Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسرافیل وزیری روز سه‌شنبه در سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس و شهدای مدافع حرم شهرستان، اظهارداشت: استان گلستان ۱۸ شهید در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) تقدیم کرده که سه نفر از این بزرگواران به نام‌های "مهدی شکوری، غلامعلی تولی و علیرضا صفرپور جاجرمی" ساکن گنبد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری مراسمی مانند یادواره شهدا طی سال به‌ویژه در آستانه ۲۲ اسفند به عنوان سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در سال ۵۸ فرصت بسیار خوبی برای معرفی آرمان‌ها و ارزش‌های مدنظر این عزیزان از جمله روحیه ولایتمداری آنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان ادامه داد: مطالعه وصیت‌نامه شهدا نشان از تاکید همگی این بزرگمردان به ولایتمداری و حرکت در مسیر رهبری دارد و می‌طلبد جوانان در شرایط کنونی جامعه راه و منش آنان را برای رشد و شکوفایی روز افزون ایران اسلامی در عرصه‌ها مختلف ادامه دهند. 

وزیری افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب با وجود فشارهای دشمنان و هشت سال جنگ تحمیلی احساس می‌شد عمر این انقلاب بیشتر از ۱۰ سال نباشد اما به برکت خون شهدا و روشنگری و هدایت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب، اکنون در حال گذران چله دوم انقلاب هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: با توجه به گذشت ۲ سال از درگیری با ویروس کرونا و بهتر شدن وضعیت کشور لازم است از فرصت سالروز تاسیس بنیاد شهید برای برگزاری مراسم و مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی، یادواره شهدا، کارهای پژوهشی و تبلیغاتی و حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده این بزرگواران استفاده کرد.

صالح مرادی از یادگاران دوران دفاع مقدس گنبدکاووس هم در مراسم امروز با بیان چندین خاطره از آن دوران، گفت: موضوع امدادهای غیبی که شامل حال انقلاب و رزمندگان دوران دفاع مقدس شده کمتر مورد توجه قرار گرفته درصورتی که می‌توان با روایتگری این وقایع نسل جوان را بیش از گذشته با جایگاه والای حرکت در مسیر ولایتمداری آشنا کرد. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس در این مراسم با تشریح جریانات شکل گرفته در ایران از گذشته تاکنون، گفت: ایران با توجه به وسعت و موقعیت راهبردی که داشت از گذشته مورد توجه دیگر کشورها بود و همواره مردم آن مورد ظلم قرار می‌گرفتند و سیاه ترین وقایع برای ایران در دوران قاچار و پهلوی با باز شدن پای غربی‌ها شکل گرفت.

علیرضا گرایلی افزود: در آن دوران که استقلال و آزادی ملت ایران برباد رفته بود امام خمینی(ره) شعار مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مظلوم را سر داد و در نهایت سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: دشمنان که دیدند فتنه‌ها و توطئه‌هایشان تاثیری در گسترش بیداری اسلامی مد نظر امام خمینی(ره) ندارد هشت سال جنگ را به کشور تحمیل کردند اما ملت غیور ایران با کمترین امکانات و تسهیلات در قابل صدام صف آرایی کردند و با تقدیم ۲۲۰ هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز و ایثارگر در این جنگ نابرابر به پیروزی رسیدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس گفت: دشمن با تجربه شکست‌ها قبلی خود امروز وارد جنگ شناختی و ادراکی که بسیار پیچیده‌تر از جنگ نرم است شد به این معنی که در جنگ نرم دشمن مشخص بود اما در جنگ شناختی دشمن بدون آنکه خود را نشان دهد از طریق شبکه‌های مجازی و ابزار رسانه‌ای و وارونه نگاری و سناسور وقایع به نفع خود مردم را دچار ترسی از آینده و ناامیدی می‌کند.  

گرایلی افزود: رهبر معظم انقلاب چاره کار برای مقابله با جنگ شناختی و ادراکی دشمن را جهاد تبیین به معنی پاسخ درست و منطقی به شبهات و ابهامات با هدف گره گشایی از افکار عمومی قرار داده است.

وی تاکید کرد: با جهاد تبیین جوانان باید بدانند کشوری که در ابتدای جنگ از داشتن سیم‌خاردار محروم بود امروز به برکت خون شهدا بهترین موشک‌ها و پهبادهای نقطه زن را تولید می‌کند و هیچ دشمنی جرئت نگاه چپ به خاک آن را ندارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با اشاره به هزینه کرد ۹۰۰ میلیون ریال از اعتبارات دانشگاه، بیش از یک میلیارد ریال از محل کمک‌های مومنانه کارکنان و اعضای هیات علمی و ۴۶۲ میلیون ریال از کمک‌های خیران برای ساخت المان ۲ شهید گمنام ۱۸ و ۲۲ ساله این دانشگاه، گفت: بخشی از عملیات ساخت این المان انجام شده اما برای تکمیل و رونمایی از آن نیاز به حدود سه میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، غبارروبی از گلزار ۲ شهید گمنام و کاشت تعدادی نهال به مناسبت هفته درختکاری با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس از دیگر برنامه‌های جانبی یادواره امروز بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون حدود ۵۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.  

برچسب‌ها گنبدکاووس شهدا گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس شهدا گلستان گنبدکاووس شهدا گلستان دانشگاه آزاد اسلامی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد