صددرصد (۱۰۰%) به این صندوق تخصیص و پرداخت می‌گردد. همچنین مبلغ دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ جهت پرداخت به جامعه هدف به این صندوق اختصاص می‌یابد.

بر اساس بند الحاقی ۹ در تبصره ۱۷، در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد (۱ درصد) ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت هم زمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد. خزانه داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی در هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز کند. همچنین سهم سلامت از منابع هدفمندی (ده درصد (۱۰ درصد) کل منابع هدفمندسازی یارانه‌ها) باید به صورت کامل و صددرصد (۱۰۰ درصد) به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یابد.

کد خبر 5441760 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون برنامه ششم لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1401 صحن مجلس لایحه بودجه محمد باقر قالیباف اوکراین مذاکرات وین ایران سازمان برنامه و بودجه ایالات متحده امریکا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رافائل گروسی کمیسیون تلفیق محمد مخبر درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت بند الحاقی تبصره ۱۷ ۰۰۰ ۰۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پزشکان بدون مرز درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» حمله به رفح

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌باری برای بیش از یک میلیون فلسطینی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌باری برای بیش از یک میلیون فلسطینی خواهد داشت و آسیب به سیستم پزشکی را افزایش خواهد داد. بیمارستان‌های میدانی یا تأسیسات جایگزین نمی‌توانند با افزایش شدید مجروحان تعامل کنند.

طبق گزارش الجزیره، این سازمان اعلام کرد: ارائه کمک‌های پزشکی و انسانی به مردم غزه اکنون چالش بزرگی است.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شرق رفح با مقاومت شدید گروه‌های فلسطینی روبرو شده است.

طی ساعات گذشته بیمارستان ابویوسف النجار در شرق رفح به دلیل حمله شدید رژیم اشغالگر به اطراف بیمارستان و مناطق شرقی تخلیه شد.

همچنین منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند ۳۵ شهید و ۱۲۹ زخمی ظرف ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان الکویت در رفح منتقل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار پزشکان بدون مرز درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» حمله به رفح
  • وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟