Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:34:19 GMT

آشنایی با انواع دستگاه فرز

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۵۳۵۶

آشنایی با انواع دستگاه فرز

فرز از پرکاربردترین ابزارآلات موجود در بازار است. از این دستگاه می توان برای ایجاد برش روی سطوح مختلف چوبی، فلزی، سنگی و ... استفاده کرد. این دستگاه پرکاربرد انواع مختلفی دارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام راندنو، این ابزار می تواند برقی، شارژی و یا بادی باشد. از این دستگاه می توان برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این کارها عبارتند از:

۱.  برش سطوح و قطعات مختلف

۲. تیز کردن ابزارآلات مختلف

۳. پولیش و صیقل دادن سطوح

۴. حکاکی و مجسمه سازی

۵. منبت کاری و کار با چوب

۶. تخریب و از بین بردن جای جوش در قالب های تزریق پلاستیک

۷. تراشکاری ولبه گیری

۸. کاشت ناخن

همان طور که گفته شد، فرز انواع مختلفی دارد. با توجه به نوع فرز، از آن برای انجام کارهای مختلف استفاده می شود.

فرز انگشتی

فرز انگشتی یکی از کوچک ترین اعضای خانواده فرزها به شمار می رود. این مدل یک سری شبیه به دریل دارد و می توان از آن برای ایجاد برش های کوچک و ظریف استفاده کرد. این مدل کاربرد ویژه ای در حکاکی، برش های کوچک، صیقل دادن، زنگ زدایی، تیز کردن و ... دارد. این مدل خود به دو مدل گلو بلند و گلو کوتاه تقسیم می شود.

مینی فرز

در واقع مینی فرز همان فرز در ابعاد کوچک تر است. مینی فرز می تواند از نوع آهنگری، نجاری و یا سنگبری باشد. این کالا در انواع مختلف برقی، بادی و شارژی به بازار عرضه می شود.

فرز سنگبری

این دستگاه یکی از پرکاربردترین انواع فرز است. از این محصول  جهت برش گرانیت و انواع سنگ استفاده می شود. این محصول یکی از ابزارهای مهم صنعتی است که در حوزه ساختمان سازی کاربرد دارد. به کمک این ابزار می توانید ابعاد یک سنگ را به صورت اصولی و دقیق تنظیم کنید و با یک برش صاف و یکدست، سنگ را برش بزنید.

فرز آهنگری

این مدل از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به نوع سنگ بری دارد. از فرز آهنگری برای برش انواع آهن و پروفیل، ورق گالوانیزه، لوله های فلزی و … استفاده می شود. علاوه بر آن می توان از این مدل دستگاه برای صیقل دادن سطوح فلزی و زنگ زدایی آن ها نیز استفاده کرد. سرعت این محصول تقریبآً ۲۰۰۰ دور بیشتر از فرزهای سنگبری است.

این دستگاه به دلیل وزن کمتر و ابعاد کوچک تر، محبوبیت زیادی در میان مصرف کنندگان دارد. قطر صفحه برش یا دیسک فرز در این محصول ۱۱۵ میلی متر است. البته در برخی موارد از صفحه فرز ۱۲۵ تا ۱۳۵ میلی متری نیز می توان بر روی آن ها استفاده کرد.

اور فرز نجاری

اور فرز نجاری یکی از ابزارآلات پرکاربرد در صنعت چوب و نجاری است. این ابزار جهت ایجاد شیار، برش دهی، سوراخکاری، تراشکاری، فرم دهی و شکل دادن به لبه های چوب و ... کاربرد دارد. این محصول در سه نوع پایه ثابت، پایه متحرک و ترکیبی موجود است.

فرز مینیاتوری

این دستگاه کوچک ترین عضو خانواده فرزها است. این مدل به فرز حکاکی نیز شهرت دارد. برشی که توسط این ابزار ایجاد می شود، بسیار ظریف بوده و از دقت بالایی برخوردار است. از این کالا می توان برای کاشت ناخن، حکاکی، منبت کاری، دندان پزشکی و ... کارهای دیگر استفاده کرد.

سنگ رومیزی

این مدل در واقع یک ابزار سایشی به شمار می رود. با استفاده از این محصول می توان کار سنباده زنی، فرآیند سنگ زنی، پولیش و برق انداختن، شکل دهی و ... را انجام داد. این محصول از یک چرخ سنگی ساینده، یک موتور گرداننده سنگ و یک قسمت نگهدارنده قطعه ساخته شده است.

فرزها بر اساس منبع تغذیه ای که دارند نیز، به سه نوع برقی، شارژی و بادی تقسیم می شوند.

فرز برقی 

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، به کمک برق شهری کار می کند. این مدل هیچ گونه محدودیتی ندارد و می توانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. این محصول وزن کمتری نسبت به مدل شارژی دارد. قیمت این مدل نیز نسبت به نوع شارژی پایین تر است.

دیسک فرز

دیسک فرز یا صفحه برش روی فرز بسته می شود. این قطعه انواع مختلفی دارد. با توجه به سطحی که می خواهید آن را برش بزنید، باید از دیسک مشخص استفاده نمایید. دیسک فرز از اهمیت بالایی برخوردار است و از مهم ترین و متداول ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه آهن بر  دیسک سرامیک بر دیسک گرانیت بر صفحه سنگبر صفحه فلاپ  صفحه الماسه  صفحه سنباده

بهترین برند فرز

با توجه به انواع و کاربرد گسترده این محصول، شرکت های داخلی و خارجی متعددی به تولید این ابزار می پردازند. از محبوب ترین فرزهای تولیدشده توسط تولیدکنندگان می توان به فرز رونیکس، توسن، دیوالت، ماکیتا، بوش، آاگ، آنکور و بسیاری از شرکت های دیگر اشاره کرد. در حین خرید دستگاه فرز باید علاوه بر برند، به گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز توجه داشته باشید.

قیمت فرز

برای آگاهی از قیمت انواع فرز، مینی فرز، فرز انگشتی و ... می‌توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و با نماینده و عاملیت فروش آن به طور مستقیم در ارتباط باشید.

در راندنو می توانید قیمت کالا را در فروشگاه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و بصورت مستقیم با فروشنده مورد نظر ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت فرز و برقراری ارتباطی بدون واسطه با فروشندگان را برای شما فراهم می سازد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه فرز مینی فرز انواع مختلف مینی فرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با تانک چلنجر ۲

به گزارش همشهری آنلاین، چلنجر ۲ رسما در سال ۱۹۹۸ توسط وزارت دفاع بریتانیا معرفی و در خدمت نیروی زمینی بریتانیا پذیرفته شد. هلدینگ صنایع نظامی ویکرز طراح و تولید کننده این تانک است.

آخرین آمار این شرکت حاکی از آن است که از ۱۹۹۸ تاکنون ۴۰۸ زره پوش برای نیروی زمینی بریتانیا تولید شده است. عمان و اوکراین نیز به ترتیب دارای ۳۸ و ۲۵ دستگاه هستند. در ابتدای معرفی چلنجر ۲ با توجه به ظاهر این زره پوش گمانه زنی ها مبتنی بر ارتقای چلنجر ۱ بود. با این همه بعدها مشخص شد که چلنجر ۲ کامل ترین تانک میدان نبرد اصلی بریتانیا است و چیزی در حدود ۳ تا ۵ درصد قطعات آن می تواند توسط چلنجر ۱ جایگزین شود. آزمودن چلنجر ۲ در جنگ‌های بوسنی، کوزوو، عراق و افغانستان صورت گرفت و نتیجه عمدتا مثبت ارزیابی شده است.

وزن چلنجر ۲، ۶۲٫۵ تن بوده و ۴ خدمه دارد. نیروی محرکه آن از یک موتور وی۱۲ دیزلی پرکینز با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، تأمین می‌شود و حداکثر سرعت آن در جاده به ۵۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ارتفاع تانک ۲٫۵ متر، عرض آن در صورت نصب زره اضافی ۴٫۲ متر و طول آن با لوله جلو ۱۱٫۵۵ و بدون لوله ۸٫۳۲ متر است. چلنجر-۲ تنها تانک مدرنی است که از توپ خان‌دار استفاده می‌کند و این به دلیل تأکید بریتانیایی‌ها بر روی برد مفید بالا، کاتربرد ضد نفر و ضد سنگر تانک است. سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ ۱۲۰ میلی‌متری خان‌دار با کالیبر ۱۲۰/۵۵ است و ۵۲ گلوله برای آن در داخل تانک حمل می‌شود. قیمت هر دستگاه چلنجر ۲ در سال ۱۹۹۹ حدود ۴ میلیون پوند بوده‌است.

یک سند نظامی بریتانیا در سال ۲۰۰۱ نشان داد که ارتش بریتانیا جایگزینی برای چلنجر ۲ به دلیل عدم وجود تهدیدات متعارف قابل پیش‌بینی در آینده نخواهد داشت. با این حال، بنظر می رسد با توجه به رونمایی تی ۱۴ آرماتا توسط روسیه که عنوان مدرن ترین تانک میدان جنگ جهان را به خود اختصاص داده، بریتانیا شدیدا در فکر جایگزینی برای چلنجر ۲ باشد. گفته می شود چلنجر ۳ در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت خواهد شد.


شناسنامه تانک چلنجر ۲ محصول: بریتانیا تاریخچه خدمت: ۱۹۹۸-اکنون استفاده‌شده توسط: نیروی زمینی بریتانیا، ارتش سلطنتی عمان جنگ‌ها: جنگ عراق جنگ کوزوو جنگ افغانستان جنگ بوسنی قیمت واحد: ۴۲۱۷۰۰۰ پوند تاریخ تولید: ۱۹۹۳–۲۰۰۲ تعداد ساخته‌شده: حدود ۴۴۶ وزن: ۶۲٫۵ تن (۶۱٫۵ تن بزرگ؛ ۶۸٫۹ تن کوچک) طول: ۸٫۳ متر (۲۷ فوت ۳ اینچ) , ۱۳٫۵۰ متر (۴۴ فوت ۳ اینچ) با اسلحه رو به جلو عرض :۳٫۵ متر (۱۱ فوت ۶ اینچ) , ۴٫۲ متر (۱۳ فوت ۹ اینچ) با زره‌های کاربردی ارتفاع :۲٫۴۹ متر (۸ فوت ۲ اینچ) خدمه ۴ (فرمانده، توپچی، بارگذار/اپراتور، راننده) زره: چوبام سامانه تعلیق: هیدروپنوماتیک ظرفیت سوخت ۱٬۵۹۲ لیتر (۳۵۰ گالون بریتانیایی؛ ۴۲۱ گالون آمریکایی) برد عملیاتی:۵۵۰ کیلومتر (۳۴۰ مایل) بیشینهٔ سرعت: ۵۹ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت)

Apr ۲۶, ۲۰۲۴ - جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر 847239 برچسب‌ها همشهری آنلاین مجله نظامی جهان

دیگر خبرها

  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان