Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@11:23:08 GMT

امدادرساني به 268 هزار نفر در حوادث جوي دي ماه

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۸۲۵۵

خبرگزاری آریا-به 268 هزار نفر از حادثه‌دیدگان سیل، برف و کولاک در کشور طی دی‌ماه امسال امداد رسانی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: رمز موفقیت اولیه در مدیریت بحران سیل استان‌های جنوب کشور در درجه نخست توجه به هشدار‌های هواشناسی و آمادگی تمامی نیرو‌های امدادی در استان‌ها در کنار فرماندهی عملیات‌ها توسط رئیس جمعیت هلال‌احمر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی، ولی پور افزود: از هشتم دی با ورود جبهه بارشی از غرب و جنوب‌غربی کشور در اکثر استان‌ها عملیات امدادرسانی به گرفتاران و در راه‌ماندگان در نقاط مختلف به خصوص گردنه‌ها و محور‌های کوهستانی آغاز شد و با شدت گرفتن بارش، سرعت امدادرسانی نیز افزایش یافت که همین امر باعث شد جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف ذاتی خود برای کاهش صدمات، افزایش آمادگی برای مقابله و ارائه خدمات امدادونجات به آسیب‌دیدگان حوادث جوی، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.
وی گفت: تغییرات جوی دی‌ماه 31 استان کشور را درگیر خود کرد و 317 شهرستان از این شرایط متاثر شدند و جمعیت هلال‌احمر کار امدادرسانی در 1364 منطقه اعم از 113 شهر، 822 روستا، 70 منطقه عشایرنشین و 362 محور کوهستانی را در دستور کار خود قرار داد و موفق شد در قالب 1158 عملیات به یاری حادثه‌دیدگان بشتابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امدادرسانی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر

به گزارش خبرنگار مهر، امیرالدین روح‌نواز، مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در نشست خبری اظهار داشت: این شرکت تولید کننده اقلام استراتژیک هلال احمر مانند چادر امدادی، پتو و کوله پشتی، لباس امدادی.. برای مواقع بحران و حوادث است.

وی افزود: به همت کارگران و کارهای توسعه‌ای نه تنها نیاز داخلی در زمان بحران را تأمین کرده بلکه در صادرات هم سهیم بوده ایم و از محصولات ما در سیل پاکستان، زلزله ترکیه استفاده و محصولات به چین هم ارسال شده است.

روح نواز گفت: با افزایش ظرفیت بالا، چادرهای امدادی تولید و از زنان سرپرست خانوار، زندانیان و معتادان بهبود یافته در راه بهره مند شده‌ایم.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6091898

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)