Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور ۲» گفت: پرتاب موفق «ماهواره نور ۲» نشانه پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم پرتاب ماهواره «نور 2» که همزمان با اعیاد شعبانیه با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت، در جمع فرماندهان، مسئولین  و دانشمندان و تلاشگران عرصه جهاد علم و فناوری با تبریک اعیاد و ایام فرخنده ماه شعبان اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که یک هدیه عظیم و دستاورد بزرگ را به ملت ایران ارزانی کرد و صمیمانه اعلام می‌کنم این چیزی جز امداد و نصرت الهی نیست که در چنین موقعیتی شما یک هدیه بزرگ، یک خبر بسیار دل‌انگیز و یک افتخار بزرگ را به  ملت هدیه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاه دومین ماهواره خود به‌نام «نور2» را به فضا پرتاب کردفرمانده فضایی سپاه: ماموریت ماهواره "نور2 " سنجشی و اطلاعاتی است/ ماهواره نور 1 تا یکسال دیگر فعال است

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در فضا یکی از معیارها و شاخص‌های کشورهای پیشرفته جهان است، گفت:  اینکه ما می‌توانیم مجدداً چشمان‌مان را در آسمان قرار بدهیم و از فضا به زمین نگاه کنیم، یک پیشرفت بزرگ است.

فرمانده کل سپاه افزود: اینکه به نام یک ملت مسلمان و یک نظام اسلامی، در فضای تحریم گسترده بین‌المللی، فرزندان ملت ایران در سپاه با ایمان و اراده و تکیه به ذهن‌های پویا و خلاق، سینه آسمان را شکافته و توانستند ماهواره در مدار قرار دهند، افتخار و جهادی بزرگ است.

سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می‌دهد، گفت: به برادر عزیزم سردار حاجی‌زاده فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه، عزیزان‌مان در سازمان جهاد و تحقیقات خودکفایی سپاه که  شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی آنان بوده‌ایم و طی سال‌های گذشته توانستند در این فضای تحریم این قدم را بردارند، تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده‌هایی است که می‌خواستند ما را  در زمین قفل کنند، عنوان کرد: امروز توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین را به‌دست آوریم و آن را به یک محصول موفق تبدیل کنیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این دستاورد به معنای پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنانی است که اراده کرده بودند تا ما را عقب‌مانده نگه دارند و این یعنی پیروزی آشکار و فتح مبین که آن را به رهبر عزیز و عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، ملت عزیز و شریف ایران و همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: امیدوارم سلسله پرتاب‌هایی که ما در راهبرد قرار گرفتن در فضا طراحی کرده‌ایم، همه با موفقیت در زمان خود مانند این موفقیت اجرا شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود

فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیرو‌های اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روز‌های اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

دیگر خبرها

  • ببینید | راهبردهای موفق حماس در نبرد با صهیونیست ها
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود