Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: قرائت خاص روسیه در جریان مذاکرات برجامی نشان می‌دهد این کشور نیاز دارد تنش‌هایی در منطقه وجود داشته باشد، مخصوصا تنش‌ها در حوزه هسته‌ای تا بتواند افکار عمومی جهان را نسبت به رویکردش به مسائل منطقه‌ای منحرف کند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که روسیه در حین مذاکرات برجامی از آمریکا تضمین کتبی برای روابط اقتصادی با ایران بعد از احیای مجدد برجام خواسته است و اینکه چرا امروز روسیه این‌گونه در آستانه احیای مذاکرات برجامی اقدام می‌کند، گفت: واقعیت این است که یکی از طرف‌های برجامی ما روسیه است و نقش این کشور در مذاکرات محوری است، توقع ما هم این بود که روسیه به عنوان یک کشور همسایه باید یک مقداری صادقانه‌تر نسبت به کشورهای دیگر در برجام نقش ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به هیچ کدام از کشورها در برجام اعتماد لازم را نداشته و نداریم چرا که واقعیت این است که هر کدام از این کشورها به دنبال منافع خودشان بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هم به واسطه جایگاه ژئوپولتیکی خود در منطقه و جهان هیچ زمان از منافع ملت و کشور کوتاه نیامده است.

حیدری بیان کرد: امروز که مذاکرات احیای برجام درحال نتیجه‌گیری است؛ روسیه در یک قرائت خاصی قرار گرفته است! که این امر نشان می‌دهد این کشور نیاز دارد تنش‌هایی در منطقه وجود داشته باشد، مخصوصا تنش‌ها در حوزه هسته‌ای تا بتواند افکار عمومی جهان را نسبت به رویکردش به مسائل منطقه‌ای منحرف کند.

وی ادامه داد: روسیه در حال حاضر درگیر مسائل پیش آمده در اوکراین است و به شدت با کشورهای اروپایی و عضو ناتو درگیر شده از طرفی هم آمریکایی‌ها به دنبال تحریم‌های بیشتری علیه‌اش هستند بنابراین این کشور به دنبال راه گریزی است که از تنگنای نظامی، جغرافیایی و سیاسی که از نظر ژئوپولتیکی در آن قرار دارد، خارج شود برای همین در آستانه احیای مذاکرات چنین مطالبی را عنوان می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اوکراین برای روسیه یک دام بود که در آن گرفتار شد و امروز هم مجبور است برای این‌که مسائل پیش آورده را در منطقه عادی تلقی کند، دست به یکسری از کارها بزند درحالی که این مسئله عادی نیست و متاثر از مسائلی است که برای روسیه پیش آمده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟