Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:28:58 GMT

آزادسازی حریم و بستر رودخانه چهل چای تنگه مینودشت

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۶۳۰۱

آزادسازی حریم و بستر رودخانه چهل چای تنگه مینودشت

به گزارش خبرگزاری مهر، با ورود دادستان مینودشت، بیش از ۱۲ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه چهل چای و اراضی جنگلی این شهرستان آزاد سازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مینودشت در این خصوص گفت: امروز ۱۵ مورد رای قطعی خلع ید اراضی جنگلی اجرا و بیش از ۱۰۰ عدد آلاچیق ساخته شده در حریم و بستر رودخانه چهل چای در منطقه جنگلی و گردشگری تنگه این شهرستان تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر بای افزود: سال‌ها بود تعدادی از افراد با تجاوز به حریم رودخانه و ایجاد دکه‌ها و کافه‌ها، عملاً دسترسی مردم به رودخانه را محدود کرده بودند که با اقدامات امروز، فضای این تفرجگاه جنگلی در دسترس همه مردم قرار گرفت.

بای گفت: به سازندگان این بناهای غیرمجاز هم، ۴۸ ساعت فرصت داده شد تا آهن آلات و نخاله‌های حاصل از قلع و قمع این بناها را از حریم رودخانه و جنگل خارج کنند.

وی افزود: در راستای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، ساخت و ساز و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است و امور آب مکلف است بدون طی تشریفات قانونی، بناهای غیرمجاز را تخریب کنند.

کد خبر 5441988

منبع: مهر

کلیدواژه: مینودشت ساخت و سازهای غیرمجاز دادگستری گلستان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی درختکاری عکس استانها گرد و غبار ایلام شیوع کرونا مشهد جهاد تبیین حریم و بستر رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر

سرهنگ سید جلیل نبوی رستاقی فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی، دیوارکشی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی منطقه روستایی شستا در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی‌های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی‌ها و بنا‌های ایجاد شده در این زمین اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و گفت: ارزش زمین رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ "نبوی" با اشاره به تشکیل پرونده برای یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائی، افزود: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها