Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، از نظر کشورش هنوز پیش‌ شرط‌های از سرگیری مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره همچنان که واشنگتن مسیر اعمال فشار بر پیونگ‌یانگ را انتخاب کرده، فراهم نشده است.

به گزارش ایسنا، پیوتر ایلیچف، مدیر بخش سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: متاسفانه ما هنوز شاهد برآورده شدن این پیش‌ شرط‌ها نبوده‌ایم زیرا آمریکایی‌ها مسیر اعمال فشار شامل تحریم‌ها،‌ (فشار دیپماتیک) و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را انتخاب کرده‌اند. این مسیر به هیچ جا نخواهد رسید. اما آمریکایی‌ها اصرار به انجام آن دارند.

ایلیچف در ادامه مصاحبه‌اش با اسپوتنیک عنوان کرد، مسکو تصمیم پیونگ‌یانگ برای افزایش دادن تعداد پرتاب‌های موشکی خود بعد از خودداری این کشور از دست زدن به چنین پرتاب‌هایی طی بیش از یک سال و نیم گذشته را درک می‌کند چرا که این کشور هیچ چیز به جز عدم تمایل آمریکا به منظور بحث در مورد کاستن از تحریم‌ها دریافت نکرد.

ایلیچف خاطر نشان کرد: کره شمالی تاکنون در مسیر درست گامی را اتخاذ و از دست زدن به پرتاب‌های موشکی و آزمایشات هسته‌ای برای بالغ بر یک سال و نیم خودداری کرد، در حالی که در ازایش هیچ چیز به جز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و عدم تمایل مصرانه این کشور به بحث در مورد اسناد از جمله قطعنامه‌ای مطرح شده از سوی روسیه و چین بر سر تخفیف نظام تحریم‌ها دریافت نکرد.

او همچنین تایید کرد: کره شمالی در ازای گام‌های خوبش هیچ چیز دریافت نکرد و به عکس تنها شاهد توسعه هر چه بیشتری همکاری نظامی میان آمریکا و کره جنوبی بود.

ایلیچف متذکر شد،‌ از این لحاظ مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی حتی با وجود اجرای "بیشتر این مانورها در شکل مجازی" ادامه پیدا کرده‌اند.

روز شنبه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی اقدام به پرتاب آزمایشی آنچه که مظنون به یک موشک بالستیک بود در حوالی منطقه سونان در حوزه پیونگ‌یانگ به سمت دریای ژاپن کرد. طبق اعلام ارتش کره جنوبی، این موشک حدود ۲۷۰ کیلومتر را طی کرد و به حداکثر ارتفاع ۵۶۰ کیلومتر رسید و نهایتا در پیرامون منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد.

پرتاب موشکی روز شنبه کره شمالی نهمین پرتاب موشکی آزمایشی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی روسيه شبه جزیره کره کره شمالی کره جنوبی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • لحظه وحشتناک از منفجر شدن مین در دست سربازان روس + ویدئو | ببینید سرباز چقدر پرتاب شد!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم