Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@04:27:13 GMT

مزیت انواع لوله خرطومی هوا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۷۹۸۲

در صنعت ساختمان سازی امروز، کانال‌ها فلکسیبل نقش مهمی را ایفا می‌کنند، از لوله‌های خرطومی هوا گرفته تا شیلنگ آبنمای فنردار و... . این محصولات به دلیل انعطاف‌پذیری خوب، مقاومت در برابر شرایط جوی سخت، تحمل تغییراتی دمایی، نصب آسان و مقرون به صرفه و... که دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 لوله‌های خرطومی هوا را با نام‌های متعددی از جملهFlexible air duct یا کانال لوله فلکسیل در صنعت می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود گامی بلند در راستای بهبود و افزایش بازدهی تاسیسات حرارتی و برودتی داشته است. لوله خرطومی هوا را با توجه به محل مورد استفاده می‌توان به صورت بدون عایق یا عایق‌دار، استفاده کرد. این مزیت باعث شده است که لوله‌های خرطومی را با انواع مختلفی از عایق‌ها با توجه به محل کاربرد، بتوان پوشش داد.

عایق‌کاری لوله خرطومی هوا علاوه بر کاهش هدررفت انرژی سبب کاهش فرآیند اجرا در هنگام نصب نیز می‌شود. از این رو گزینه‌ مناسبی برای استفاده در تاسیساتی که در فضاهایی با دسترسی سخت و یا ناکافی قرار دارند، هستند. در ادامه قصد داریم با انواع این لوله‌های خرطومی هوا عایق‌دار بیشتر آشنا شویم.

لوله خرطومی هوا با عایق پشم شیشه

لوله‌های خرطومی هوا با عایق پشم شیشه قدیمی‌ترین مدل عایق‌کاری به حساب می‌آیند. در گذشته از این محصولات در تاسیسات حرارتی و برودتی استفاده زیادی داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی و به وجود امدن عایق‌های مناسب‌تر و تعدد مشکلاتی که عایق‌های پشم شیشه داشتند، استفاده از آن‌ها بسیار کم‌تر شده است.

از معایب عایق‌کاری با پشم‌ شیشه می‌توان به جذب رطوبت، رشد باکتری‌ها، ایجاد عوامل بیماری‌زا و ... اشاره کرد، که باعث می‌شود نتوان از آن‌ها در فضاهای بهداشتی استفاده کرد.

لوله خرطومی هوا با عایق پلی استر

این لوله‌ خرطومی که در دیواره آن از آلومینیم استفاده شده است و با یک ورق پلی‌استر لمینیت می‌شود، اولید می‌گردد. این محصول با توجه به اینکه معایب عایق پشم شیشه را ندارد، و مزیت‌هایی مانند تحمل تغییرات دمایی بین 30- تا 80+ درجه سانتیگراد را دارد،  توانسته به خوبی جای عایق پشم‌ شیشه را بگیرد.

لوله خرطومی هوا با عایق پلی اتیلن

این نوع لوله خرطومی هوا نیز گزینه مناسبی به جای عایق پشم شیشه می باشد که علاوه بر اینکه کندانس، رطوبت نداشته و ضد حریق نیز می‌باشد که بر دیگر قابلیت‌های آن می افزاید. این محصول دامنه تحمل دمایی از 30- تا 150+ درجه سانتیگراد را دارا است.

لوله خرطومی هوا با عایق الاستومری

لوله خرطومی هوا با عایق الاستومری، به دلیل ساختار ویژه خود، عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی هستند. از طرفی به دلیل عدم رشد قارچ و باکتری‌های مضر در آن‌ها، برای  استفاده در مکان‌ها بهداشتی مانند بیمارستان‌ها و... بسیار پرکاربرد هستند. این لوله‌ها توانایی تحمل دما در بازه 30- تا 15+ سانتیگراد را دارند.

لوله‌های خرطومی هوا سیلیکونی نسوز

این نوع از لوله خرطومی از دو لایه سیلیکون ساخته شده است که با مفتول فنری فولادی که بین دو لایه سیلیکونی قرار گرفته است؛ تقویت می‌شوند و حالتی ارتجاعی و انعطاف پذیر به لوله می‌دهد. این لوله در انواع فنر بیرون و سیلیکون دوخت تولید و ارائه می‌گردند.

حداکثر دمایی که لوله خرطومی سیلیکونی نسوز می تواند در شرایط مداوم کاری تحمل نماید؛ 600 درجه فارنهایت معادل 400 درجه سانتی‌گراد است. به همین دلیل عنوان نسوز را به این لوله خرطومی اطلاق نموده‌اند. از لوله خرطومی سیلیکونی نسوز در فضاهایی همچون رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و ... استفاده می‌شود.

لوله خرطومی پلی اورتان یا پی یو

جنس این محصول پی‌اورتان نرم است که به وسیله رشته‌های فنر فولادی به کار درآن‌ها تقویت شده است. این ترکیب باعث می‌شود که این محصول به شدت حالت‌پذیر و منعطف شود. کاربرد اصلی این محصولات به عنوان مکنده‌ هوا و موادی که ایجاد سایش می‌کند و سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌شود، از این رو در کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌های صنعتی بیشترین استفاده را دارند.

این محصولات وقتی در سایزهای  2/1_4/3_1_1 4/1_1 2/1_2 (اینچ) و طول شاخه 25 متری تولید شوند، به عنوان شیلنگ آبنما فنردار در بازار ارائه می‌شوند و در نهایت کاربر‌های آن متفاوت‌تر می‌شود.

لوله خرطومی فلزی

بهترین استفاده از لوله‌ خرطومی فلزی را در کابل کشی و برق کشی داخل ساختمان با کاربری های متفاوت از مسکونی و اداری تا تجاری و تفریحی و... می‌توان دید.این محصولات با روکش محافظی که بر روی سیم‌ها ایجاد می‌کند از جرقه و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. لوله خرطومی فلزی با ساختارهای متفاوت در انواع گالوانیزه، سیلیس و ... تولید و عرضه می‌گردد.

انعطاف‌پذیری و فلیکسبل بودن از خصوصیات لوله خرطومی سیلیس است. از این در دیوار به سادگی قرارمی‌گیرند می‌توان سیم‌های برق را میان آن‌ها عبور داد. از لوله خرطومی سیلیس برای کابل کشی مربوط به دوربین های مداربسته، تابلو برق های بزرگ و کوچک و برق کشی داخل سقف های کاذب و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله‌های خرطومی معدنی

این نوع از لوله خرطومی به صورت ضخیم فنر بیرون تولید می‌گردد و به دلیل وزن سبکی که دارد قابل حمل نیز می‌باشد. لوله خرطومی معدنی متشکل از الیاف پلی استر می‌باشد که با یک لایه محافظ پی وی سی تقویت شده، روکش شده است. لوله خرطومی برزنتی معدنی با انعطاف پذیری بالا، مقاومت بسیار زیاد در برابر سایش و کشش و پارگی، می‌تواند به عنوان بهترین انتخاب جهت مکش و انتقال هوای حاوی ذرات، گرد و غبار و همچنین تخلیه بخارات گازی از محیط کارگاهی به خارج، به شمار رود. صنایع معدن، خودروسازی، صنعت هوا و فضا و ... از جمله پرکاربردترین زمینه‌های استفاده از لوله خرطومی معدنی می باشد.

لوله خرطومی پارچه نسوز فنر بیرون

این لوله فلکسیبل جهت تخلیه هوایی با دمای بسیار زیاد از دیگ موتورخانه‌ها و همچنین انتقال حرارت و شعله به خارج از فضای داخلی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس لوله خرطومی پارچه نسوز از پارچه فایبرگلاس و روکش سیلیکون تقویت شده می‌باشد که می تواند دمای بسیار بالایی را تا حدود درجه سانتی گراد را تحمل نماید. مقاومت لوله خرطومی پارچه نسوز فنر بیرون در برابر حرارت، انعطاف پذیری، وزن سبک و قابل حمل و ... از جمله بارزترین ویژگی های این محصول می‌باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: لوله های خرطومی هوا لوله خرطومی عایق پشم شیشه مورد استفاده انعطاف پذیری لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش گلاب گیری + فیلم

برای گرفتن گلاب به روش سنتی به وسایلی مثل دیگ، قرابه، پارج و نی و شیشه نیاز دارد. دیگ مسی ظرف اصلی گلابگیری‌ است. درِ دیگ گذاشته می‌شود و  یک واشر پلاستیکی بین در دیگ و قابلمه جا می‌گیرد تا بخار داخل قابلمه محفوظ بماند. روی در دیگ سوراخی تعبیه شده که لوله‌های استیل از آن می‌گذرد و یک سر لوله به پارچی مسی می‌‌رسد و گلاب آماده داخل پارچ ریخته می‌شود. این فرآیند حدود ۷ ساعت طول می‌کشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • آموزش گلاب گیری + فیلم
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • سوسک سر خرطومی؛ جواهری زنده در طبیعت! (عکس)
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری