Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@06:03:37 GMT

گزارش سئو چیست و شامل چه مواردی می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۷۰۹۸

گزارش سئو چیست و شامل چه مواردی می شود؟

یک گزارش خوب می‌تواند وضعیت موجود و نتایج به‌دست‌آمده را ارائه کند. در اینجا خواهید دید که چگونه می توان یک گزارش سئوی خوب تهیه کرد و متوجه خواهید شد که معیارهای اصلی که میزان موفقیت آن ها باید در گزارش سئو ذکر شود کدامند.

با ایجاد یک گزارش سئو، می توانید سلامت سئوی وب سایت خود، تاثیر عملکرد فعالیت های سئوی خود و رتبه های کلیدی را مشاهده و ارزیابی کنید تا با استفاده از اطلاعات آن، استراتژی های سئو بعدی را پایه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، ایجاد یک گزارش SEO می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر ندانید که چگونه گزارش بنویسید، از کجا داده ها را دریافت کنید، یا روی کدام معیارها تمرکز کنید. اگر در سئو مبتدی هستید، پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.

گزارش سئو چیست؟

گزارش سئو بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی شما است.
چه در یک شرکت سئو کار می کنید و چه در فریلنسر یا عضو تیم سئو هستید، یک گزارش سئو خوب لازم است تا اطمینان حاصل شود که مدیر یا مشتری شما می توانند به راحتی عملکرد و بازگشت سرمایه فعالیت های مختلف سئو را اندازه گیری کنند. شما نه تنها باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را در اختیار آنها قرار دهید، بلکه باید به آنها کمک کنید تا اطلاعات مفیدی به دست آورند. خواه گزارش ماهانه سئو، فصلی یا سالانه باشد، اطلاعات خاصی وجود دارد که مشتری شما انتظار دارد آن را ببیند. از موارد زیر بعنوان اصلی‌ترین ضروریات یک گزارش در قالب سئو یاد می‌شود:

ترافیک سایت

احتمالاً مهم‌ترین موردی که باید در یک گزارش سئو ارائه شود، مبحث ترافیک سایت است. در واقع پس از اطلاع از پتلفرم مورد استفاده‌ی یک سایت که ممکن است گوگل آنالیتیکس یا هر نوع پلتفرم دیگر باشد، متخصص سئو موظف است در بازه‌های زمانی تعیین شده توسط مدیریت سایت اقدام به ارسال گزارش کند. معمولاً در این بخش از گزارش پارامتر session دارای اهمیت بیشتری است.

رفتار کاربران

از دیگر مواردی که برای مدیریت یک سایت دارای اهمیت زیادی است، بررسی رفتارهای کاربران است که این موضوع می‌تواند در بخش‌های مختلف مانند بانس ریت، مدت زمان بازدید هر کاربر، تعداد صفحات در هر بازدید و مواردی از این دست در نظر گرفته شود. پر واضح است که انتقال اطلاعات کاملاً صحیح در این خصوص در قالب گزارش سئو توسط تیم سئو به خوبی می‌تواند اقدامات بعدی مدیر و محتوانویس‌های سایت را تعیین کند.

 صفحات فرود

در نظر گرفتن و بررسی صفحات فرود توسط یک تیم سئو دارای اهمیت است. در واقع شناسایی اینکه کدام صفحات از سایت دارای بازدید بیشتری هستند و ترافیک بالاتری را مصرف می‌کنند به مدیران وب‌سایت‌ها کمک خواهد کرد تا به بررسی کیفیت صفحات مشخص شده بپردازند تا از این‌رو بتوانند کاربر بیشتری را جذب کنند. همچنین ارائه گزارشات سئو مبنی بر اینکه چه صفحات جدیدی می‌توانند قابلیت تبدیل شدن به یک صفحه فرود با ارزش را داشته باشند نیز بسیار مهم است که باید توسط یک تیم سئو در گزارش سئو لحاظ شود.

حضور در نتایج جستجو

از جمله وظایف مهم یک تیم سئو بررسی سایت از لحاظ نتایج کلماتی است که در سرچ گوگل وجود دارند. در واقع بررسی و استخراج کلماتی که در گوگل دارای رتبه هستند و در نتایج به کاربران نمایش داده می‌شود اطلاعات بسیار با اهمیتی است که باید در گزارشات سئو لیست شوند. این اطلاعات حیاتی به مدیران سایت‌ها کمک خواهد کرد تا روی کلمات استخراج شده بیشتر کار کنند و یا حتی کلمات مشابه را بررسی و تقویت نمایند.

سرعت سایت

همانطور که می‌دانید سرعت یک سایت تأثیر بسزایی در سئو وب سایت دارد. در واقع هر چه سرعت بارگذاری یک وب‌سایت کمتر باشد، احتمالاً از دید گوگل جذاب‌تر است و سایت مورد نظر به کاربران بیشتری نمایش داده می‌شود. حال سرعت یک سایت ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف به دلایلی همچون تغییر کدها، نصب برنامه (ماژول)، در نظر گرفتن قالب جدید و مواردی از این دست، دچار تغییرات شود که مسلماً باید توسط تیم سئو مورد بررسی قرار گرفته و در گزارش سئو مطرح شود.

حالت‌های ایندکس

همانطور که می‌دانید مطالب جدید یک سایت باید در گوگل ایندکس شوند. این موضوع برای به نمایش درآمدن مطالب به کاربران حیاتی است. حال ممکن است به دلایل مختلف کار ایندکس مطالب با مشکل روبرو شود که یکی از آنها تأخیر در ایندکس است. حال متخصص سئو باید در هر بازه‌ی زمانی چنین موارد مهمی را بررسی کرده و در صورت نیاز در چک لیست گزارش سئو به طور کاملاً دقیق موارد مورد نیاز را ذکر کنند. البته ناگفته نماند که یک متخصص سئو راه‌کارهای رفع این مشکل را نیز ارائه خواهد داد.

ایرادات سایت (صفحات ۴۰۴ و غیره)

هر سایتی ممکن است دارای صفحات ۴۰۴ و مواردی از این دست باشد که یک سئوکار ملزم به بررسی کلی سایت و شناسایی لینک‌های مشکل‌دار است. در واقع بررسی این مورد و پیشنهاد برای رفع مشکلات این‌چنینی بر عهده‌ی تیم سئو بوده که باید در گزارشات سئو ثبت شوند. همانطور که می‌دانید وجود چنین لینک‌هایی برای ارتقا سئو یک سایت سم محسوب می‌شود و هر چه زودتر باید به رفع کامل آن اقدام شود.

چرا باید یک گزارش سئو ایجاد کنید؟

هدف اولیه از ایجاد یک گزارش سئو این است که بفهمید مردم چه چیزی را جستجو می کنند، از چه کلماتی استفاده می کنند، دنبال چه راه حل هایی هستند و چه نوع محتوایی را می خواهند. هنگامی که هدف مخاطبان خود را درک کردید، می توانید مسیر افزایش سئو سایت را هموار کنید. ثانیا، با تمرکز بر تمام معیارهای کلیدی سئوی خود، اغتماد رییس یا کارفرمای خود را جذب می کنید.  علاوه بر این، با ایجاد یک گزارش سئو، می توانید عملکرد استراتژی ها و تاکتیک های سئوی خود را اندازه گیری کنید. به این ترتیب، می توانید تعیین کنید که کدام کمپین ها بهترین عملکرد را دارند و کدامیک نه.

ابزارهای مورد نیاز برای گزارش سئو

ابزارهای سئو زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد گزارش سئو استفاده کنید. چالش این است که تعداد آنها بسیار زیاد است. برای یک تحلیلگر یا مدیر سئو که پروژه ها، کمپین ها و وب سایت های متعددی را مدیریت می کند، جمع آوری داده ها از چندین ابزار کار سختی است. برخی از بهترین ابزارهای لازم برای تهیه گزارش سئو عبارند از:

Google Search Console (GSC) ahresf moz Google Analytics screaming frog

اگر یک شرکت سئو معتبر را استخدام کرده اید، آنها باید گزارش های منظمی را ارائه دهند که شامل معیارهای بالا باشد. اگر در زمینه سئو تازه کار هستید و نمی‌دانید که یک گزارش سئو شامل چه مواردی است، حتماً موارد اولیه مانند ترافیک و بک لینک‌ها را در نظر بگیرید. گزارش‌دهی احتمالاً هرگز فعالیت مورد علاقه کسی نخواهد بود؛ اما بسیار مهم است که شما این کار را برای داشتن مشتریانی راضی و درآمد خوب انجام دهید.

کد خبر 662590 برچسب‌ها رپرتاژ آگهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی ایجاد یک گزارش وب سایت تیم سئو یک سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان