Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

به دنبال حمله روسیه به اوکراین و در پی آغاز  پرهیز شرکتهای کشتیرانی از تداوم تردد در بنادر روسی، خطوط کانتینری بزرگ جهان - به استثنای بزرگ COSCO که به چین تعلق دارد– سرویس‌ های خود به روسیه را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام دبیر، لارس جنسن، مدیرعامل شرکت مشاوره  Vespucci Maritime، در توضیحِ تصمیم خطوط بزرگی مانند Maersk،   MSC، CMA CGM، Hapag-Lloyd و ONE برای کنار گذاشتن بنادر روسیه از شبکه حمل و نقل کانتینری خود (به استثنای محموله های شامل تجهیزات پزشکی و مواد غذایی) در لینکدین نوشت: «این تصمیم اساسا راهی برای کاهش ریسک در یک زنجیره تامین گسترده تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

البته خدمات به روسیه هنوز در حال انجام است، چرا که اگر این خدمات به طور ناگهانی متوقف شوند، کانتینرهایی که از قبل بر روی کشتی ها بارگیری شده اند در قطب‌ های اصلی اروپا گرفتار می شوند و این باعث بدتر شدن مشکل تراکم و ازدحام موجود در بنادر مهم جهان می‌شود.

شرکت‌های کشتیرانی حمل محموله های فله خشک از جمله  Klaveness،Lauritzen Bulkers و Norden نیز علنا اعلام کرده‌اند که همانند تعدادی از شرکت های نفتکش، سرویس های خود به روسیه را متوقف خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن صورت گرفته که همگی این شرکت ها پس از اعمال تحریم های بسیار بر علیه مسکو از هفته گذشته با افزایش هزینه‌های بیمه و همچنین موانع و مشکلات مالی و نظارتی برای تداوم خدمت رسانی به روسیه مواجه شده‌اند.

بر طبق گزارش ها از حدود ۴۴۰۰۰ کشتی باری و نفتکش فعال در سطح جهان در دو سال گذشته، تقریباً ۲۰۰۰ فروند متعلق به شرکت های ثبت شده در روسیه است.

این بدان معناست که هر مالک کشتی، شرکت کشتیرانی، تاجر یا بانکی که با شرکت‌های روسی کار می‌کند، در معرض خطر قرار گیری در لیست سیاه قرار دارد.

پیش بینی میشود با در نظر گرفتن این احتمال، تمام معاملات آتی با شرکت‌ها و کشتی‌های روسی در خطر لغو یا بررسی مجدد قرار گیرند.

وزیر حمل و نقل کانادا روز سه شنبه گذشته اعلام کرد، کانادا در تصمیم گیری برای بستن بنادر خود به روی کشتی های روسی به بریتانیا پیوسته و انتظار می رود سیاستمداران اتحادیه اروپا به زودی درباره قوانین مشابه گفتگوهایی را انجام دهند.

بزرگترین بانک های سنگاپور در این هفته تامین مالی تجارت مواد خام روسیه را محدود کرده اند.

این محدودیت ها شامل توقف صدور اسناد اعتباری به دلار آمریکا برای معاملات مربوط به کالاهای روسی از جمله نفت و گاز طبیعی مایع است.

تنها کشور مهمی که ظاهراً بر عادی بودن تجارت با روسیه تأکید می کند، چین است.

وزارت خارجه جمهوری خلق چین بار دیگر تاکید کرده که پکن و مسکو به همکاری تجاری منظم خود ادامه خواهند داد و چین قاطعانه با هرگونه تحریم غیرقانونیِ یکجانبه علیه روسیه مخالف است.

در طرف دیگر، بنادر اصلی اوکراین با رگبار حملات روبرو شده اند و اغلب کشتی هایی که در محدوده آبهای اوکراین بوده اند تا زمان تهیه این گزارش امکان خروج از آنرا نیافته اند و کشتیهایی که از قبل عازم بنادر اوکراین بوده اند، اکنون برای تخلیه بارهایشان مسیر خود را به سمت بندر کنستانزا در رومانی منحرف ساخته اند.

در همین حال گزارش تایید شده ای مبنی بر تجارت زمینی با اوکراین وجود ندارد.

بهای نفت نیز بیش از پیش افزایش یافته و قیمت هر بشکه نفت برنت از مرز ۱۱۰ دلار عبور کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: روسیه جهان چین تین بنادر روسیه حمل و نقل تجهیزات پزشکی کشتی مسکو مشکلات مالی خدمت رسانی کانادا بریتانیا اتحادیه اروپا تجارت نفت و گاز رومانی نفت بشکه نفت برنت اتحادیه اروپا قیمت نفت شرکت کشتیرانی بنادر روسیه لجستیک بنادر کشتی کانتینربر کشتی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد

بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‏‏/۰۰ مورخ ۲۹‏‏/۰۹‏‏/۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه‌ای و فناورانه و با همکاری بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.

در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:
- قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی
- امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار
- معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی
- امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره

با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آنها فراهم شده است. لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه مورخ ۲۶/۱/۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است که می‌تواند در کنار سایر ابزار‌های تامین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش موثری در تحقق اهداف شعار سال ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین