Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی از توافق با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای ساخت قطعات سامانه ضد موشکی تاد در این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی اعلام کرد که با شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» برای ساخت قطعات سامانه ضدموشکی «تاد» در این کشور به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، اداره کل صنایع نظامی از موافقت دو پروژه بومی سازی ساخت پرتابگرهای موشک‌های رهگیر و همچنین ساخت کانتینرهای موشک با همکاری شرکت لاکهید مارتین خبر داد که یکی از پروژه‌های بومی سازی سامانه پدافند هوایی تاد به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این پروژه‌ها در راستای استراتژی اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی برای تقویت همکاری با شرکای بین المللی خود از کشورهای مختلف جهان برای کمک به حمایت از فرآیند بومی سازی صنایع نظامی این کشور انجام می‌گیرد.

مقامات سعودی از امضای 22 قرارداد مشارکت صنعتی با تعدادی از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی متخصص در صنایع نظامی و دفاعی خبر دادند.

به گزارش مقامات سعودی، ارزش کل مشارکت صنعتی حدود 8 میلیارد ریال سعودی (2.1 میلیارد دلار) بوده است.

این اطلاعیه‌ها در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه دفاعی بین‌المللی در ریاض توسط عربستان سعودی منتشر می‌شود که حدود 600 شرکت در صنایع نظامی در 42 کشور جهان آخرین محصولات نظامی خود را به نمایش می‌گذارند.

عربستان در اندیشه توسعه و ساخت تسلیحات نظامیعربستان: هزینه‌های نظامی را 50 درصد افزایش خواهیم داد

«احمد العوهلی» رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان سعودی در همایشی یک‌روزه تحت عنوان «ریاض، برای دفاع» اعلام کرد: عربستان به ملی‌کردن صنایع نظامی و امنیتی خود ادامه می‌دهد و تا سال 2030 هزینه‌های نظامی برای تجهیزات و خدمات نظامی خود را 50٪ افزایش خواهد داد.

عربستان در اوایل سال 2021 اعلام کرد که قصد دارد تا در یک دهه آتی و به عنوان بخشی از برنامه‌هایش برای تقویت هزینه‌های نظامی بیش از 20 میلیارد دلار در صنعت نظامی داخلی این کشور سرمایه‌گذاری کند و به دنبال توسعه و ساخت تسلیحات بیشتر و سیستم‌های نظامی داخلی است و می‌خواهد تا 2030، 50 درصد از بودجه نظامی را به صورت داخلی هزینه کند.

امروزه عربستان نفت خیز یکی از بزرگترین واردکنندگان تجهیزات نظامی در جهان است. آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه عمده‌ترین تأمین‌کننده سلاح به عربستان هستند. 73 درصد از کل واردات جنگ‌افزار عربستان از آمریکا و 13 درصد از انگلیس بوده است. این کشور به دلیل وابستگی شدید به ایالات متحده و کشورهای غربی به ویژه برای سیستم‌های تسلیحاتی ، گاهی دچار مشکل می‌شود.

عربستان به دنبال ادعاهای ایالات متحده برای توقف فروش سلاح به عربستان، در حالی از تلاش برای بومی کردن سلاح و سامانه‌های نظامی خود خبر می‌دهد که کارشناسان نظامی منطقه بارها تاکید کرده‌اند که این کشور توان فکری، علمی و عملی اجرای چنین طرح‌هایی را ندارد. همچنین بلند پروازی‌های عربستان سعودی در حالی انجام می‌شود که ناظران سیاسی و نظامی پیش از این نیز با اشاره به اقدامات غرب برای فروش اسلحه و مهمات به ریاض هشدار داده‌اند که مخارج نظامی سنگین عربستان، منطقه غرب آسیا را به انبار مهمات آماده انفجار تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا اخبار عربستان سعودی عربستان سعودی صنایع نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه