Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در محورهای استان از پیش‌بینی افزایش ۱۲۰ درصدی سفرهای نوروزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احسان عراقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه فرهنگ رانندگی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به جرایم رانندگی و محدودیت‌هایی که گذاشته می‌شود دارد اظهار داشت: از هر نظر که بخواهیم ایمنی را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ایمنی در جاده‌ها بدون تعامل همه ممکن نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر تعامل بین دستگاه‌های اجرایی باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد گفت: در نوروز سال 98 بیش از یک‌ میلیون و 900 تردد در جاده‌ها داشتیم که در سال 1400 این میزان 87 درصد بیشتر شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که قریب 120 درصد افزایش تردد‌های نوروزی در نوروز 1401 داشته باشیم که به تبع آن ممکن است تصادفات نیز افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه نوروز 1401 نوروزی متفاوت است افزود: یکی از طرح‌هایی که در حال اجرا است طرح جابه‌جایی مسافران نام دارد که از 25 اسفندماه 1400 تا 15 فروردین‌ماه 1401 برگزار می‌شود که در این ارتباط جلساتی را با سازمان‌های مربوطه برگزار کردیم.

وی به برگزاری جلسات با اورژانس، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و پلیس‌راه اشاره کرد و گفت: استان کرمان یکی از استان‌های خوبی است که در آن راهداری و پلیس‌راه تعامل بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

عراقی‌زاده با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه امسال پیش فروش بلیت‌های نوروزی به صورت حضوری و غیرحضوری داشتیم افزود: از 10 اسفندماه نیز صرفاً پیش فروش غیر حضوری داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از امسال به سامانه 141 بحث مسافر نیز اضافه شده‌ و در سال‌های قبل تنها بحث راه‌ها در آن مطرح بود ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در استان طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن است که امسال به صورت پایلوت در استان کرمان اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوعی در مجتمع‌‌های رفاهی بین راهی خبر داد و گفت: هدف ما از برگزاری این برنامه‌های متنوع این است که مسافران را حتی برای مدت زمان کم نگه داریم تا راننده از ماشین پیاده شود و به این بهانه استراحت کند.

وی بیان کرد: یکی از مسیرهای پرتردد و شلوغ استان که تصادفات زیادی در آن رخ می‌دهد مسیر کرمان - باغین – بردسیر است و یکی از  مجتمع رفاهی را در این مسیر انتخاب کردیم.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه 89 نقطه پر حادثه‌ را در یک سال در استان برطرف کردیم و رتبه نخست کشوری در این حوزه را داریم گفت: در بعضی از این نقاط تعداد تصادفات به صفر رسیده است به عنوان مثال در محور هفت باغ بعد از بستن چند دوربرگردان تصادف فوتی در آن کم شد.

وضعیت راه‌های استان کرمان مطلوب نیستایمنی راه‌های استان کرمان ارتقا یابدوضعیت نامطلوب راه‌ها در استان کرمان/ از تردد در جاده‌های ناایمن تا کمبود اعتبارات در بزرگ‌ترین استان کشور

وی با بیان اینکه 660 میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه برای راه‌های روستایی استان گذاشته شده‌ که انقلابی در این راه‌ها اتفاق می‌افتد اگر بتوانیم این اسناد را جذب کنیم افزود: 33 مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت در استان داریم و 45 مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه بعضی قسمت‌های محور شهداد - نهبندان در داخل رودخانه ساخته شده و اصلاً پلی برای آن در نظر گرفته نشده است گفت: یکی از مشکلی که با میراث فرهنگی در محور شهداد نهبندان داریم در ارتباط با تپه‌های تخم مرغی است که ثبت جهانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این محدوده جاده نمی‌تواند بیشتر از 2 متر ارتفاع داشته باشد و این محدودیت‌ها دست ما را بسته است افزود: مشکل دیگر ما در تامین مصالح است و ما کمبود مصالح در دل کویر را داریم و طرحی را در سال آینده برای این محور داریم که نیاز به مکاتبات و جلسات متعدد با میراث فرهنگی در تهران است.

انتهای پیام/511/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان مدیرکل راهداری استان کرمان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده‌های احمد آباد مستوفی و رضی آباد

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده عوارضی تهران

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس و کرمان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

رباط پشت بادام – بیاضه

گلشن – سراوان

کد خبر 748529

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی