Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه تاکنون در لوایح مختلف تنها ۱۰ درصد اعتبارات لازم برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان تعیین شده است تاکید کرد که در سال ۱۴۰۱ باید منابع جدید و پایداری در جهت حمایت از این قشر ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ،  محمد علی محسنی بندپی ، با اشاره به ضرورت تامین اعتبارات لازم در بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان که تاکنون مغفول مانده است، گفت: تاکنون اعتباراتی که برای اجرای این قانون در حمایت از افراد دارای معلولیت در لوایح مختلف درنظر گرفته شده بود، شاید کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای آن بوده است که این میزان هم تخصیص پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات جامعه معلولان که از نگاه مسئولان دور می ‌ماند

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهادات متعددی را برای توجه به این مهم مطرح کرده و سعی کردم برای اجرای این قانون از جاهای مختلف، منابع جدید و پایداری ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما گاهی در بعضی هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنیم غافل از اینکه این صرفه‌جویی‌ها بیشتر به ضرر دولت تمام می‌شود چرا که باید در جاهای دیگری هزینه‌های هنگفتی را برعهده بگیرد. کما اینکه در ۱۲ آذرماه نشستی با رییس مجلس و روسای سمن‌های فعال در حوزه معلولان داشتیم که در آن مطالب قابل تاملی مطرح شد، کمااینکه رییس انجمن افراد دارای معلولیت ناشی از ضایعات نخاعی گفت ما بعضا مجبوریم از یکسری وسایل یکبار مصرف چند مرتبه استفاده کنیم بنابراین با اینکه معلولیت تهدیدی برای جان فرد دارای معلولیت نیست ولی عوارض نپرداختن به مسائل بهداشتی آنها همچون چندین بار استفاده از سوند یکبار مصرف می‌تواند باعث عفونت سیستم کلیوی فرد معلول شود و هزینه‌های بیمارستانی هنگفتی را به همراه داشته باشد که دولت باید پرداخت کند و حتی ممکن است در این شرایط درمان‌ها بدون نتیجه بوده و فرد دارای معلولیت، جان خود را هم از دست بدهد و چنانچه این فرد سرپرست خانواده هم باشد می‌تواند در کنار آلام متعددی که برای اعضای خانواده‌اش ایجاد می‌شود آنها را با مشکلات اقتصادی جدی نیز مواجه سازد.  

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما باید در سال ۱۴۰۱ تلاش کنیم تا با تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، بستر مناسبی برای ایجاد منابع جدید و پایدار در جهت تامین رفاه افراد دارای معلولیت ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا بودجه قانون معلولان جامعه مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه نماینده مردم در مجلس دولت رییس مجلس خانواده مشکلات اقتصادی بهزیستی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معلولان مجلس محسنی بندپی افراد دارای معلولیت برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است