Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری سلول‌درمانی کمک می‌کند تا بافت‌های آسیب‌دیده از سوختگی، بازسازی شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تعداد بیماران دچار سوختگی و بستر شده در کشور طی سال ۱۳۹۵، حدود ۴۸ هزار نفر بوده است. در حالی که با توجه به آمار کشور آمریکا که ۱۸۷ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است، این میزان در کشور ما می‌بایست حداکثر ۱۴۹۰۰ نفر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوختگی؛ ششمین عامل مرگ‌ومیر در کشور

سوختگی، ششمین دلیل مرگ‌ومیر در کشور است که بیشتر موارد آن غیرعمدی است و در خانه یا محیط کار رخ می‌دهد.

آمار‌ها بیانگر آن هستند که با اینکه سالانه حدود ۴۸ هزار مورد سوختگی در بیمارستان‌های مختلف کشور بستری می‌شوند، اما تعداد افراد دچار سوختگی در کشور، بسیار بیشتر از این تعداد است، زیرا بسیاری از این بیمارانی که اکثرا در خانه دچار سوختگی می‌شوند، خوددرمانی می‌کنند.

نیاز ۲۰ درصد از بیماران سوختگی به سلول‌درمانی

حداقل ۲۰ درصد بیماران دچار سوختگی نیازمند سلول‌درمانی جهت بازسازی بافت از بین رفته هستند. دانشی که علاوه بر خدماتی که تا به امروز به بیماران سوختگی در سراسر جهان ارائه داده، با متد‌ها و پژوهش ­های جدید، زمینه ­های جدیدتری برای خدمت­ رسانی به بیماران دچار سوختگی را به وجود آورده است.

تخمین آماری تعداد متقاضیان سلول‌درمانی دچار سوختگی، در جدول زیر آورده شده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوختگی سلول درمانی بیماری سوختگی فناوری نانو بیماران دچار سوختگی سلول درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی ضمن تبریک روز جهانی تالاسمی و با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشور‌های دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آنها امکان پذیر نیست گفت: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ دارو‌های موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین دارو‌ها افزود: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود، اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی در پایان گفت: در تامین دارو‌های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکار‌های علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت‌های بیشتری صورت داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • آبگرفتگی در درمانگاه شهر چوئبده بیماران را به دردسر انداخت + فیلم
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟