Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در تالار امیرکبیر این دانشگاه برگزار شد،گفت: اگر چه ماموریت اصلی دانشگاه توسعه دانش است اما واقعیت این است که  دانشگاه سهم بسیار قابل توجهی در توسعه فرهنگی اجتماعی جامعه از جهت خروجی دانش و دانشجو و رشد علی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه مدل عالی و مطلوب از نمایش آرمان های یک جامعه است.به طور مثال شاخص های رشد جامعه را می توان به خوبی در دانشگاه دید. 

وی ادامه داد: با این نگاه مسئولیت ما در دانشگاه خیلی اهمیت پیدا می کند. در واقع با این دیدگاه توقع این است که با شکوه ترین ها در دانشگاه نقش ایفا کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاه در صحنه انقلاب اسلامی نقش خوبی ایفا کرد چرا که بستر انقلاب اسلامی دانشگاه بود، در بقیه مسیر انقلاب هم دانشگاه همچنان باید به عنوان نیروی خط مقدم ایفای نقش کنند. 

بهرامی احسان افزود: انتقال الگوی علمی و آرمانی توسط دانشگاه نیازمند واسطه گری بوده که این امر وظیفه رسانه است و اگر قراراست فضیلت‌های اجتماعی از آرمان شهر دانشگاه منتقل شود وظیفه رسانه هاست.
وی ادامه داد: سال گذشته دانشگاه تهران شاهد فعالیت های بسیار متنوع و زیادی در راستای آموزش مجازی بود. که در بخش فرهنگی دانشجویان فعالیت های خوبی را ایفا کردند در واقع بالای ۱۲۰ فعالیت تنها از یک تشکل اجرا شد از طرفی باید بگویم تعداد زیادی کانون و نشریات فعال هستند در کانون ها انواع فعالیت ها از کمک های جهادی و کارهای جهادی را پوشش دادند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: در ۳ ماهه گذشته ۵ برنامه بزرگ را اجرا کردیم که می توان به برنامه دانشگاه اخلاق مدار اشاره کرد.

بهرامی احسان تصریح کرد: هر هفته جلسه هیئت نظارت دانشگاه تهران برگزار می‌شود و حداقل بین ۱۷ تا ۲۰ برنامه برای دانشجویان تصویب می شود. در واقع بالای هزار برنامه در قالب دانشجویی در دانشکده ها انجام شده است در حال حاضر  ۴۲۰ نشریه دانشجویی و ۱۲۰ انجمن علمی و همچنین ۶۲ واحد اجرایی تشکل های اسلامی و در نهایت ۴۵ کانون فرهنگی داریم. بحث کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه از یک ماه قبل آغاز شده که سال آینده هر ۲ هفته کرسی های آزاد اندیشی را خواهیم داشت.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تهران فرهنگی دانشگاه دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این برنامه با حضور قشرهای مختلف مردم ، خانواده‌ شهدا و مسئولان شهرستانی در فرهنگ سرای سردار سلیمانی بوکان برگزار شد.

در این برنامه حجت اسلام یزدی  با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و همچنین روز های معلم و کارگر، این هفته را بسیار مبارک دانست و گفت: معلمین و کارگران سنگربانان و سربازان خط مقدم جبهه در حوزه‌‌های جهاد علم و دانش و اقتصادی هستند .

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این دو قشر جامعه را باید در هر لحظه و هر مکان تکریم کرد و از زحمات آنان تشکر کرد.

حجت‌الاسلام یزدی با اشاره به اجرای طرح نور نیز عنوان کرد: همه ملت ایران از اقدامات نیروهای درگیر در طرح نور و مبارزه با بدحجابی و بی حجابی حمایت خواهند کرد .

در پایان از خانواده شهدا ایثارگران و نمونه های دانش آموزی شاهد تجلیل شد .

دیگر خبرها

  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • برگزاری بیش از ۵۰ برنامه در هفته معلم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد