Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، مناسب‌سازی بانک‌های خراسان رضوی، محور آخرین جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی استان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمیدرضا علیزاده گفت: شورای هماهنگی بانک‌های استان موظف شده است وضعیت تمام شعب بانک‌های استان را به صورت تفصیلی با امکانات دسترس‌پذیری آنها برای افراد دارای معلولیت، به استانداری گزارش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران و نمایندگان بانک‌ها به جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی استان نیامده بودند گفت: مقرر شد بهزیستی گزارش جلسه را به معاونت عمرانی استانداری منعکس کند و استانداری از مدیران بانک‌هایی که برای ارائه گزارش به کمیته فنی نیامده بودند توضیح بخواهد.

وی با تأکید بر اینکه ارائه گزارش تفصیلی از وضعیت دسترس‌پذیری بانک‌ها، مصوبه ستاد مناسب‌سازی استان بوده گفت: متأسفانه بسیاری از بانک‌های خراسان رضوی، با گذشت این همه سال از وضع قوانین مرتبط از جمله قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، هنوز مقررات مناسب‌سازی را رعایت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری بانک‌ها ظاهر ساختمان‌ها را بسیار مدرن طراحی کرده و می‌سازند اما ضوابط دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت را رعایت نمی‌کنند.

وی از مصوبات کارگروه حقوق عامه استان در این زمینه خبر داد و گفت: مصوبات این کارگروه، برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

علیزاده تصریح کرد: مسؤول این کارگروه دستگاه قضایی است و در صورت عدم اجرای مصوبات آن، دادستان به موضوع ورود خواهد داشت. معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: دسترس‌پذیری اماکن عمومی از جمله بانک‌ها، مصوبه این کارگروه بوده و به همین جهت، استانداری و دستگاه قضایی، پیگیر موضوع هستند.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مناسب‌سازی استان، باید گزارش تفصیلی مناسب‌سازی بانک‌های استان و وضعیت دسترس‌پذیری آنها و همچنین مراکز درمانی و خدمات پیراپزشکی باید پیش از پایان سال به این ستاد ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان 16 بانک در جلسه اخیر کمیته فنی مناسب‌سازی استان غایب بودند و نمایندگان بانک‌های حاضر گزارشی از وضعیت دسترس‌پذیری خود به جلسه ارائه دادند که در مجموع، ناکافی ارزیابی شد و مقرر گردید اقدامات لازم برای تکمیل امکانات مناسب‌سازی، در اسرع وقت صورت گیرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قانون حقوق معاون بهزیستی مناسب سازی استان بانک های استان دسترس پذیری خراسان رضوی کمیته فنی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان کلاله به موضوع مفقودی «یسنا»

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، ادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

سیدجواد میردوستی گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند. 

میردوستی افزود: در ادامه تحقیقات، ساعتی پیش این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محلی که مفقود شده بود، پیدا شد.

وی با بیان این که خوشبختانه یسنا در سلامت به سر می‌برد گفت: تحقیقات قضایی این پرونده در حال تکمیل است.

دادستان کلاله از تلاش شبانه روزی اهالی شریف منطقه و همچنین نیروی هلال احمر و عوامل انتظامی و اطلاعاتی برای بازگرداندن کودک مفقود شده کلاله‌ای قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • ورود دادستان کلاله به موضوع مفقودی «یسنا»
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی