Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ پیشکسوتان، چراغ‌های فروزنده‌ای هستند که فرا راه نونهالان، نوجوانان و جوانان غیور ورزشکار این مرز و بوم قرار دارند.

 مردان پولادین عرصه‌های ورزش و تلاش، سالیانی را با رنج و زحمت فراوان و با اتکاء به امدادهای خداوند تعالی در صحنه‌های بی‌بدیل ورزش، افتخار آفریده و برای نسل جوان، تجربه‌های گران بهایی را به ارمغان آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارج و احترام پیشکسوتان نهادینه شود

ارج و احترام به پیشکسوتان، از آن جهت ارزشمند و مهم بوده که در ابعاد مختلف، سرمایه‌هایی پویا، زنده و در دسترس برای بهره‌گیری و راه سپردن کسانی هستند که تازه گام در دنیای قهرمانی و پهلوانی گذاشته‌اند.

بدون تردید، همه‌ی نونهالان، نوجوانان و جوانان وظیفه دارند به تأسی از مولا و مقتدایشان علی(ع) احترام پیشکسوتی و بزرگی بزرگان و پیشکسوتان را نگاه دارند و با استفاده از تجربه‌های این عزیزان، راه پر پیچ و خم و پرفراز و نشیبی را که آنان رفته‌اند، این‌ها نیز به سلامت طی کنند و افتخاراتی را که آنان آفریده‌اند، این‌ها نیز افتخار آفرینی کنند.

توجه تام به اصول و ارزش‌های اسلامی و اخلاقیات و شئونات این آیین پاک محمدی(ص)، نه تنها در ورزش، بلکه در کلیه زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، سبب شده تا جامعه اسلامی همواره از خطرات فزاینده تأثیر رشد فناوری مصون بماند.

پل‌هایی که می‌شکند!

به هر جهت اکتساب معنویات و فرهنگ و تجارب گذشتگان و بهره‌گیری از فنون و روش‌هایی که پیشکسوتان بدان عمل کرده و به توفیقاتی دست یافته‌اند، کاری است که نیازمند به صبر و متانت، دقت و ظرافت و پشتکار و جدیت دارد.

خبری ناگوار و تأمل‌برانگیز مبنی بر خداحافظی مربی سرشناس، داوری بین‌المللی و قهرمانی ارزنده در حوزه‌های متنوع ورزشی خراسان‌جنوبی از عرصه مسؤولیت چندین ساله‌اش در هیأت کشتی چنان دهشت‌آور بود که قلم را یارای نوشتن نیست!

متولیان و سکانداران هیأت‌های ورزشی بر کدامین خصلت مدیریتی تکیه زده‌اند که خاک‌خورده‌های این حوزه را خون به جگر می‌کنند تا تمام پل‌های پیش‌روی‌ و پشت‌سرشان را خراب کنند و از عرصه همراهی و همکاری کنار روند!

استعفایی که تعجب‌برانگیز است!

بی حرمتی‌ها و مداخلات نامیمون برخی از لایه‌های میانی در هیأت‌های ورزشی آنچنان سایه بر جایگاه پیشکسوتی و برازندگی خادمان بی‌مدال افکنده که اگر مدوا‌ نشود باید هر روزه شاهد خداحافظی نام‌آوران و افتخارآفرینان خراسان‌جنوبی باشیم.

«کاظم عقیقی» یکی از گنجینه‌های کشتی فرنگی، آزاد و الیش خراسان‌جنوبی بوده که از سال ۱۳۷۷ به عنوان داور ملی بر کرسی قضاوت نشسته است.

او که در سال ۱۳۸۵ گواهی داوری بین‌المللی خود را از کشور ارمنستان اخذ کرده و به عنوان تنها داور کشتی فرنگی خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی ملی و بین‌المللی سوت زده چرا باید از مسؤولیت کمیته داوران هیأت کشتی استان استعفاء دهد؟

افتخارات داور برتر مسابقات قهرمانی کشور

عقیقی در سال ۱۳۹۱ به عنوان داور برتر خراسان جنوبی معرفی می‌شود و در سال ۱۳۹۳ نیز ردای داور برتر مسابقات قهرمانی کشور را می‌پوشد.

کشتی‌گیری که چندین دوره قهرمان استان مازندران هم در رشته‌های آزاد و هم در فرنگی می‌شود و مدال قهرمانی مدارس ایران در کشتی آزاد را به گردن می‌آویزد.

او سوپر جام فرنگی نوجوانان کشور و رتبه پنجم مسابقات بین‌المللی ناطق نوری را بدست می‌آورد و نفر اول المپیاد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور کشور فرنگی می‌شود.

می‌خواهم تمام پل‌های پشت‌سرم را خراب کنم!

عقیقی نفر اول  المپیاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را کسب می‌کند و مقام دوم انتخابی تیم ملی دانشجویان ایران را بدست می‌آورد.

او که قصد تعریف و تمجید از خود را ندارد ولی به صراحت می‌گوید! می‌خواهم تمام پل‌های پشت سرم را خراب کنم و دیگر به هیچ قیمتی در هیأت کشتی خراسان‌جنوبی در کسوت مسؤولیت کمیته داوران  همکاری نمی‌کنم.

چه حیف است پیشکسوت ارزنده کشتی خراسان‌جنوبی و داور بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران که در  مسابقات بی‌شمار آسیای و بین المللی در خارج از کشور قضاوت کرده را چنین رنجیده خاطر ببینیم و دیگر شاهد تنها نماینده خراسان‌جنوبی در کسوت داوری مسابقات قهرمانی و  انتخابی تیم ملی در تمامی رده‌های سنی هم در آزاد و فرنگی و کشتی پهلوانی و ساحلی و همچنین کشتی آلیش نباشیم.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس

کلیدواژه: عقیقی کمیته داوران مسابقات قهرمانی خراسان جنوبی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی از راهیابی فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» به بخش بین المللی جشنواره رشد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سعید فوداجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ از بین 3 هزار و 700 اثر ارسالی از 119 کشور جهان در پنجاه و سومین دوره جشنوراه بین‌المللی فیلم رشد جزو منتخب‌ها شد.

وی افزود: این اثر به بخش بین‌المللی این رویداد راه یافت و در حال پخش در عرصه ملی و بین‌المللی است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: کارگردان این اثر احسان عمیدیان و تهیه‌کننده آن محسن سروریان بوده و این فیلم از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی و محصولی از مرکز فیلم جوان سوره است.

به گفته وی محتوای این فیلم کوتاه در زمینه معلمی فداکار در زمان کرونا است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • حسن رنگرز: دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو؟ انتظارات را برآورده نکردند
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی