Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:26:36 GMT

۱۵ هزار نهال در ورامین و قرچک کاشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۸۶۰

۱۵ هزار نهال در ورامین و قرچک کاشته می‌شود

علی‌ اصغر سپه‌وند رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با روز درختکاری اظهار کرد: در روز اول هفته درختکاری پویشی تحت عنوان کاشت هر نهال به یاد یک شهید در شهرستان قرچک با همکاری شهرداری برگزار شد، در تلاش هستیم که فرهنگ درختکاری و این سنت دیرینه را حفظ و در جامعه رواج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از برنامه‌ ها در شهرستان قرچک و ورامین این است که برای روز درختکاری برگزاری پویش درختکاری به یاد شهدا را انجام دهیم که با همکاری شهرداری قرچک و ورامین برگزار شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک از افتتاح بوستان جنگل‌بان در شهرستان قرچک خبر داد و افزود: قصد داشتیم که به مناسبت روز درختکاری بوستان جدیدی را در شهرستان قرچک افتتاح کنیم که بوستان جنگل‌بان با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولین شهرستان قرچک در هفته درختکاری افتتاح شد و همزمان در همان روز در یکی از مدارس قرچک زنگ درختکاری را نواختیم.

سپه‌وند تصریح کرد: در هفته درختکاری برنامه‌ ریزی کردیم که در شهرستان های ورامین و قرچک ۱۵ هزار درخت را با همراهی شهرداری ها، دهیاری‌ها، بخشداری ها و آموزش و پرورش غرس کنیم که این مهم در حال انجام شدن است.

وی در پایان افزود: سنت درختکاری از گذشته های بسیار دور نیز یکی از مهم‌ترین سنت و رسوم ایرانیان بوده است، ما علاوه بر حفظ این سنت باید آن را رواج دهیم و به عنوان یک فرهنگ در زندگیمان قرار دهیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: درختکاری هفته منابع طبیعی شهرستان قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت