Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@06:06:58 GMT

شبکه سولانا مورد حمله فیشینگ قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۸۲۴

شبکه سولانا مورد حمله فیشینگ قرار گرفت

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ به گفته WuBlockchain، کاربران شبکه Solana با یک سری حملات فیشینگ مواجه شدند. وب سایت هایی ایجاد شد که ورودی های محتوایی را به کاربران ارائه می دهند و سپس SOL آنها را می دزدند.

همانطور که شرکت امنیتی بلاک چین SlowMist پیشنهاد می کند، مهاجمان معمولاً کاربران و سرمایه گذاران NFT را هدف قرار می دهند که اغلب از airdrops استفاده می کنند و در مسابقات مختلف شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هکرها یک صفحه جعلی با توضیحات NFT و جزئیات مسابقه ایجاد می کنند. پس از ورود کاربران به وب سایت و امضای تراکنش، تمام SOL کیف پول آنها تخلیه شده و به آدرس کلاهبرداران منتقل می شود.

طبق گزارش‌ها، صنعت NFT، به‌ویژه در شبکه سولانا، خطرناک‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاران است، زیرا بیشتر پروژه‌های موجود در این فضا با هدف کسب سود کوتاه‌مدت بدون قصد توسعه بیشتر اکوسیستم انجام می‌شوند.

SlowMist یادآور می شود که اخیراً حملات فیشینگ به سولانا بسیار مکرر بوده است. مهاجمان NFTها را به صورت دسته ای به کاربران ارسال می کنند. پس از اینکه محتوای توضیحات NFT برای تأیید وارد وب‌سایت (www.officialsolanarares.net) شد، همه SOL‌ها منتقل می‌شوند.

پیش از این، بسیاری از سرمایه‌گذاران NFT قربانی مجموعه‌ای از هک‌ها و سوء استفاده‌های ناشی از مسائل امنیتی در بزرگترین بازار NFT در آنجا  OpenSea شدند. خسارت هکرها تقریباً 1 میلیون دلار برآورد شده است.

کاهش سریع فعالیت شبکه هایی مانند سولانا و اتریوم به طور قابل توجهی با کاهش محبوبیت صنعت NFT در بین سرمایه گذاران خرد مرتبط است. OpenSea در حال حاضر تقریباً 50 درصد از حجم معاملات را در 30 روز گذشته از دست داده است.

از سوی دیگر، شبکه اتریوم با کمترین میزان استفاده از شبکه از تابستان 2021 مواجه است. هزینه های گس در حال حاضر به پایین ترین حد محلی رسیده و به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش های بزرگ را با کمتر از 5 دلار انجام دهند. شبکه های لایه 2 امکان تراکنش های حتی ارزان تر را با کمتر از 0.1 دلار فراهم می کند.

اخبار مرتبط ۱۶:۴۶:۰۰ فروش نقاشی ۷۰ میلیون دلاری با رمزارزهای مشهور ۱۵:۵۸:۰۱ ادامه جنگ تأثیر شدیدی بر اقتصاد جهانی دارد ۱۳:۴۵:۴۷ خرید تجهیزات نظامی اوکراین با رمزارز ۱۲:۳۱:۰۲ بیت کوین مجددا به ۳۰ هزار دلار سقوط می کند؟ ۱۲:۱۰:۵۵ هشدار پروفسور دانشگاه پنسیلوانیا در مورد بیت کوین ۱۷:۰۱:۱۹ رمزارز تزوس (TEZOS) چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین ارز دیجیتال اتریوم فیشینگ رمز ارز تتر معاملات رمز ارز شبکه سولانا سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام