Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@21:02:48 GMT

بخشش یک اعدامی پس از ۲۱ سال

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۶۱۰۱

مدیر زندان رجایی شهر گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه، مددجوی محکوم به قصاص این زندان پس از ۲۱ سال حبس با پیگیری واحد مددکاری زندان و عفو و گذشت اولیای دم آزاد شد.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، الله کرم عزیزی گفت: این مددجو به جرم قتل در ۱۸ سالگی وارد زندان شد و پس از گذشت ۲۱ سال تحمل کیفر، با تلاش و پیگیری های مستمر واحد مددکاری از طریق معرفی و کمک خیرین جهت پرداخت دیه و گذشت اولیاء دم در آستانه ۴۰ سالگی به کانون خانواده بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او افزود: علت بروز قتل توسط مددجو "س - ح " فقط درگیری لفظی بدون قصد و نیت قبلی و عدم کنترل خشم و به تبع آن نزاعی که منجر به فوت جوان دیگری شد، بوده است.   عزیزی افزود:  اولیای دم در اقدامی انسانی با اعلام رضایت خود پس از سال ها، شانس دوباره زندگی را به مددجو هدیه کردند که امیدواریم این حرکت انسان دوستانه برای زندانیان دیگر که شایسته رافت و گذشت هستند نیز الگو قرار گیرد.   وی بیان داشت: بروز اغلب جرائم خاص توسط مددجویان به دلیل ناآگاهی، پایین بودن آستانه تحمل، تصمیم گیری های عجولانه و غیر عقلانی و وجود برخی از فشارهای روانی و عدم برخورداری آنان از مهارت کنترل خشم است.   مدیر زندان رجایی شهر کرج یادآورشد: در زمان حاضر کلاس های آموزشی مهارت های اساسی زندگی  برای آشنایی و فراگیری مددجویان با مقوله هایی مانند ایجاد روابط فردی مناسب و موثر، پذیرش مسوولیت های اجتماعی، تصمیم گیری های صحیح، حل تعارض ها و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه وارد سازد در حال برگزاری است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادرس: استقلال بابت حکم کمیته انضباطی نمی‌تواند اعتراض کند/محرومیت حسینی و اسماعیلی فر قطعی است

مهدی دادرس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه گفته می شود درخواست باشگاه استقلال برای بخشش محرومیت یک جلسه ای سید حسین حسینی رد شده است، گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی هایی می کنند اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می کند دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

وی در خصوص اینکه در مورد درخواست باشگاه پرسپولیس برای بخشش محرومیت دانیال اسماعیلی فر هم چنین شرایطی برقرار است، تاکید کرد: رای کمیته انضباطی دانیال اسماعیلی فر هم همین طور است و چون یک جلسه محرومیت قطعی است قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و اگر رای قطعی نباشد می توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند در غیر این صورای محرومیت یک جلسه ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.

عضو کمیته استیناف همچنین در مورد اینکه آیا درخواستی از باشگاه پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته لانضباطی در مورد اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • دادرس: استقلال بابت حکم کمیته انضباطی نمی‌تواند اعتراض کند/محرومیت حسینی و اسماعیلی فر قطعی است
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود