Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:19:23 GMT

مهار آتش در مجتمع تجاری/ 4 نگهبان نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۵۳۹۸

مهار آتش در مجتمع تجاری/ 4 نگهبان نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت:  صبح امروز، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز با دریافت خبر وقوع این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های یک، ۱۱، ۱۹، ۱۲، ۶ و نیز گروه‌های امداد ونجات به همراه خودروی‌های اطفایی، حمل دستگاه‌های تنفسی و چند دستگاه فن تهویه را به محل حادثه در خیابان حضرتی، پاساژ هدیش اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدهادی قانع افزود: پنج گروه از آتش نشانان، آتش سوزی و دود گرفتگی شدید پاساژ هدیش در خیابان حضرتی را با سرعت عمل مهار و همچنین ۴ نفر را نجات دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: این پاساژ تجاری با یک طبقه زیرزمین، همکف و اول و تعداد ۱۸۰ مغازه مملو از پوشاک به علت نامعلومی از قسمت میز کانتر نگهبانی و تابلوی برق در طبقه همکف دچار آتش سوزی شده بود.

وی ادامه داد: شعله‌های آتش از قسمت میز نگهبان و کالا‌های چیده شده در نزدیکی تابلوی برق آغاز و در حال سرایت به مغازه‌های موجود در پاساژ بود که آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز پاساژ، با استفاده از ابزار و تجهیزات کامل وارد ساختمان شدند و در همان آغاز عملیات با تقسیم به چند گروه با توجه به دود گرفتگی شدید ساختمان ضمن اطفای حریق به جست و جوی محبوسین احتمالی پرداختند و موفق شدند چهار نگهبان گرفتار در دود را نجات و به سلامت از ساختمان خارج کنند.

قانع خاطرنشان کرد: آتش نشانان درادامه عملیات خود به اطفای کامل شعله‌های آتش پرداخته و سرانجام این آتش سوزی را مهار و شعله‌های آتش را که در حال سرایت به مغازه‌های اطراف بود کاملا خاموش کرده و از بروز خسارت ممانعت به عمل آوردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: دراین حادثه با عملکرد دقیق و به موقع تیم‌های آتش نشان به هیچ کس آسیب جانی نرسید و حریق با کمترین خسارت اطفا شد.

این حادثه با تهویه کامل دود و ایمن سازی محل حادثه به پایان رسید.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مهار آتش مجتمع تجاری شیراز آتش نشانی شیراز آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری سازمان صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان ساعت ۵ و ۴۲ دقیقه صبح امروز، وقوع حریق ساختمان ۴ طبقه در خیابان ویلا، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش و بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۶ و ۹ به محل حادثه اعزام شدند.
حریق در طبقه اول مجتمع به وقوع پیوسته که با حضور به موقع آتش نشانان در لحظات اولیه مهار و ️با توجه به انتشار و تراکم دود در طبقات، عملیات تهویه دود و جستجو همزمان توسط آتش نشانان انجام شد و تمام ساکنین به خارج از ساختمان انتقال داده شدند.
متاسفانه در این حادثه یک نفر از ساکنین دچار سوختگی جزئی شده بود که توسط آتش نشانان به نیرو‌های اورژانس تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز