Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از رهاورد سفر یکروزه رئیس‌جمهور منتخب مردمی سیدابراهیم رئیسی به همراه هیئت دولت به گلستان می‌توان به تصویب اعتبار 21 هزار میلیارد ریالی به حوزه آب گلستان، بررسی و حل مشکلات جزیره آشوراده و سواحل بندرترکمن نام برد.

رسیدگی به صنایع نیمه‌تعطیل در گلستان، رسیدگی به فعال شدن منطقه آزاد اینچه‌برون، اعتبار برای تکمیل سدهای استان گلستان، پیگیری سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون یورویی در نیروگاه برق استان، بررسی مشکلات برق، ادامه رایزنی حداقل حقوق کارگران در سال آینده، دو برابر شدن اعتبارات ورزش در گلستان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان، بازدید از سایت ۱۰ هزار هکتاری میگو در منطقه مرزی شمال گمیشان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، دیدار با نخبگان و علمای استان و دیدار با مرزنشینان ترکمن اهل سنت اینچه‌برون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین صدور مجوز واردات نهاده‌های دامی از اینچه‌برون، لایروبی رودخانه‌های استان، رسیدگی به موضوع پتروشیمی در گلستان، بازارچه مشترک «گمیشان، حسنقلی، طرح انتقال آب از دریای خزر و شیرین‌سازی آب و لایروبی سریع، رسوب‌زدایی و باز شدن راه خلیج گرگان به سمت دریا از دیگر برنامه‌های استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت در گلستان بود.

*تصویب ۲۱ هزار میلیارد ریالی به بخش آب گلستان

علی‌محمد زنگانه با گرامیداشت ایام شعبانیه اظهار کرد: طی سفر هیات دولت به گلستان اعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریال در بخش آب تصویب شد که این اعتبار مصوب اولیه بخش آب استان در این سفر بود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید سایر تعهدات انجام شده در روز سفر را هم پیگیری و بر این مصوبات اضافه کند.
وی با بیان اینکه تکمیل سد نرماب مینودشت به اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد، تصریح کرد: تقاضای ۲۰ هزار میلیارد ریال در خصوص اعتبار تکمیل سد نرماب مینودشت از رئیس جمهور در شورای اداری استان گلستان صورت گرفت تا این طرح تکمیل شود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه با جذب اعتبارات مصوب در حوزه آب، عقب‌ماندگی زیر ساختی استان در حوزه آب رفع می‌شود، ابراز کرد: تخصیص اعتبار نقدی منوط به اجرای طرح‌ها است استان گلستان دارای هشت اقلیم است و اکنون دو اقلیم خشک و نیمه خشک، بیش از ۵۰ درصد از وسعت استان را در برگرفته که توجه به موضوع مدیریت خشکسالی و کم آبی در این استان باید توجه ویژه شود.
زنگانه با بیان اینکه باید گلستان به سمت افزایش بهره‌وری از منابع آبی و کاهش فشار در برداشت منابع زیر زمینی و سرمایه‌‌گذاری بیشتر پیش رود، اظهار کرد: گرگان به عنوان مرکز گلستان جزو دو مرکز استان در کشور بوده که بیش از ۹۰ درصد از منابع آب شرب ساکنان آن از سفره های زیرزمینی تامین می شود این در حالی است که میانگین کشوری نزدیک به ۵۶ درصد است.

وی با تاکید بر رفع معضل فرسودگی شبکه توزیع آب شرب گلستان خاطرنشان کرد: فرسودگی شبکه توزیع آب شرب یکی از چالش‌های مهم مدیریت منابع آبی گلستان است و برای این موضوع باید چاره اساسی اندیشیده شود تا بیش از این منابع آبی تولیدی شرب هدر نرود چرا که با این سرمایه‌گذاری می‌توان ۳۰ درصد از اعتبارات را صرفه جویی و در مدیریت منابع آبی بکار گرفت.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه معضل آب باید در گلستان مرتفع شود، ابراز کرد: در زمینه تامین آب از محل آب‌های سطحی و دریای خزر، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی، بازچرخانی آب تصفیه خانه‌ها به ویژه در شهرهای گرگان و گنبدکاووس برای استفاده در بخش کشاورزی و زراعت چوب و پنبه، سرمایه‌گذاری در پوشش گیاهی اراضی شیبدار و ممانعت از فرسایش خاک و نفوذ آب ،توجه به عملیاتی شدن سدهای میرداماد و تسریع در رفع کمبود آب شرب شهر گرگان باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

* قرار گرفتن ۸ پروژه بزرگ آبی گلستان در طرح ویژه وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه گلستان ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در شرایط عادی دارد، تصریح کرد: با توجه به این که این استان با پدیده جدی مواجه است و در ۴۵ سال اخیر ، ۱۳ سال خشکسالی و ۱۵ سال سیلابی را تجربه کرده است اهمیت سرمایه‌گذاری در مدیریت آب منطقه بیشتر می‌شود با توجه به خشکسالی، مدیریت در منابع آبی و افزایش بهره‌وری را در بخش‌های مختلف دوچندان می‌کند.

سیدمحسن حسینی از قرار گرفتن هشت طرح بزرگ آبی گلستان در طرح ویژه وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: تلاش دولت سیزدهم بر این است که طرح‌ها تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد .

حسینی از دریافت مجوز شیرین‌سازی ۳۲ میلیون مترمکعب برداشت آب برای شیرین‌سازی از خزر در گلستان خبر داد و تصریح کرد: در تیرماه امسال مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون مترمکعب برداشت آب برای شیرین‌سازی از خزر در گلستان دریافت شد که در حال پیگیری سایر مراحل اداری برای اجرای آن توسط شرکت آبفا هستیم.

وی اجرای طرح گردشگری در تاسیسات آبی را از طرح‌های در دست اجرا شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان دانست و خاطرنشان کرد: مطالعه سامانه انتقال آب صنعت به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب از سدهای شرق استان به شمال، پیگیری ایجاد نیروگاه‌های برق آبی کوچک مقیاس در ۱۰۰ نقطه، نقشه برداری بستر رودخانه‌ها و دریافت سند به نام دولت، از دیگر طرح‌های در دست اجرا شرکت آب منطقه‌ای گلستان است.

حسینی با بیان اینکه اعتبار عمرانی شرکت آب منطقه ای گلستان در سال‌های ۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۹ به طور متوسط سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: در سال جاری ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای شرکت آب منطقه‌ای گلستان اختصاص یافته است که با در نظر گرفتن تهاتر نفت سد نرماب به بالغ بر یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از در نظر گرفته شدن ۲۲ میلیارد تومان اعتبارات آبرسانی سالانه در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که در سال جاری تا قبل از سفر رییس جمهور ۲۰۰ میلیارد جذب شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

منبع: فارس

کلیدواژه: تصویب 21 هزار میلیارد ریال آب گلستان 8 پروژه بزرگ آبی طرح ویژه وزارت نیرو استاندار گلستان علی محمد زنگانه آب منطقه ای گلستان سیدمحسن حسینی تاسیسات آبی قرار گرفتن طرح ویژه وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای گلستان میلیارد تومان هزار میلیارد سرمایه گذاری شیرین سازی آبی گلستان منابع آبی منابع آب آب شرب طرح ها بخش آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: بخشی از این اعتبار به متقاضیان خرید موتور پمپ آب کشاورزی پرداخت شده است و این مهم استمرار پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سهم ۱۴۶ میلیارد تومانی استان در بخش مکانیزاسیون در سال گذشته اضافه کرد: علت عدم تخصیص تمام سهم اختصاصی در نظر گرفته شده به بهره برداران استان گیلان مشکل ایجاد شده در سامانه سمات بانک کشاورزی بوده است و امیدواریم در سال جدید ضمن توجه به جاماندگان معرفی شده سال قبل پرداخت تسهیلات را ادامه دهیم.

محمدی تصریح کرد: در سال جاری سهم استان در خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون ۲۴۰ میلیارد تومان است و به مثابه سال‌های گذشته پس از هماهنگی با مدیریت شعب بانک کشاورزی توزیع شهرستانی و سهم شهرستان در اختیار مدیران جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت تا نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط به سیستم بانکی اقدام شود.

کد خبر 6098943

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • سرانه فضای آموزشی در گلستان حدود ۴.۸۵ متر مربع است
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان