Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رادیو فرانسه، حال که غربی ها احتمال اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرده اند، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از آنان خواسته تا هواپیماهای جنگی در اختیار کشوش قرار دهند.

وی روز یکشنبه گفت: اگر حتی به ما جنگنده ندهید تا از خود دفاع کنیم تنها یک نتیجه می توان گرفت، اینکه می خواهید به آرامی ما را بکشید!

به گزارش موسسه مطالعات راهبردی «توازن نظامی»، ناوگان نظامی اوکراین منحصراً از جنگنده های قدیمی شوروی از انواع میگ ۲۹ و سوخو ۲۷ و همچنین جنگنده بمب افکن های سوخو ۲۵ تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل خلبانان نظامی اوکراین تنها می‌توانند بدون آموزش از عهده خلبانی این جنگنده ها برآیند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تحویل هواپیماهای جنگنده ساخت شوروی به اوکراین توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا که این دست جنگنده ها را در اختیار دارند، سخن گفته بود.

از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک (ناتو) تنها اعضای قدیمی پیمان ورشو به شکل رسمی هواپیماهای روسی در اختیار دارند. به شکل ویژه نیز جنگنده های میگ ۲۹ به نیاز اوکراین پاسخ می‌دهد. این جنگنده به نیروهای اوکراین اجازه می دهد که در زمینه تسلط بر آسمان با روس ها رقابت کنند.

بر پایه این گزارش، اسلواکی ۱۴، بلغارستان ۱۱ و لهستان ۲۸ فروند میگ ۲۹ در اختیار دارند. اما رضایت این کشورها به تحویل این جنگنده ها یعنی پذیرفتن خطر چرا که تحویل جنگنده ها به اوکراین می تواند «مشارکت فعال در جنگ» قلمداد شود. مساله بعدی نیز شیوه انتقال جنگنده هاست؛ از سویی، انتقال جنگنده ها از راه زمینی چالش برانگیز است و دیگر سو سوال جدی در مورد احتمال انتقال هوایی آنها وجود دارد.

همچنین در حالی که باندها و آشیانه‌های فرودگاه‌های اوکراین بمباران و زیرساخت های آن تخریب شده اند، نمی توان مطمئن بود که اوکراین امکان و ظرفیت نگهداری از این جنگنده ها را دارا باشد.

تا این لحظه، کشورهای دارای جنگنده های مناسب اوکراین خویشتن داری کرده اند. حالا که جنگ در نزدیکی مرزهای آنان در جریان است تمایلی ندارند که ناوگان هوایی- نظامی خود را تضعیف کنند. حتی در صورتی که واشنگتن به لهستان وعده داده باشد که جنگنده های ارسالی به اوکراین این کشور را با جنگنده های اف ۱۶ جایگزین می کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه  روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین سه رو پس از آن نیز  پنجشنبه گذشته (۵ اسفند)   آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد سیزدهمین روز خود شده است.

برچسب‌ها اوکراین مسکو روسیه واشنگتن اتحادیه اروپا ولودیمیر زلنسکی لهستان دونتسک بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو روسیه اوکراین مسکو روسیه واشنگتن اتحادیه اروپا ولودیمیر زلنسکی لهستان دونتسک بحران اوکراین جنگنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتش یمن اعلام کرد این جنگنده آمریکایی در حال انجام ماموریت خصمانه و جاسوسی در آسمان صعده بود که توسط یک فروند موشک زمین به هوای ارتش یمن شکار شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین