Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:20:14 GMT

5 ویژگی مهم و کاربردی دوربین های امنیتی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۷۸۸۴

5 ویژگی مهم و کاربردی دوربین های امنیتی

با پیشرفت جوامع، نیازهای امنیتی نیز اشکال تازه ای به خود گرفت. تولیدکنندگان سیستم های امنیتی نیز برای پاسخگویی به خواسته های مشتریان خود و از دست ندادن بازار محصولات خود به رقبا، تصمیم به توسعه و بهبود تکنولوژی های محصولات خود گرفته اند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دوربین مارکت، شاید همین دلیل باعث شده است در سال های اخیر شاهد پیشرفت های شگفت انگیزی در صنعت سیستم های امنیتی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه طیف گسترده ای از دوربین های مداربسته متنوع و مجهز به فناوری های مختلف به بازار عرضه می شوند که می توانند به خوبی انتظارات و امنیت مخاطبان خود را برآورد کنند.

در گذشته، با توجه به تعیین اهداف ساده آن ها، تولیدکنندگان نیز به ندرت سعی در به کارگیری از تکنولوژی های جدید در محصولات خود کرده اند. این امر در رابطه با سخت افزار و نرم افزار در فضای فناوری دوربین مدار بسته صدق می کند. با کمی دقت، متوجه می شوید فقط برخی نکات فنی مرتبط با دوربین ها کاهش یافته است. دوربین های بی سیم و مانیتورها از اکوسیستم کنار گذاشته شده اند، و همچنین استفاده از فضای ابری نیز به گزینه های آن ها افزوده شده است. با این حال، صنعت سیستم های امنیتی همیشه از پتانسیل بالایی برای استفاده از مفاهیم جدید و فناوری های غیرقابل تصور، برخوردار بوده است.

ویژگی  PTZ

برای کسانی که نمی دانند PTZ یعنی چی، باید بگوییم مخفف Pan، Tilt و Zoom است. دوربین های قدیمی عملکرد و کیفیت های محدودی به کاربران خود ارائه می دادند. یکی از بهترین تحولاتی که تولیدکنندگان در محصولات خود اعمال کرده اند، افزودن ویژگی PTZ به محصولات خود، بوده است. این ویژگی امکان بزرگ نمایی، کوچک نمایی، و همچنین چرخاندن فوکوس به گوشه‌های مورد نظر از فیلم و چندین عملکرد دیگر را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

راه حل های خاص کووید

همه نوآوری ها جهت حل مشکلات دنیای واقعی و برطرف کردن نگرانی های آزاردهنده است. هدف فناوری فقط ارتقای کیفیت زندگی مردم نیست، بلکه پایان دادن به سختی ها و کمبودهای آن ها نیز هست. به همین دلیل، هنگامی که جهان با شیوع ویروسی همه گیر در حال مبارزه بود، شرکت های تولید کننده نیز به دنبال راه حلی برای تسهیل نظارت بر روند گسترش این بیماری بودند.

و نتیجه این تلاش ها را افزودن ویژگی های تصویربرداری حرارتی به دوربین های مدار بسته اماکن و فضاهای عمومی، بود. این کار، تشخیص افراد دارای حرارت بدن بالا و یا تب دار را در اماکن عمومی راحت تر می کند.

دوربین مدار بسته پلاک خوان 

دوربین‌ مدار بسته پلاک خوان که به‌عنوان دوربین‌های تشخیص پلاک نیز شناخته می‌شوند، نوع تخصصی دوربین‌های نظارت تصویری هستند که برای ثبت اعداد و حروف پلاک‌ها در وسایل نقلیه ثابت یا در حال حرکت طراحی شده‌اند. نرم افزار و سخت افزار های به کار رفته در دوربین مدار بسته پلاک خوان به گونه ای طراحی شده اند که سرعت، شرایط آب و هوا و تابش نور چراغ های ماشین، تاثیری بر عملکرد آن ها نخواهد داشت. دوربین‌های مدار بسته معمولی معمولا نمی توانند در یکی از شرایط ذکر شده، شماره پلاک خودرو را با وضوح بالا ثبت کنند. امروزه بسیاری از سازمان های دولتی، بیمارستان ها، کارخانه ها و پارکینگ های عمومی از دوربین مدار بسته پلاک خوان برای کنترل رفت و آمد، استفاده می کنند.

تشخیص چهره هوشمند

فناوری تشخیص چهره هوشمند، از جمله فناوری هایی است که در ابتدا فقط در مسائل قانونی و جنایی مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه در بسیاری از دوربین های امنیتی خانگی و عمومی، می توان این ویژگی را یافت. اکنون، صاحبان مشاغل و منازل می‌توانند نام و چهره ها را در پایگاه داده ثبت کنند تا در صورت ظاهر شدن آن شخص در تصاویر دوربین، به سرعت به آن ها اطلاع رسانی شود. با توجه به تنظیمات و نیازمندی های مخاطبین، فناوری تشخیص چهره هوشمند می تواند ویژگی های دیگری را نیز به آن ها ارائه دهد.

پانوراما مبتنی بر هوش مصنوعی 

پوشش دهی مساحتی گسترده با تنها یک دوربین، چیزی است که در گذشته غیرممکن فرض می شد. با توسعه دوربین‌های پانورامای مجهز به هوش مصنوعی و مجهز کردن آن ها به لنزهای چشم ماهی (Fisheye Lens)، دوربین های امنیتی نیز دارای میدان دید وسیع‌تری شدند.

نتیجه گیری

در صورتی که نوآوری و توسعه محصولات سیستم های امنیتی شما را هم تشویق به استفاده از آن ها کرده است، می‌توانید با کارشناسان دوربین مارکت تماس بگیرید. شما می توانید با بررسی محصولات متنوع این فروشگاه، سیستم امنیتی خود را سفارشی سازی کنید. در صورت لزوم، کارشناسان فروش www.doorbinmarket.com اینجا هستند تا در انتخاب هر نوع دوربین مداربسته و فناوری نظارتی مورد نیازتان، به شما کمک کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته محصولات خود دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دیلی میل، کشاورزان سالانه ۱۲۸ هزار دلار صرف خرید کود‌های مصنوعی برای رشد محصولات خود می‌کنند. اما ادرار می‌تواند یک جایگزین مقرون به صرفه باشد، زیرا حاوی نیتروژن و فسفر است که برای حفظ و ارتقای رشد محصول ضروری است.

کود گاوی در حال حاضر برای کمک به رشد محصولات زراعی استفاده می‌شود، اما دانشمندان استدلال کرده اند که ادرار آنقدر‌ها متفاوت نیست و می‌تواند جایگزین سازگاری با محیط زیست به جای تخلیه در توالت باشد.

هر فرد به طور متوسط سالانه ۱۳۲ گالن ادرار دفع می‌کند که می‌تواند به ۱۳ پوند کود تبدیل شود.

«دیویانا گراسیا رودریگرز» «Divina Gracia P. Rodriguez» پژوهشگر این طرح می‌گوید: ادرار انسان به اندازه طلا ارزش دارد. به تمام کود‌هایی که تا اکنون از دست داده ایم فکر کنید. زمان آن فرا رسیده است که ما شروع به جمع آوری و استفاده از پسماند خود کنیم.

محققان در حال ساخت سرویس‌های بهداشتی هستند که می‌توانند ادرار را از آب باقیمانده جدا کنند. این شیوه پیش از این در «باهیردار» در اتیوپی آزمایش شده است. پس از جدا شدن از آب، ادرار را می‌توان خشک و به گلوله‌های بی بو و ارزانی تبدیل کرد که می‌تواند در زمین‌های کشاورزی پخش شود تا محصولات را بارور کند.

اگرچه ممکن است این مفهوم برای بیشتر افراد جذاب به نظر نرسد، اما «آن اسپورکلند» «Anne Spurkland» استاد و محقق پزشکی در دانشگاه اسلو این فناوری را کاملا ایمن توصیف می‌کند.

وی می‌گوید راهی برای استفاده از این روش در خانه وجود دارد که یک قسمت ادرار را با ۹ قسمت آب مخلوط کرده و مایع را با آب پاش کوچکی روی خاک سبزیجات اسپری کنید. باکتری‌های خاک، نیتروژن را به واحد‌های سازنده جدیدی تبدیل می‌کنند که گیاهان از آن استفاده می‌کنند.

در حالی که این ایده ممکن است عجیب به نظر برسد، اما محققان دانشگاه میشیگان در مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ تایید کردند که کود ادراری را می‌توان بدون ترس از گسترش عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک استفاده کرد.

دانشمندان نگران بودند افرادی که کود ادراری به کشاورزان را ارائه می‌دهند ممکن است دچار عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) و حاوی DNA باکتری باشند. این مطالعه نشان داد که اگر ادرار، تازه مصرف نشده و به مدت ۱۰ ساعت در انکوباتور کهنه شده باشد، ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک ۹۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

دکتر «کریستا ویگینتون» «Krista Wigginton» یکی دیگر از مجریان این پژوهش می‌گوید: انسان، سالیان سال، ادرار را جمع آوری و از آن به عنوان کود استفاده کرده است، اما پس از اختراع سیستم فاضلاب، این کار متوقف شد.

وی افزود: ما اکنون در تلاشیم تا بفهمیم با این سیستم زیرساختی که داریم، چگونه می‌توانیم در مورد آنچه که وارد سیستم فاضلاب می‌شود متفاوت فکر کنیم و برخی از آن محصولات ارزشمند را قبل از اینکه با هر چیز دیگری مخلوط و رقیق شوند، جذب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد