Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «سانتیاگو آباسکال»، نماینده راست‌گرای پارلمان اسپانیا با اشاره به وضعیت کنونی در اوکراین، تصریح کرد: اوکراینی‌ها پناهندگان حقیقی هستند و اروپا باید از آنها استقبال کند.

وی با بیان این که در میان این پناهندگان کودکان و سالمندان دیده می‌شوند، گفت: برخلاف مسلمانان که در زمان جنگ در گروه مبارزان قرار می‌گیرند و حضور آنها در مرز اروپا امنیت و ثبات این منطقه را برهم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سیاستمدار اسپانیایی در ادامه با اشاره به پناهندگان مسلمان تاکیدکرد: این مهاجمان را به خانه‌های خودشان بازگردانید.

سخنان آباسکال همزمان با سخنان نژادپرستانه مسئولان اروپایی و رسانه‌های آنها بعد از آغاز جنگ اوکراین گفته شده است.

این سخنان خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخت تا جایی که برخی از کاربران تلاش کردند لطف مسلمانان به اسپانیا را به این نماینده گوشزد کنند.

محمد یکی از فعالان فضای مجازی در واکنش به این سخنان گفت: هم اکنون 6 شهر در اسپانیا برای عرضه تمدن اسلامی به روی گردشگران باز است. کشور او در حاشیه تاریخ قرار داشت تا این که مسلمانان به آنجا رفته و این منطقه را به قطب‌نمای جهان تبدیل کردند. جهل را از بین برده و علم را منتشر کردند. آنها حتی چیزی از پاکیزگی نمی‌دانستند و این مسلمانان بودند که صابون معطر را اختراع کردند تا او بوی نیاکانش را استشمام نکند.

برخی از کاربران نیز یک قطعه ویدئویی مربوط به سخنان نماینده پارلمان لهستان در رابطه با تشدید محدودیت‌های کشورش برای ورود مسلمانان را بازنشر کردند.

وی در پاسخ به تعداد پناهندگانی که در سال‌های گذشته وارد لهستان شده‌اند، گفته بود که هیچ پناهنده مسلمانی وارد این کشور نشده ‌است.

این سیاستمدار لهستانی تاکیدکرد: ما از دو میلیون پناهنده اوکراینی استقبال کردیم اما هرگز یک مسلمان را نمی‌پذیریم... این چیزی است که ما به آن وعده داده‌ایم.

وی در رابطه با متهم شدن به نژادپرستی بعد از این سخنان گفت: این وعده ای است که ما به مردم داده‌ایم و به همین دلیل ما را انتخاب کرده‌اند. این همان دلیل اصلی امنیتی است که امروز لهستان از آن بهره برده است.

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: اسپانیا مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم

معاون وزارت دفاع لهستان پس از کشمش‌های فراوان در زمینه استقرار سلاح‌های هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک این کشور، از آمادگی ورشو برای اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش مشرق، پاول زالوسکی روز سه‌شنبه گفت که کشورش درخواستی برای مشارکت در طرح به اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو ارائه کرده و از آن خارج نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع باید با شرکای غربی مورد بحث قرار گیرد، اضافه کرد: ما در مورد برنامه‌ای به نام اشتراک‌گذاری هسته‌ای صحبت می‌کنیم. این یک برنامه ناتو است، اما تصمیم گیری و کنترل کامل استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، که مثلاً ممکن است در لهستان مستقر شود، توسط آمریکایی‌ها گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، بلژیک، ایتالیا، آلمان و لهستان برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.

برنامه اشتراک هسته‌ای به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا سلاح‌های هسته‌ای خود را در کشورهای عضو ناتو بدون آنکه آنها اختیار استفاده از آنها را داشته باشند، مستقر کند.

آندری دودا رئیس‌جمهوری لهستان چندی پیش پس از صدور بیانیه آمادگی این کشور برای میزبانی از سلاح‌های هسته ای، بیانیه دیگری صادر و اعلام کرد که هنوز تصمیم رسمی در این مورد گرفته نشده است.

همه این اظهارات در حالی است که دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان اعلام کرده است که به دنبال دیدار با رئیس جمهوری است تا بفهمد چه چیزی او را بر آن داشته تا امکان اشتراک هسته‌ای را پیشنهاد دهد.

معاون وزیر دفاع لهستان نیز در عین حال از طرح موضوع استقرار هسته‌ای در محافل داخلی این کشور که توسط رئیس‌جمهوری لهستان ارایه شده، انتقاد و تاکید دارد که باید به جای آن با شرکای غربی گفت وگو شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده! / فیلم
  • همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده!
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • عذرخواهی دومفریز از تئو هرناندز: اشتباه کردم که آن بنر را در دست گرفتم
  • مارک آندره تراشتگن در رده دوم بیشترین بازی برای بارسلونا توسط بازیکنان غیر اسپانیایی
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • داویده فراتزی خطاب به هواداران میلان: فقط وراجی می کنید!
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد