Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:54:36 GMT

کشف ۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق طی سال جاری در سیرجان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۷۲۵۸

کشف ۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق طی سال جاری در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، امیر سبتکی امروز با اشاره به کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد تومان طی امسال اظهار کرد: این کالاها شامل لوازم خانگی، محصولات و لوازم آرایشی خارجی که عمدتا در محورهای بنادر جنوب در حوزه استحفاظی شهرستان کشف و در همین رابطه ۱۱۳ پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل شد.

وی در حوزه جرایم اقتصادی عنوان کرد: ۱۵ پرونده در رابطه با اخلال در نظام اقتصادی تشکیل شد که جرایم اقتصادی این پرونده‌ها  به مبلغ ۸۵ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کشف بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر خبر داد و افزود: دراین رابطه  ۷۸۲ نفر معتاد خرده‌فروش و قاچاقچی در سطح شهرستان دستگیر شدند و برای ایجاد جامعه‌ای سالم با کمک مسؤولان و برنامه‌ریزی انجام شده معتادان به مواد مخدرمراحل ترک اعتیاد را می‌گذرانند و پس از ترک اعتیاد و سالم‌سازی زمینه اشتغال آنان ایجاد می‌شود.

 سبتکی به کاهش ۱۲ درصدی سرقت در سیرجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: دستگیری مجرمان در حوزه‌های مختلف ۲۸ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته و نظارت بر اماکن عمومی و صنفی از ابتدای سال در شهرستان ۲۸ درصد رشد دارد و طی این مدت ۲۸۰ مورد تذکر در خصوص تخلفات صنفی به متخلفان داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به جرایم خشن با توجه به تأثیر بر احساس امنیت در دستور کار ویژه پلیس شهرستان رسیدگی قرار دارد.

فرمانده انتظامی سیرجان به حوادث و تصادفات در سال جاری هم اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین تصادفات‌شهری است و امسال فوتی تصادف برون‌شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است و در همین رابطه در تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری کاهش ۷۰ درصدی داشته‌ایم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کالای قاچاق کشف کالای قاچاق فرمانده انتظامی سیرجان پلیس امنیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف شمش‌های قاچاق در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

او گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه