Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار داردن، گفت: در عرصه نظامی امروز بسیار قوی شده‌ایم و در سطح دنیا اثرگذار هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در چهل و سومین دوره فارغ‌التحصیلی خلبان‌های پایگاه سوم شکاری شهید نوژه اظهار داشت: این حضور گرم مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان در این برنامه نشان می‌دهد که به جوانان خود اهمیت می‌دهند؛ جوانانی که با شور زیر پرچم اسلام خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جنگ ترکیبی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در 19 بهمن به مسئله جنگ ترکیبی اشاره کردند؛ مسئله‌ای که برای همه ما یک سیاست و راهبرد است، تبیین و تشریح؛ بیان راهکارهای اجرایی جنگ ترکیبی که رهبر معظم انقلاب درباره آن توضیحاتی را بیان کردند٬ وظیفه امروز ماست.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با این توضیح که جنگ ترکیبی به معنای قوی شدن در همه عرصه‌ها‌ست، تصریح کرد:‌ متوقف نشدن و موضوع دفاعی نگرفتن از ابعاد جنگ ترکیبی است و این موضوع یعنی آنقدر قدرت آفندی در همه زمینه‌ها داشته باشیم که ضمن غلبه بر تحریم٬ بتوانیم در سطح دنیا اثرگذار باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمنان ‌بزدل جرات درگیری نظامی با ایران را ندارند/ بارها شکست را به آمریکا تحمیل کرده‌ایمجانشین فرمانده کل سپاه: آمریکایی‌ها از ترس جبهه مقاومت ‌فراری شده‌اند/‌ دشمنان در برابر ایران شکست خورده‌اندسرلشکر باقری: حتی تصور تهاجم نظامی به ایران برای دشمنانِ "سخت" است/ امنیت قابل قبولی در مناطق مرزی داریمسرلشکر باقری: تحریم‌ها برداشته شود یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح خواهیم بود/ تهدید از کشور دور شده است

امیر نصیر‌زاده با بیان اینکه ‌باید در عرصه فرهنگی نیز آن قدر قوی شویم که نه تنها تهاجمات فرهنگی در ما اثر نکند بلکه در دیگر فرهنگ های دنیا نیز اثرگذار باشیم، اضافه کرد: در دیگر عرصه‌ها به ویژه عرصه نظامی نیز باید قدرتمند باشیم چرا که اتفاقات رخ داده در دنیا نشان می‌دهد شعارهایی که درباره حقوق بشر سر داده می‌شود و یا نهادهایی مانند شورای امنیت سازمان ملل و غیره در مسئله‌ای که یک طرف قوی و طرف دیگر ضعیف است هیچ کدام اثر‌گذار نیستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و در محافل گوناگون مسئله قوی شدن را مطرح می‌کنند که اخیرا نیز عنوان زیبای جنگ ترکیبی را برای این فضا مطرح کردند.

وی همچنین به اشاره به فرا رسیدن روز پاسدار و تبریک آن به پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید زیر‌ساخت‌ها را در همه ابعاد مهیا کرده و ادامه‌دهنده راه ائمه اطهار علیهم السلام در این مسیر باشیم.

 این مقام مسئول افزود:‌ دچار یاس و ناامیدی نشدن و همچنین ادامه دادن کار با هر شرایطی از دیگر وظایف ماست یعنی همانگونه که رهبر معظم انقلاب در مسئله جهاد تبیین فرمودند‌ باید مرعوب عملیات روانی دشمن نشده٬ امیدوار مانده و راهکارهای متعدد برای اجرای سیاست‌های خود پیدا کنیم.

 وی خطاب به جوانان فارغ‌التحصیل شده در این دوره خلبانی مطرح کرد: در هر شرایطی پویا بوده و فکر کنید؛ جنگ‌های اخیر را مطالعه کنید و نقاط قوت و ضعف آنها٬ نحوه کار و فناوری‌های روز را بشناسید چرا که کار در نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی کاری الهی است. خداوند متعال نیز ما را یاری می‌دهد پس با اراده و با قوت طرح‌های جدید را ابداع کرده و ارائه دهید.

امیر نصیر‌زاده با تشریح برنامه نیروی هوایی ‌برای آموزش خلبان‌ها در مدت زمان کمتر و با کیفیت بیشتر اظهار داشت:‌ لازم است شما خلبان‌ها درباره مسائل روز دنیا مانند مسئله اوکراین فکر کنید به عنوان مثال از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله جنگ روانی و استفاده از رسانه است.

 وی با این توضیح که در مسئله اوکراین هر سربازی تبدیل به یک خبرنگار شده است، گفت: وقتی این گونه مسائل را بررسی می‌کنیم باید برای هر عرصه از جمله عرصه سایبر برنامه‌ریزی کرده و عقب نمانیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نباید بر نیروهای جوان یاس و نا امیدی حاکم شود چرا که یاس و ناامیدی به معنای متوقف شدن و مرگ است پس باید پویا باشید٬ فکر کنید و طرح و راهکار ارائه دهید.

وی با بیان اینکه ‌جمهوری اسلامی ایران مقتدر است، افزود: در دنیا اتفاقات متعددی در حال رخ دادن است که می‌توانست هر کدام از این اتفاقات به سمت ما بیاید اما آنچه که مانع از اتفاق شده قدرتمندی جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها٬ اتحاد و همدلی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر به همین نقطه کنونی خود بسنده کنیم آسیب می‌بینیم ادامه داد: مسیری در پیش داریم و باید مدام در حال حرکت باشیم.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رهبر معظم انقلاب جنگ ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است