Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه سلامت یکی از عرصه‌های با ارزش افزوده بالایی است که می‌تواند به جهش اقتصاد زیستی در کشور کمک کند. به همین دلیل هزینه کردن در این زمینه یعنی سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه سلامت یکی از عرصه‌های با ارزش افزوده بالایی است که می‌تواند به جهش اقتصاد زیستی در کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هزینه کردن در این زمینه یعنی سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور. بر همین اساس ۶ برنامه در حوزه‌های مختلفی، چون «تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی» «تولید واکسن‌های انسانی»، «تولید محصولات آرایشی و بهداشتی»، «تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل»، «تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی» و «تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعت دارویی» تعریف شده تا مسیر جهش اقتصادی با کمک فناوری‌های زیستی هموار شود.

تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل یکی از این برنامه‌ها است که با اجرای ۲۸ پروژه ملی در حال پیگیری است. طرح‌هایی که قرار است تولید این فرآورده‌ها را در کشور توسعه دهد و با این کار تولید ناخالص ملی در کشور افزایش یابد.

تولید ۲۵ ماده اولیه مکمل یکی از این برنامه‌ها است که در صورت اجرای درست و کامل می‌تواند برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی کند. اجرای ۳ طرح در حوزه تولید ماده اولیه شیرخشک نیز برنامه دیگری است که با اجرای آن ۵۰ شغل پایدار در کشور ایجاد خواهد شد.

افزایش خوداتکایی، اشتغال‌زایی و استفاده حداکثری از توان داخلی در حوزه فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل تغذیه ای، ویژه متابولیک، شیرخشک رژیمی و ... از جمله مزایایی است که اجرای این طرح‌ها برای کشور به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حوزه سلامت جهش تولید اقتصاد فراورده های طبیعی فرآورده های طبیعی فرآورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: پروژه تفریحی، گردشگری و غذایی رستوران در بام اصفهان با رویکرد احترام به طبیعت و بهره‌مندی از این فضای بکر به بهره‌برداری رسید.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در راستای توسعه ظرفیت‌های ویژه غذایی و گردشگری در اصفهان اظهار کرد: مجموعه کافه و رستوران در بام اصفهان یکی از اقدامات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های بکر گردشگری و غذایی در این مجموعه است که با مساحتی بالغ‌بر ۶۳۰ مترمربع در مدت زمان ۳ ماه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این مجموعه بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت اقدام عمرانی، فنی و تخصصی انجام شده است که پس از ۳ سال تعطیلی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: گردشگرپذیرکردن نقطه ایستگاه دوم تله‌کابین صفه همراه با توسعه خدمات غذایی از مهم‌ترین شاخصه‌های این پروژه است.

ساکت ادامه داد: ارتقای خدمات در بلندترین نقطه شهر، توجه به برند مقصد در نقطه خاص با خدمات متفاوت و استانداردسازی سطوح خدمت در مجموعه صفه حتی در ارتفاع از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت: توجه به اصالت ایرانی در طراحی این مجموعه غذایی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

ساکت اضافه کرد: گودبرداری و آواربرداری کف رستوران و کف محوطه بیرونی به متراژ ۴۰۰ مترمربع، تغییر کامل کف رستوران به سنگ فرش کوهستانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، تهیه ۱۵۰ متر کناف و اصلاح وضعیت سقف به مساحت ۲۴۰ متر مربع، خریداری کالای سفارشی لوستر مطابق با طراحی به تعداد ۱۲۰ عدد، کابل‌کشی و سیم‌کشی اتصالات برقی به طول ۲۰۰۰ متر، رنگ‌آمیزی کامل سقف محوطه داخلی از طریق ۴۵۰ کیلوگرم رنگ عایق، رنگ‌آمیزی محوطه‌های سقف، شیروانی، آشپزخانه، محوطه داخلی و خارج با ۱۰۰۰ کیلوگرم رنگ و رنگ‌آمیزی حدود ۲۰۰۰ متر سطوح مختلف از دیگر اقدامات شاخص عمرانی انجام شده در مجموعه غذایی آراکولانژ است.

کد خبر 748805

دیگر خبرها

  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین