Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@11:45:18 GMT

حدود ۳ میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۶۶۳

حدود ۳ میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می‌کنند

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، گفت: حدود ۳ میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می‌کنند که اگر کار اسقاط آنها جدی گرفته نشود، تا سال ۱۴۰۴ تعداد خودروهای فرسوده به ۷ میلیون دستگاه می‌رسد.

وی افزود: در سال ۹۶ گواهی اسقاط ۳۲۰ هزار خودرو صادر شده بود اما این میزان در سال‌های بعد روند نزولی داشت به گونه‌ای که در سال ۹۹ تنها ۸ هزار گواهی اسقاط برای خودروهای فرسوده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: خودروهای فرسوده از یک سو آلودگی هوا را به ویژه در کلانشهرها بالا می‌برند، از طرف دیگر افزایش مصرف سوخت آنها را داریم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد آلودگی شهرهای بزرگ مربوط به خودروها است که خودروهای فرسوده در این آلودگی‌ها سهم بالایی را دارند. از طرف دیگر مصرف خودروهای فرسوده ۱۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از خودروهای نو است.

وی افزود: در خودروهای سنگین و کامیون مصرف خودروهای فرسوده حتی تا ۹۰ درصد هم افزایش می‌یابد به گونه‌ای که مصرف سوخت هر کامیون در هر صد کیلومتر ۳۰ لیتر است که این میزان در یک کامیون فرسوده به ۵۵ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۰ مرکز اسقاط خودرو در کشور فعال هستند که کاهش میزان اسقاط خودرو در کشور باعث شده تا این مراکز با ۱۰ درصد ظرفیت کار کند و مابقی نیروهای خود را تعدیل و اخراج کنند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن مجلس مصوب شد تا ۱۰ درصد خودروهایی که برای فروش عرضه می‌شوند، به کسانی واگذار شود که گواهی اسقاط خودرو دارند و اگر برای این ۱۰ درصد قرعه‌کشی هم انجام شود این قرعه‌کشی از میان همین گروه باشد.

وی افزود: با این مصوبه پیش‌بینی می‌شود تا در سال آینده حدود صد هزار خودروی فرسوده اسقاط شوند که این مسأله کمک زیادی در این مسیر خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: اسقاط خودروهای فرسوده از یک سو صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه دارد و برای دولت از این نظر درآمدهایی را به همراه خواهد داشت و از طرف دیگر موجب اشتغالزایی در مراکز اسقاط خودرو خواهد شد و در حوزه محیط زیست نیز ما شاهد آلودگی کمتر به ویژه در کلانشهرها خواهیم بود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خودرو فرسوده نائب رئیس کمیسیون اصل نود نماینده خودروهای فرسوده اسقاط خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه

رویداد دو روزه تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در حالی در شهرک حمل و نقل کالای اهواز برگزار شد که رانندگان خوزستانی این فرصت را یافتند با محصولاتی همچون X9 و امپاور 300BD و FAWJ6 رانندگی و نظرات خود را نسبت به مزیت های این خودرو بیان کنند.

داوود خمودی راننده پایه یک از شهرستان اهواز پس از تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن معتقد است؛ خودروی FAW یک خودروی نرم، مناسب و دارای ترمز بسیار قدرتمند است. 

او همچین کاسه ای بودن سیستم ترمز این خودرو و داشتن سیستم تشخیص نقطه کور برای دور زدن را جزو مزیت‌های خوب این خودروهای سنگین برشمرد.
این راننده اهوازی که رانندگی با خودروهای سنگین متفاوتی را تجربه کرده، بر این نکته نیز تاکید کرد؛ امکانات این خودرو هم مطابق با استاندارد روز دنیا است و در تجربه رانندگی با آن هیچ مشکلی را احساس نکردم.
وی در پایان از خدمات گروه بهمن تشکر کرد و گفت: تولید چنین خودروهای تجاری با کیفیتی می تواند چرخه صنعت حمل و نقل را تسریع و جابجایی بار را سرعت بخشد.
علی خبازیان مسئول لجستیک شرکت شیرین عسل نیز از دیگر رانندگانی بود که توانست با یکی از محصولات تجاری گروه بهمن رانندگی کند؛ او با اشاره به برخورداری این شرکت از40  خودروی FAW گروه بهمن، معتقد بود؛ محصولات تجاری جدیدی که از سوی این شرکت ارائه شده است با خودروهای تجاری قدیمی تر اختلاف زیادی دارد و گیربکس ، شتاب و ترمز آن بسیار خوب است. 

او مهمترین ویژگی این خودروها را ترمز قوی آنها برشمرد و تاکید داشت: این وضعیت موجب می شود به محض اینکه پا از روی پدال برداشته شود، خودرو از  حرکت بایستد که در سربالایی و سرپایینی کنترل خودرو را راحت تر می کند. 

یکی دیگر از رانندگان نیز با یادآوری اینکه خودروهای FAW در تجربه رانندگی انجام شده از نظر رانندگی و امکانات رفاهی قابل قبول است گفت: کیفیت دید ، گیربکس و نیز قدرت موتور این خودرو ها نسبت به خودروهای موجود در بازار بسیار بهتر است. 

این راننده با بیان اینکه بعد از قیمت گذاری این خودروها به دنبال خریداری آن است؛ بیان داشت: مهمترین ویژگی محصولات تجاری بهمن خط خوان و سنسور نور در شب و تونل است که به صورت خودکار انجام می شود. 

او می گوید؛ صندلی های این خودرو از کیفیت خوبی برخودار است و تعبیه جایگاه خواب، کولر، یخچال و... از جمله امکانات مطلوبی است که مدیران گروه بهمن به درستی بر روی آن تمرکز کرده اند چرا که هر راننده ای در جهت رفاه و آسایش خود موافق است خودروی او با امکانات نام برده شده مجهز باشد.
از نظر این راننده کیفیت محصولات تجاری بهمن نسبت به خودروهای موجود در بازار از برتری قابل توجهی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت