Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:22:42 GMT

آبادی مسجد به حضور نمازگزاران است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۷۲۶۳

آبادی مسجد به حضور نمازگزاران است

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر سه‌شنبه در آستانه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز و سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه جمعی از مدیران کانون‌های برگزیده فرهنگی هنری مساجد استان با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام زین العبادین علیه‌السلام، به اهمیت و کارکرد مسجد پرداخت و بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ بنا بر مسجد و رویکرد مسجدی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه جهت مانایی یک جریان و تبدیل آن به فرهنگ باید کار را به هنر گره بزنیم، اظهار داشت: تا کار به هنر گره نخورد اثرگذار و ماندگار نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه شأن نزول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز پیوند مساجد با هنر است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مساجد جهت اثرگذاری بیشتر باید در قالب‌های هنری به مخاطبان ارائه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نقش مساجد از ابتدای خلقت و بعدازآن در زمان صدر اسلام و سپس پیش، حین و بعد از انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان است.

وی با تأکید بر اینکه هر رکن مسجد نمی‌تواند برای مسجد برنامه بریزد بلکه هر رکن تحت برنامه مسجد است، گفت: یکی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنر مساجد این است که در مسجد یک تحرک و فعالیتی ایجاد کنند تا مشارکت‌های مردمی در مسجد افزایش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید استعدادهای مختلف موجود در مسجد را شناسایی و سپس برای هرکدام طرح و برنامه معین کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مساجد در کشور اغلب با بهترین مواد ساخته می‌شوند اما در بعضی موارد کمک‌ترین کارکرد رادارند، گفت: مسجد صرفاً محلی برای عبادت و نماز جماعت نیست لذا مساجد باید در تمام ساعات روز فعال باشند و امام مسجد موظف است که برای هر ساعت و دقیقه طرح و برنامه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه آبادی مسجد به حضور نمازگزاران است، گفت: مسجدی که برای تمامی سنین و اقشار طرح و برنامه دارد و تعطیلی ندارد و امام مسجد، امامت خود را مهم‌ترین کار می‌داند نمازگزار دارد و آباد است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه مسجد باید همچون دانشگاه محل یادگیری باشد، گفت: مساجد باید به بصیرت افزایی و روشنگری نیز توجه کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب الهی و در تزار انقلاب تربیت کند، گفت: اگر مسجدی تزار شد، محله نیز تراز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مهار آسیب‌های اجتماعی مسجد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه باید به مساجد نگاه تمدنی داشت، گفت: با توجه به بیانیه «گام دوم انقلاب» که مسیر ۴۰ ساله آینده را ترسیم می‌کند حرکت ما به سمت تمدن سازی و تمدن نوین اسلامی است لذا آن نهادی که می‌تواند تمدن سازی کند و انسان تراز تمدن نوین اسلامی را تربیت کند، مسجد است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز و سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت و برخی از مدیران کانون‌های برگزیده فرهنگی هنری مساجد استان البرز به بیان دیدگاه و دغدغه‌های خود پرداختند.

کد خبر 5442068

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله حسینی همدانی مسجد نماینده ولی فقیه در البرز بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه درختکاری سفر استانی گرد و غبار عکس استانها شیوع کرونا ایلام جهاد تبیین مشهد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کانون های فرهنگی و هنر آیت الله حسینی همدانی فرهنگی هنری مساجد استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: ۱۵۰۰ نفر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، موذنی رئیس دانشگاه شیراز، شیبانی فرماندار شیراز، سید فردین تقی زاده مدیل کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دیگر مدیران این سازمان برگزار شد.

تقی زاده در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: این جشنواره برای دومین بار در سطح ملی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است و برای سال‌های آینده نیز به صورت پربارتر برگزار خواهد شد.

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قرآنی، معارفی، هنری و ادبی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در همه بخش ها و برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در بخش هنری و ادبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش قرآنی ۲۱۹ نفر و در بخش معارفی ۳۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر به رقابت پرداختند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: امروز در آیین اختتامیه این جشنواره میزبان برترین‌های جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی هستیم تا از آن‌ها تقدیر به عمل آوریم.

وی در پایان از داداش پورف معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و موذنی رئیس دانشگاه شیراز در جهت حمایت از برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم