Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه هزینه تقریبی اعزام زائران به عتبات عالیات عراق ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و این هزینه ممکن است بسته به نوع هتل انتخابی زائر مبلغی تغییر کند، گفت: اعزام زائران از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۸ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از امروز ۱۷ اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح سامانه ثبت نام قطعی عتبات بازگشایی شده است، اظهار داشت: افرادی که در فاصله ۳۰ بهمن ماه تا ۶ اسفند برای اعزام عتبات در سامانه پیش ثبت نام کرده بودند اگر در قرعه کشی در اولویت ۱ و ۲ قرار داشته باشند می‌توانند از امروز در سامانه کاروان‌های خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال به دلیل وجود کرونا محدودیت‌هایی وجود دارد و در دو سال‌ گذشته نیز اعزام به عتبات به همین دلیل متوقف شده بود، افزود: امسال اعزام فقط هوایی است و در سراسر کشور صرفا از ۸ فرودگاه پروازی اعزام انجام می‌شود و نزدیک‌ترین ایستگاه پروازی برای زنجان تهران و تبریز است و متقاضیان زنجانی می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نامی کاروان‌های خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت: با توجه به تمرکز اعزام سراسری، زائران از هر دفتر زیارتی و هر استانی که تمایل داشته باشند می‌توانند اعزام شوند و این امر محدود به دفتر زیارتی استانی نیست و مراحل ثبت نام و انتخاب کاروان کلا به صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ زائران می‌توانند در هر تاریخی که تمایل دارند از هر استانی که در آن تاریخ اعزام وجود دارد کاروان خود را انتخاب کنند و از طریق فرودگاه همان استان مشرف شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای عتبات عالیات عراق ۳۱۰ نفر پیش ثبت نام کرده‌اند، ابراز داشت: پیش ثبت نام به منزله ثبت نام قطعی نیست و معمولا در پیش ثبت‌نام ها افرادی هستند که ثبت نام می‌کنند بنا به هر دلیلی مشرف نمی‌شوند.

احدی با بیان اینکه هزینه قطعی سفر یک هفته‌ای حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد، عنوان کرد: این هزینه گاها به دلیل تغییرات در درجه هتل‌ها متغیر و بستگی به هتل انتخابی زائر برای استقرار دارد.

وی تصریح کرد: اعزام زائران از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۸ فروردین ماه که بازه اعزام ایام نوروزی است انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت زنجان در خصوص ارائه تسهیلات به زائران گفت: ریاست سازمان ۱۵ اسفند مذاکراتی را با بانک ملت داشته‌اند تا برای هر زائر ۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شود اما هنوز دستور کلی از طریق بانک و سازمان ابلاغ نشده و به محض ابلاغ در استان زنجان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زائران باید بر اساس ایستگاه پروازی تبریز و تهران که نزدیک زنجان است را انتخاب کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که با وجود کرونا اعزام به عتبات انجام می‌شود و محدودیت‌هایی به لحاظ تعداد و فرایند اعزام وجود دارد، نمی توان انتظار داشت همه زائران اعزام شوند.

احدی در خصوص عدم اعزام زائران از فرودگاه زنجان خاطر نشان کرد: یکی از علت‌ها این است که در سطح کشور جمعا ۸ فرودگاه برای اعزام زائران در نظر گرفته شده و صرفا مختص زنجان نیست، اما از دلایل دیگر ضعف استقبال توسط زنجانی‌ها است چراکه تنها ۳۱۰ نفر پیش‌ثبت نام کرده‌اند و در خوشبینانه‌ترین حالت و بر اساس تجربه سال‌های گذشته ۱۵۰ نفر ثبت نام خود را قطعی خواهند کرد و برای ۱۵۰ نفر یک پرواز از زنجان به نجف یا بالعکس از نظر هزینه‌ مبلغ بالایی را می‌طلبد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیش ثبت نام اعزام به سوریه انجام شده و ثبت نام قطعی نیز از هفته گذشته آغاز شد، گفت: برای سوریه نیز دو نوع پکیج ۳ شب و ۴ شب اقامت وجود دارد که هزینه آن‌ها ۷ میلیون و ۹۰۰ و ۸ میلیون و ۴۰۰ است. با این حال در ایام عید نیز افرادی که پیش ثبت نام کرده‌اند می‌توانند ثبت نام خود را قطعی و کاروان خود را انتخاب نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیش ثبت نام کرده انتخاب کنند خود را انتخاب اعزام زائران میلیون و ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند