Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@04:15:18 GMT

رونق معاملات آتی با صعود شتابان اونس طلا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۶۶۱

رونق معاملات آتی با صعود شتابان اونس طلا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، این نوسان مثبت قیمت در بهای دو دارایی سرمایه‌‌‌ای بازار آتی که تاریخ تحویل آن برای سال آینده است، با عبور بهای اونس جهانی طلا از مرز ۲هزار دلار محقق شد و بار دیگر تابلوی آتی را سبزپوش کرد.

برآیند موقعیت‌‌‌های باز در سررسیدهای دورتر آتی نقره و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق طلا از ورود سرمایه به این بازار حکایت دارد؛ چرا که  در معاملات روز گذشته نماد SILKH01 (نقره تحویل خرداد 1401) 26 درصد و نماد  ETCMO01 (واحدهای صندوق طلا، تحویل 14041) 48 درصد  موقعیت تعهدی خرید و فروش همزمان باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو پس از مدت‌‌‌ها عدم‌تحرک جدی در این نمادهای معاملاتی بازار آتی، شاهد رونق در معاملات آتی هستیم که از مسیر جریان صعودی شتابان اونس طلا قابل رهگیری است.

به این ترتیب کلیت معاملاتی روز گذشته از جریان مثبت ورود سرمایه به این بازار حکایت دارد. در مقابل، تنها محصول کشاورزی قابل معامله در این بازار، یعنی زعفران نگین در هر سه سررسید فعال خود در عموم ساعات معاملاتی روز گذشته، با نوسان منفی نرخ تسویه همراه شد.

منبع: دنیای اقتصاد اخبار مرتبط ۱۰:۱۱:۵۷ معاملات آتی نفتا و متانول از فردا آغاز می شود ۱۳:۲۱:۵۴ انس جهانی ترمز طلا و سکه را کشید / کاهش قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی ۱۰:۱۵:۰۷ طلا رکورد می زند؟ ۱۴:۰۵:۱۱ تقابل انس جهانی و دلار؛ کاهش ۸۸ هزار تومانی قیمت سکه تمام ۱۳:۵۲:۲۵ اونس جهانی کوتاه آمد؛ قیمت طلا و سکه کاهش یافت ۱۳:۴۰:۰۲ افزایش قیمت طلا؛ سکه امامی ۱۲ میلیون تومان شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا طلا معاملات آتی اونس جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان