Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار اصفهان گفت: هدف مدیریت استان جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود است. برای این کار پنج محور اصلی و ۲۵ زیر محور فرعی با کمک متخصصان داخل و خارج کشور در قرارگاه آب استان تعریف شده است. قرار نیست احیا زاینده‌رود در حد شعار باقی بماند. باید با همه افرادی که ترک فعل کرده‌اند برخورد قاطع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _سه‌شنبه هفدهم اسفند ۱۴۰۰_ در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: هدف اول استان احیای رودخانه و حوضه زاینده‌رود است و معتقدیم اگر رودخانه زاینده‌رود احیا نشود مشکلات زیست محیطی استان ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مشکلی که در ۳۰ سال به وجود آمده است در مدت کوتاه سه ماهه رفع نخواهد شد و نیازمند برنامه‌ریزی و کمک همه جوامع نخبگان و مسئولان است. بر این اساس می‌توان فرونشست را مهار کرده، تالاب زاینده‌رود را به عنوان ذخیره ژنتیکی برای کل کشور حفظ کرده و آلودگی هوای را کنترل کرد.

وی افزود: متأسفانه نتوانسته‌ایم از بحران زاینده‌رود جلوگیری کنیم. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پاسخگو باشد که چرا برای پروژه‌های غیرقانونی بودجه در نظر گرفته است. دستگاه قضا باید به ترک فعل‌هایی که در حوضه زاینده‌رود انجام شده است ورود کند.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: هدف مدیریت استان جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود است. برای این کار پنج محور اصلی و ۲۵ زیر محور فرعی با کمک متخصصان داخل و خارج کشور در قرارگاه آب استان تعریف شده است. قرار نیست احیا زاینده‌رود در حد شعار باقی بماند. باید با همه افرادی که ترک فعل کرده‌اند برخورد قاطع شود.

حجم کنونی سد زاینده‌رود ۱۷۶ میلیون متر مکعب است

زینلیان گفت: ورودی سد زاینده‌رود در یک روز به ۲۰۵ متر مکعب بر ثانیه رسید اما در روزهای پس از آن تقریباً به حدود ۶۳ متر مکعب بر ثانیه رسیده است. خروجی سد هم برای تأمین آب شرب ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است. حجم سد هم اکنون ۱۷۶ میلیون متر مکعب بر ثانیه است.

وی افزود: برای هر گونه آزادسازی آب در جلسات چهارجانبه تصمیم‌گیری خواهد شد. نیاز از طرف صنف کشاورزان به جهاد کشاورزان اعلام خواهد شد. آب منطقه‌ای که متولی تأمین آب است اعلام آمادگی کرده و در نهایت استانداری تصمیم به رهاسازی آب خواهد گرفت. تصمیم برای رهاسازی آب در نوبت بعدی برای کشاورزان غرب و شرق بر اساس میزان بارندگی‌ها و آورد حجم آب پشت سد گرفته خواهد شد.

دستگاه‌های دولتی تا ۲۰ فروردین ویلاهای خود در حاشیه زاینده‌رود را تخریب کنند

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: کارگروه ساماندهی حریم و بستر زاینده‌رود با حضور همه دستگاه‌ها تشکیل شده است. رئیس قوه قضائیه تا ۲۰ فروردین‌ماه به دستگاه‌های دولتی و تا پایان شهریورماه را برای همه افرادی که در این حوضه ویلا دارند در نظر گرفته است تا این ویلاها تخریب شده و حریم قانونی زاینده‌رود برای همه مردم قابل استفاده شود و همچنین مسئولان بتوانند کنترل موثرتری بر برداشت‌های قانونی غیر قانونی داشته باشند. این کار مشکل است اما حتماً انجام خواهد شد.

زینلیان با بیان اینکه از وزارت نیرو انتظار داریم استان اصفهان را تنها نگذاشته و توجه ویژه‌تری به احیای زاینده‌رود داشته باشد، اظهار کرد: بیش از ۹۳ درصد حوضه آبریز زاینده‌رود در اصفهان است که منجر شده مشکلات این رودخانه متعلق به این استان باشد. از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست شده که حتماً ردیفی برای احیای زاینده‌رود در بودجه دیده شود.

وی با بیان اینکه این خواسته بر حق مردم اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که باید به آن توجه شود و با احیا زاینده‌رود و تالاب گاوخونی همه استان‌های مرکزی و حتی کرمان هم منتفع خواهند شد، افزود: بر اساس وعده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، سامانه دوم آبرسانی به سد زاینده‌رود امسال بهره‌برداری خواهد شد و تأمین اعتبار برای این پروژه انجام شده است.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 560314

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود رودخانه زاینده رود حوضه آبریز زاینده رود خشکی زاینده رود بازگشایی زاینده رود احیای زاینده رود معاون استاندار اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق متر مکعب بر ثانیه زاینده رود خواهد شد ترک فعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم ماه بیگم کریمی مادر شهیدان والامقام علی مراد و علی محمدرضایی شب گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت.
پیکر حاجیه خانم ماه بیگم کریمی امروز ساعت ۱۶:۳۰ تشییع و در گلزار شهدای بیستجان شهر زاینده رود به خاک سپرده می‌شود.
شهید علی محمد رضائی سی ام آذر سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم و شهید علی مراد محمد رضایی ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند
  • طومار عجیب هواداران بایرن: توخل باید بماند!
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر